Početna Auto 1769 pregleda

Test Mercedes CLE 220 d Coupe: Prestižni kupe u štedljivom dizelskom izdanju

FOTO: Autor - Marko Santini

Ideja dizelskog kupea podsjeća na neka prošla vremena, no CLE 220 d u mnogim je pogledima moderan, udoban i vrlo otmjen način putovanja velikim udaljenostima

Crossoveri, SUV-i i sva vozila njima nalik posljednjih godina naizgled zamjenjuju nekadašnje automobilske statusne simbole. Kupei, recimo, više nisu najpoželjniji izraz nečije visoke platežne moći i polako klize u zaborav. Da je zaista tako svjedoči i Mercedesovo spajanje dvaju modela u jedan, odnosno utjelovljenje Coupe izvedbi C i E klasa u novi model, CLE, koji je danas markinoj ponudi jedini preostali pravi kupe (kupee s četiri vrata ne računamo, niti AMG GT jer spada pod Mercedes-AMG).

Author: Autor - Marko Santini foto: Autor - Marko Santini

Lijepo usklađene klasične proporcije s dugim poklopcem motora, kratkim stražnjim dijelom, niskom krovnom linijom (1428 mm) i velikim međuosovinskim razmakom (2865 mm) vješto skrivaju prilično izdašnje vanjske dimenzije gotovo pet metara dugačkog CLE-a (4850 mm). Dizajn se još više ističe uz Patagonia crvenu AMG Line karoseriju i crne AMG 20-inčne kotače testiranog primjerka.

Author: Autor - Marko Santini foto: Autor - Marko Santini

Posebno je efektna i Tonka smeđa boja opcijske Napa kože, najskuplje (3355 eura) od ukupno 10 različitih raspoloživih kožnih presvlaka, u interijeru oblikovanom prema Mercedesovoj aktualnoj minimalističkoj filozofiji. Nedostatak fizičkih tipki za upravljanje većinom funkcija u današnjim je automobilima znak oslanjanja na dodirne zaslone i često nedostatne infotainment sustave. Iako CLE tu nije iznimnka po pitanju ekrana (njegov je 11,9-inčni u portretnom formatu), najnovija generacija MBUX softvera zapravo funkciora prilično dobro uz uglavnom jasne i responzivne izbornike te mogućnost korištenja vrlo dobrog glasovnog upravljanja. Ispred vozača je 12,3-inčni zaslon također preglednih i višestruko podesivih instrumenata čijim se funkcijama upravlja katkad nespretnim dodirnim tipkama na sportskom upravljaču.

Author: Autor - Marko Santini foto: Autor - Marko Santini

Cijela je unutrašnjost na kvalitativnoj razini koja se očekuje od jednog premium proizvođača, no taj dojam najviše stvara meka Napa koža na sjedalima (u ovom slučaju sprijeda grijanima i ventiliranima), kao i ona kojom su prošivena gornja površina prednje konzole i obloga vrata, te detalji poput lijepo izvedenih ventilacijskih otvora i ostalih površina s kojima se svakodnevno dolazi u kontakt.

Author: Autor - Marko Santini foto: Autor - Marko Santini

Prostranost sprijeda izdašna je i za više osobe, a ona straga bolja je nego što bi se pretpostavilo po gipkosti potrebnoj za pristup paru sjedala, jer oba prednja, koliko god ih pomaknuli unaprijed, ne ostavljaju dovoljno velik prolaz između naslona i B stupa. Straga će ugodno putovati i osobe visoke oko 180 cm, što je većinom zasluga 25 mm većeg međuosovinskog razmaka u odnosu na prijašnju C-klasu Coupe.

Author: Autor - Marko Santini foto: Autor - Marko Santini

Prtljažnik je korisno velik sa 420 litara (60 više u odnosu na C Coupe) i pravilnog je oblika pa omogućuje jednostavno raspoređivanje prtljage.

