Iako će ga mnogi mnogi nazvati SUV-om, ovaj automobil je zapravo namijenjen kupcima koji zapravo ne žele tipični SUV, ali im se sviđa povišen položaj sjedenja i kupcima koji žele platiti nešto manje
Renault je prošle godine obnovio svoj coupe-SUV Megane Conquest, a osvježeni model je sada stigao i na opsežni test u našu redakciju. Temeljito smo isprobali jednu od najprestižnijih varijanti koje se nude: Megane Conquest TCe 160 EDC Esprit Alpine s najsnažnijim benzinskim motorom i najbogatijim paketom opreme.
Redizajn Meganea Conquesta je bio zapravo vrlo blag i teško je uočiti neke važne izmjene. Došla je nova maska s "dijamantnim uzorkom", novi znak marke na njoj, dok ostatak prednjeg dijela zapravo nije mijenjan. Straga svjetla imaju malo drugačiju boju kućišta i to je to što se tiče promjena. Novi Megane Conquest zapravo izgleda gotovo isto kao i prije.
Važnija novost koja je došla s redizajnom je razina opreme koju ima i testni automobil. To je Esprit Alpine koja donosi sportske vanjske i unutarnje detalje i dosta luksuze. Primjerice, izvana automobil u ovoj opremi dobiva nekoliko ukrasa i velike 19-inčne naplatke, a unutra sjedala presvučena s kombinacijom kože i mikrovlakana koja su električno podesiva i grijana (prednja). Posebno zanimljivi i prestižni su crni naplatci na kojima su krakovi stilizirani da izgledaju kao izgledaju kao Alpineov logo, odnosno slovo A.
Coupe-SUV karoserija je još uvijek rijetkost u klasi kompaktnih SUV-ova, iako je Megane Conquest samo uvjetno SUV. Ima povišenu poziciju sjedenja, no osjetno je niži od Australa pa bi bilo preciznije zvati ga Crossoverom. Možda najsličniji suparnici zapravo ne dolaze iz svijeta SUV-ova već su to modeli Peugeot 408 i Citroen C4 X koji slijede sličan dizajnerski predložak.
Dok visina automobila rezultira prikladno visokim položajem za vozača, ta karoserija s petera vrata po obliku više nalikuje hatchbacku. To znači da su otvori vrata relativno što otežava ulazak i izlazak za vrlo visoke ljude. Ipak, sve je u redu kada sjednete za volan, jer mjesta ima u izobilju. Unatoč zaobljenoj liniji krova prostora za glavu mnogi ima i straga, kao i za noge. Samo će najviši putnici imati problema s nešto nižim stropom auta. Također, središnja stražnja pozicija preporučuje se samo za kratka putovanja jer je sjedalo prilično usko i visoko. Dobra je stvar što putnici na stražnjim sjedalima također imaju ventilacijske otvore i USB utičnice za punjenje.
Prtljažnik je, kao i sve ostalo vezano uz prostranost, ostao nepromijenjen i u njega stane 480 litara, odnosno 1263 litre s preklopljenim stražnjim sjedalima. To su vrlo dobre brojke, iako daleko od rekordnih. Prtljažnik također ima podnicu u dvije razine, a u najvišoj postavci dobivate ravnu površinu kada su stražnja sjedala preklopljena.
Kvaliteta materijala i izrade se doima vrlo dobrom. Verzija Esprit Alpine ima sjedala presvučena umjetnom kožom i alcantarom dok su crveni, bijeli i plavi trobojni šavovi kao i male francuske zastavice u kabini podsjetnik na francusko naslijeđe automobila. Još jedan zgodan detalj je plastika na prednjim armaturama koja izgleda kao mramor i vrlo je ugodna na dodir.
U središtu prednjih armatura je 9,3-inčni okomiti zaslon osjetljiv na dodir koji zbog svoje orijentacije izgleda većim nego zapravo jest. Infotainment radi dobro, brzo reagira, ikone su dovoljno velike i brzo se snađete u njemu. Još veće pohvale automobil zaslužuje jer ima zasebne kotačiće za kontrole klime ispod glavnog zaslona. Ovo "staromodno" rješenje još uvijek je mnogo bolje od svega što nam proizvođači u posljednje vrijeme nude, pogotovo od komanda klime na zaslonu.
