Početna Auto 36 pregleda

Test Mazda 2 Hybrid: Blizanka poznatog modela. Po čemu je posebna?

FOTO: Dubravko Kolarić

Ako već niste upoznati s pričom o Mazdi 2 Hybrid, automobil na slikama će vam se sigurno činiti odnegdje poznat. To je potpuno jasno jer Mazda 2 Hybrid nije samostalan Mazdin automobil i s ostalim Mazdama nema gotovo nikakve veze. Ovaj auto je produkt takozvanog "rebrendinga" ili "badge engineeringa", sve češće pojave pri kojoj proizvođači zajedno razvijaju automobil pa ga prodaju pod različitim "značkama" ili pak preuzimaju određen već gotovo model zbog suradnje. Mazda već desetak godina usko surađuje s Toyotom na razvijanju raznih tehnologija pa se tako dogodilo i da je Toyota Yaris postala Mazda 2 Hybrid.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić
No zašto je Mazda napravila ovaj potez i što će im "Toyota Yaris" u njihovoj ponudi. Uz pomoć štedljive hibridne tehnologije, s jedne strane, cilj je smanjiti prosječnu vrijednost emisije flote, ali s druge strane, naravno, zadovoljiti zahtjeve kupaca. Dva brata blizanca zajedno silaze s proizvodne trake u Valenciennesu u sjevernoj Francuskoj. Usput valja napomenuti da Mazda 2 i dalje vodi dvostruki život. To znači da postoje dvije verzije. S jedne strane originalni Mazdin model s čistim benzinskim ili blagim hibridnim pogonom, a s druge strane ovaj model.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Doduše, ovdje nije zamijenjena samo značka na nosu, barem što se tiče vanjskog izgleda. Primarno je prilagođen prednji dio, s maskom hladnjaka koja je preoblikovana u peterokutni oblik tipičan za Mazdu, kako bi automobil dobio malo identiteta marke. Dosta drugačiji je i odbojnik. Gledana sa strane Mazda 2 je vrlo slična Toyoti Yaris, razlike su samo neki detalji. Straga je određena razlika postignuta time što plastični dio stražnjih vrata ispod stražnjeg stakla nije obojen u crno, već je u boji automobila, što zbog optičke iluzije donekle daje i drugačiji izgled stražnjim svjetlima, iako su ona identična.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn unutrašnjosti također je preuzet iz Yarisa i tu je još manje razlika. Zapravo jedino što ćete primijetiti na prvi pogled je Mazdin logo. Zbog toga ova Mazda, za razliku od svih ostalih, ima i klasični središnji dodirni zaslon (9 inča) čijim se funkcijama uvijek upravlja dodirom a ne, kao što je to uobičajeno kod Mazde, putem rotirajuće tipke na središnjoj konzoli. Sam Infotainment je krajnje jednostavan i preuzet od Toyote uz male intervencije u grafici, kao i pregledna digitalna ploča s instrumentima od 7 inča.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić
Iako ima dosta tvrde plastike, sve izgleda izuzetno kvalitetno napravljeno. Za pohvalu su i vrlo dobre odvojene komande automatske dvozonske klime, a mali upravljač s mnogo fizičkih tipki izgleda jako dobro i lijepo leži u rukama. Oprema je i više nego kompletna, a posebno moramo pohvaliti udobna sportska sjedala s dobrim bočnim držanjem presvučena kombinacijom umjetne kože i kvalitetne tkanine.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prostorna čuda se ne mogu očekivati ​​od malog automobila koji je dugačak samo 394 centimetara i time spada među najmanje primjerke svoje klase. Ipak,Mazda 2 Hybrid pružit će dovoljno mjesta za one koji sjede naprijed, a i straga to uopće nije tako loše za osobe visoke do 185 centimetara. Štoviše prostor za glavu je vrlo dobar. Prtljažnik vrlo niskog utovarnog praga ima sasvim solidan kapacitet od 286 litara. U klasi ima i mnogo većih, no ovo je odličan rezultat s obzirom na dimenzije Mazde 2. Ako stražnja klupa nije zauzeta, nasloni se mogu udobno preklopiti u omjeru 1:2, čime se kapacitet prtljažnika proširuje na 935 litara. Sve u svemu, vrlo dobro iskorišten prostor.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Hibridni pogonski sustav potpuno je preuzet iz Yarisa i u tome nema ništa loše jer Toyotini hibridi su s razlogom najcjenjeniji na svijetu. Pogon testirane Mazde 2 se sastoji se od 1,5-litrenog trocilindričnog benzinskog motora od 92 KS, starter generatora, elektromotora od 80 KS i male litij-ionske baterije. Sveukupna izlazna snaga sustava je 116 KS. Baterija se puni tijekom vožnje, odnosno uz pomoć rekuperacijske energije koja se povrati tijekom kočenja ili usporavanja, te uz pomoć motora. Ovdje je već sve poznato: elektromotor može pokretati vozilo samostalno ili zajedno s motorom s unutarnjim izgaranjem, CVT varijabilni mjenjač služi za prijenos snage na prednje kotače. Snage ima i više nego dovoljno za ovako malen i realtivno lagan auto, a ubrzanja su uvjerljiva. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ovaj pogon je idealan za gradski automobil je u gradskoj vožnji je sposoban najviše uštedjeti. Ovisno o rutama kojima smo se kretali Mazda 2 je u gradu trošila između 3,2 i 4,4 l/100 kilometara, a prosječna gradska potrošnja nam je iznosila samo 3,9 l/100 km. Na autocesti se potrošnja popela na 5,5 l/100 km, a u kombiniranoj vožnji na testu smo trošili 4,7 l/100 kilometara. Bolje zaista ne može.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Same vozne osobine su zaista vrlo dobre. Mazda 2, poput svih Mazdi, iako je u duši Toyota, može pružiti dosta zabave prilikom življe vožnje zavojima uz tvrdu, ali još uvijek udobnu, postavku ovjesa zbog koje ćete se osjećati prilično udobno i na duljim putovanjima, kao i na lošijim cestama koje ovaj auto savladava vrlo dobro. I upravljač je prilično izravan, iako ponekad malo više "bezosjećajan" nego što smo to navikli od Mazde, a kočnice su uvjerljive.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak

Mazda 2 Hybrid je sofisticiran, čvrst i izvanredno napravljen mali automobil. Velika prednost je niska potrošnja, a slabosti ima malo. Svakako ima prostranijih auta u klasi, a i buka pri većim brzinama i pri jakom ubrzanju nije nam se previše svidjela. No to su samo sitnice koje smo lako spremni oprostiti u zamjenu za sve druge kvalitete ovog auta. Jedini veći problem je cijena jer osnovna Mazda 2 Hybrid je u startu oko 7000 eura skuplja od osnovne benzinske verzije. Naravno da su to dva potpuno različita automobila i da je "obična" Mazda 2 dosta stariji i skromniji model, no razlika u cijeni je poprilična. Pogotovo što s bogato opremljenim modelima, kakav je bio testni Homura, već pomalo ulazimo u rang cijena većih od 30.000 eura.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Potrošnja
Kvaliteta izrade
Vozna svojstva

Minus: 

Buka pri većim brzinama
Cijena u odnosu na benzinca

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1180 kg
dimenzije: 394 x 175 x 150 cm
obujam motora: 1490 ccm
snaga sustava: 85 kW/116 KS
0-100 km/h: 9,7 s
najveća brzina: 175 km/h
potrošnja: 3,8-4,2 l/100 km
cijena: 30.820 € (testni model), 24.795 € (osnovni model)

Važnija oprema testirana Mazda 2 Hybrid Homura

Aluminijski naplatci 17",  LED svjetla, automatska duga svjetla, automatska dvozonska klima, digitalni instrumenti 7", dodirni zaslon 9", grijana sportska sjedla presvučena kombinacijom tkanine i umjetne kože, prednji i stražnji parkirni senzori, kamera za parkiranje, bežični punjač za mobitel...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.