Author: Autor - Marko Santini foto: Autor - Marko Santini

Pored nekolicine benzinskih, Mercedesov kupe može se dobiti s danas sve rjeđom dizelskom opcijom. CLE 220 d koristi dvolitreni četiricilindarski motor koji razvija 197 KS i 440 Nm u rasponu od 1800 do 2800 o/min, a dodatnu blago hibridnu pomoć pruža 23 KS snažni integrirani starter-generator koji uglavnom služi za popunjavanje “rupa” ionako vrlo dobre krivulje okretnog momenta. U kombinaciji s vrlo mekim izmjenama devetstupanjskog 9G-Tronic automatskog mjenjača, CLE ugodno i pretežno tiho ubrzava (0-100 km/h za 7,5 s) te pri svim brzinama, a pogotovo višima omogućava visoku razinu uglađenosti (pri 140 km/h motor se vrti pri oko 1600 o/min). Osim toga, iznimno malo troši, pa i uz brži tempo vožnje prosjek iznosi oko 6,2 l/100 km, no uz malo pažnje moguće ga je sniziti za gotovo litru.

Author: Autor - Marko Santini foto: Autor - Marko Santini

Odabir nekog od pet dostupnih modova vožnje osjetno mijenja karakter pogonskog sklopa, no CLE-u najviše pristaje Comfort u kojem najmekše postavke odziva gasa, servoupravljača i adaptivnih amortizera pridonose vrlo udobnoj vožnji. Čak i uz (pre)velike 20-inčne kotače, ovjes je većinom podatan i putnike očekivano dobro izolira od lošijih prometnica.

Author: Autor - Marko Santini foto: Autor - Marko Santini

No, pretežno komforu usmjeren karakter nadopunjava i opcijsko skretanje stražnjim kotačima koje dolazi s adaptivnim amortizerima i, osim lakšeg manevriranja u gradu, omogućava dozu izražene dinamičnosti uz odlučnije skretanje u zavoje i izravniji osjećaj povezanosti s automobilom.

Author: Autor - Marko Santini foto: Autor - Marko Santini

Mercedes CLE 220 d Coupe starta od 69.068 eura, no uz poduži popis odabrane dodatne opreme cijena testiranog primjerka popela se na 107.259 eura.

Author: Autor - Marko Santini foto: Autor - Marko Santini

Zaključak

Da kupei još uvijek imaju mjesto u hijerarhiji prestižnih vozila, iako su sve rjeđi (osobito u dizelskom izdanju), dokazuje i Mercedes CLE. Osim što je vrlo luksuzan (pogotovo u testiranom izdanju), nudi razmjerno prostrani interijer, uglađen i štedljiv motor te udobno iskustvo vožnje na razini koja se očekuje od premium modela. U skladu s time je i cijena.

Author: Autor - Marko Santini foto: Autor - Marko Santini

Plus:

  • Raskošan interijer (testiranog primjerka)
  • Uglađen i štedljiv dizelski motor
  • Udobnost u vožnji

Minus: 

  • Dodirne tipke na upravljaču
  • Pristup stražnjim sjedalima
  • Preveliki kotači

Author: Autor - Marko Santini foto: Autor - Marko Santini

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1866 kg
dimenzije: 485 x 186 x 143 cm
obujam motora: 1993 cm3
snaga motora: 145 kW/197 KS + 23 KS (električni motor)
0-100 km/h: 7,5 s
najveća brzina: 238 km/h
potrošnja: 4,7-5,2 l/100 km
cijena: 107.259 € (testni model), 70.085 (bez dodatne opreme) 61.573 € (osnovni model, CLE 180)

Author: Autor - Marko Santini foto: Autor - Marko Santini

Važnija oprema testirani Mercedes CLE 220 d Coupe

Napa kožom presvučena sjedala (grijana i ventilirana), Matrix LED prednja svjetla, 20-inčni aluminijski naplatci, adaptivni amortizeri, skretanje stražnjim kotačima, Burmester audio sustav, head-up zaslon, 11,9-inčni dodirni zaslon, adaptivni tempomat...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.