S redizajnom je automobil dobio i novi zaslon s instrumentima. On je sada veći i s 10 inča dimenzijama nadmašuje čak i zaslon Infotainmenta. Instrumenti izgledaju vrlo dobro, jako dobro su pregledni i donose dovoljno potrebnih informacija.
Za pogon testnog automobila zadužen je najjači pogonski sklop koji se nudi u ovom automobilu. To je benzinac s (vrlo) blagom hibridnom podrškom koju zapravo nećete osjetiti u praksi. Auto se vozi kao tipični benzinac s automatskim mjenjačem bez ikakvih mogućnosti za vožnju samo na struju. Motor ima 158 KS, a mjenjač s dvostrukom spojkom 7 brzina.
Uz ovaj motor Megane Conquest ima prilično dobra ubrzanja (9,1 sekundu do 100 km/h) i međuubrzanja i sasvim adekvatno pokreće prilično lagani automobil. Motor radi vrlo uglađeno, a jedino se na mjenjač možemo požaliti jer ne reagira uvijek najbrže te zna biti malo "trzav" prilikom naglijeg kretanja. Potrošnja na testu je iznosila 6,8 l/100 kilometara, s time da smo na otvorenoj cesti ostvarivali i prosjeke blizu 5 l/100 km, dok je u gradu automobil trošio između 7 i 8 l/100 km.
Automobil ima i Multi Sense, koji vam omogućuje odabir između tri različita načina vožnje - Eco, Sport i MySense, pri čemu potonji nudi mogućnost samostalnog konfiguriranja raznih parametara vožnje. Za razliku od nekih auta, kod kojih nema previše razlike između raznih načina vožnje ovdje sportski način rezultira mnogo agresivnijim ponašanjem nego s postavkom Eco.
Udobnost vožnje je također vrlo dobra, pogotovo ako uzmete u obzir da ovaj Megane Conquest ima najveće serijski dostupne kotače. Auto je savršeno udoban većinu vremena, iako "ležeći policajci" mogu biti problem ako adekvatno ne smanjite brzinu. Dinamičke vozne osobine su solidne, no ne vrhunske. Iako izgleda sportski i ima "Alpine" u nazivu, ovaj automobil definitivno nije sportski kada je u pitanju jurnjava zavojima.
Zaključak
Još jedna dobra strana je cijena automobila, barem ako ga uspoređujete s drugim kompaktnim SUV-ovima. Oko 36.000 eura za testni automobil s najbogatijom opremom i najsnažnijim motorom osjetno ej manje nego što ćete platiti za neki drugi tipični kompaktni SUV. Za usporedbu, podjednako veliki Austral starta od 33.490 eura, što je 4000 eura više nego za jednako opremljen i motoriziran Megane Conquest. Iako će ga mnogi mnogi nazvati SUV-om, ovaj automobil je zapravo namijenjen kupcima koji zapravo ne žele tipični SUV, ali im se sviđa povišen položaj sjedenja i kupcima koji žele platiti nešto manje. Možda idealno rješenje za one koji razmišljaju čime zamijeniti svoj kompaktni hatchback ili karavan, danas kada modeli te klase postaju sve rjeđi.
Plus:
Udobnost
Cijena i oprema
Ergonomija kabine
Minus:
Mjenjač
Teži ulazak u kabinu za visoke osobe
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1347 kg
dimenzije: 457 x 182 x 158 cm
obujam motora: 1333 ccm
snaga motora: 116 kW/158 KS
0-100 km/h: 9,1 s
najveća brzina: 205 km/h
potrošnja: 5,8-6,1 l/100 km
cijena: 36.308 € (testni model), 34.390 (bez dodatne opreme) 29.390 € (osnovni model)
Važnija oprema testirani Renault Megane Conquest TCe 160 EDC esprit Alpine
Aluminijski naplatci 19", LED svjetla, automatska klima, digitalni instrumenti 10", dodirni zaslon 9,3", navigacija, sjedala presvučena kožom i tkaninom, električno podesiva i grijana prednja sjedala, grijani upravljač, prednji i stražnji parkirni senzori, kamera za vožnju unatrag, bežični punjač za mobitel...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.