Početna Auto 171 pregleda

Test Mercedes EQE SUV: Jedan od najimpresivnijih svoje vrste

FOTO: Dubravko Kolarić

EQE SUV je odličan automobil, i u njegovoj vožnji smo izuzetno uživali. No ipak, teško se oteti dojmu da bismo se unatoč svoj snazi, udobnosti i tišini još bolje osjećali u običnom GLE

Mercedes GLE je jedan od najimpresivnijih SUV automobila koje danas možete kupiti. Veliki konkurent za X5 i društvo omiljen je izbor imućnijih kupaca i nerijetka pojava na cestama. Kao i većina Mercedesa ovaj auto ima svoju električnu alternativu. Ona u nazivu nosi klasični prefix EQ, no ne zove se EQGLE, što bi bilo prilično nespretno, već EQE SUV što također nije najsretnije, a definitivno ni najmaštovitije rješenje. No ime zapravo i nije toliko bitno, bitno je kakav je ovaj automobil u praksi, a to smo pokušali otkriti sedmodnevnim testom ovog, na prvi pogled, fascinantnog automobila iz Stuttgarta koji košta više od 120.000 eura.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Jedan od najopresivnijih električnih automobila kojeg smo ikada testirali izgleda kao tipični Mercedes EQ. Tipične maske nema, naprijed je velika zvijezda i sve je podređeno aerodinamici i naizgled vrlo jednostavno oblikovano. Činjenica da ovaj automobil definitivno ne izgleda kao tipični Mercedes s benzinskim ili dizelskim motorom, a realno nije ni toliko elegantan. Više je futuristički oblikovan, a to se, sigurni smo, ne sviđa baš svim tradicionalnim kupcima Mercedesa. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U unutrašnjosti, u kojoj Mercedes posljednjih godina privlači pažnju s ogromnim dodirnim zaslonima i Hyperscreen varijantom s tri zaslona na prednjim armaturama, testirani EQE gotovo izgleda klasično. Nije "digitalno razmetljiv" kao što biste to očekivali od jednog električnog auta, ima klasičnu "postavu" s digitalnim instrumentima i jednim uspravno postavljenim dodirnim zaslonom koji s 12,8 inča dijagonale čak i nije pretjerano velik. Iako nema klasičnih tipki za kontrolu klime, to nije problematično jer je donji dio zaslona rezerviran za tu svrhu s velikim i preglednim virtualnim tipkama. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn unutrašnjosti je izuzetno jednostavan, bez dizajnerskih pretjerivanja, no daleko od minimalizma. Sve izgleda vrlo ugodno, materijali su prvoklasne kvalitete, a i kvaliteti izrade se nama što prigovoriti. Klasičan Mercedes...

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Auto je vrlo velik, s dužinom od 486 cm i SUV oblikom, te međuosovinskim razmakom većim do tri metra ne može nedostajati prostora u unutrašnjosti. Na stražnjim sjedalima lako se udobno smjeste i dvometraši, čak i kad su oni ispred njih podjednako visoki. Prtljažniku od 520 litara se također ne može naći zamjerka.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić  

Izuzetno udobna sjedala i obilje luksuznih dodataka te tradicionalno razmetljivo ambijentalno osvjetljenje podižu ukupni dojam u unutrašnjosti na "razinu S-klase". Ovo je zaista vrlo ugodan i apsolutno luksuzan prostor za boravak, kako za vozača tako i za putnike. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Izvedba 350 4MATIC je  otprilike model sa sredine ponude za EQE SUV, a Mercedes u ponudi ima još tri snažnija modela (do 625 KS) . Ovaj ima dva motora, pogon na sve kotače i 292 KS što znači da nije spektakularna električna jurilica, no i da je tolika snaga itekako dovoljno za ovaj automobil. To potvrđuje i podatak o 6,6 sekundi do 100 km/h, ali i odlična međuubrzanja prilikom preticanja koje smo s ovim automobilom obavljali  kao od šale. I Maksimalna brzina je mnogo veća od onoga na što nas polako navikavaju drugi električni automobili - 210 km/h. I više nego dovoljno.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić  

Testirani automobil ima ogromnu bateriju ogromnog kapaciteta, konkretno 100 kWh bruto ili 90.6 kWh neto. To mu je i potrebno da bi imao razuman doseg jer ovako veliki SUV ne može biti mali potrošač energije. Naš test je završio s prosječnom potrošnjom od 21,4 kWh na 100 kilometara što bi značilo vrlo dobrih 423 kilometara realnog dosega u kombiniranoj, umjerenoj vožnji. No čim se popnete na autocestu stvari se mijenjaju, kao kod svakog električnog automobila i doseg pada. No još uvijek solidnih 300 km pri brzinama od 130 km/h s ovim bi autom bilo moguće. Nije idealno, ali je bolje od mnogih drugih električnih automobila na autocesti. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

S adaptivnim zračnim ovjesom automobil je izuzetno udoban, prava "lađa na kotačima". Čak ni s "čudovišno velikim" AMG naplatcima od 22 inča nikakva vrsta ceste ne može ga potpuno izbaciti iz takta i dobar je i na lošim prometnicama. U kombinaciji sa savršenom zvučnom izolacijom i izostankom buke motora to stvara pravu "zen kombinaciju". Definitivno jedan od najudobnijih auta koje smo vozili u zadnje vrijeme.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić  

Što se tiče dinamičkih voznih osobina EQE SUV ima jedan veliki problem, a to je njegova ogromna masa veća od 2,5 tone kod testiranog automobila. To se itekako osjeti i auto nije previše zabavan u vožnji, iako uvijek ulijeva vrlo mnogo povjerenja svojim sofisticiranim ovjesom, upravljanjem na sve kotače i moćnim kočnicama. Jednostavno, ovo nije tip auta u kojem biste poželjeli juriti zavojitim brdskim cestama. Umjesto toga, mnogo je veći užitak lagano krstariti.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Za kraj moramo pohvaliti i odlična digitalna svjetla ovog automobila. Ona fantastično osvjetljavaju bez da smetaju ikome drugome. Na otvorenoj cesti se stalno možete voziti s dugim svjetlima i auto će automatski izbjegavati zasljepljivanje drugih vozača, a sve ostalo maksimalno osvijetliti. Pritom će posebno osvijetliti i znakove kraj puta što izgleda prilično impresivno na autocesti, ali je i izuzetno praktično. Gotovo nevjerojatno je promatrati kako pri brzini od 130 km/h svjetla detaljno prate te znakove bez da se "rasipaju" oko njih. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak:

EQE SUV je odličan automobil, i u njegovoj vožnji smo izuzetno uživali. No ipak, teško se oteti dojmu da bismo se unatoč svoj snazi, udobnosti i tišini bolje osjećali u običnom GLE. Jednostavno, ograničeni doseg i čekanje na punionicama se u našim glavama nekako ne uklapa s ovim tipom automobila koji bi trebao biti stvoren da nezaustavljivo guta autocestu. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Udobnost ovjesa
Tiha vožnja
Luksuzna oprema

Minus: 

Velika masa
Cijena
Dinamična vozna svojstva

 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 2580 kg
dimenzije: 486 x 194 x 169 cm
snaga: 215 kW/292 KS
baterija (neto): 90,6 kWh 
0-100 km/h: 6,6 s
najveća brzina: 210 km/h
doseg kombinirano: 557 km
potrošnja: 20,8 kWh/100 km
cijena:  126.212 € (testni model), 96.340 € (bez dodatne opreme), 90.530 (osnovni EQE SUV 300)

Važnija oprema testirana Mercedes EQE SUV 350 4Matic

Aluminijski naplatci 22" , AMG Line interijer, AMG Line eksterijer,  automatski četverozonski klima uređaj, sustav kamera s pogledom od 360°, grijana i hlađena prednja sjedala, grijana stražnja sjedala, grijani upravljač,  dodirni zaslon 12,8", digitalni instrumenti 12,3 inča,  navigacija, adaptivni zračni ovjes, upravljanje na sve kotače, panoramski krovni otvor, električno otvaranje vrata prtljažnika...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.