Početna Auto 119 pregleda

Test Škoda Kamiq: 'Ne mijenjaj konja koji pobjeđuje'

FOTO: Dubravko Kolarić

Kamiq se nije previše promijenio. Izuzetno je praktičan auto bez izraženih slabosti i s mnogo strana koje će vam se svidjeti

Škoda je prošle godine uvela redizajnirani Kamiq, a to je dobar razlog za još jedno druženje s najmanjim SUV-om češkog proizvođača. Bestseler nam je ovoga puta stigao u kombinaciji s najčešćim motorom, trocilindričnim benzincem sa 115 KS, ali i prilično rijetkim paketom opreme, prestižnim Monte Carlo. Što je Škoda sve promijenila i kakav je Kamiq nakon redizajna provjerili smo tijekom sedam dana druženja s ovim autom pri čemu smo prevalili oko 1000 kilometara.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kako to obično biva kod Škode, morate se dobro zagledati u auto kako biste vidjeli veće razlike. Maska hladnjaka je malo narasla i okomitije postavljena, prednji odbojnik je dobio novi donji dio, a male promjene dogodile su se i na stražnjem dijelu. Novi Kamiq najlakše ćete prepoznati po većim glavnim prednjim svjetlima koja su uvijek LED , a u slučaju testnog auta čak i napredni Matrix LED, dio serijske opreme Monte Carla.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Iako se u međuvremenu pojavilo dosta većih auta u klasi, Kamiq je sa svojih 424 cm dužine još uvijek izuzetno prostran za svoju klasu. Relativno velik međuosovinski razmak od 265 cm i inteligentno iskorišten prostor čine čuda i ponuda prostora na stražnjim sjedalima je među najboljima u klasi. I prtljažniku s 400 litara zapremine nema se što prigovoriti.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Također valja istaknuti brojne Simply Clever značajke koje možda ne uočavate odmah, no brzo shvaćate kako su dobre. Posebno nam se sviđaju plastični štitnici ruba vrata na uvlačenje. Za pohvalu su i vrlo dobri materijali interijera, gdje ima mnogo mekane plastike ugodne na dodir. Pohvalna su i vrlo udobna ( i lijepa) "sportska" sjedala s integriranim naslonima za glavu koja dodatno podižu dojam u unutrašnjosti.  

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Redizajnirani Kamiq prepoznatljiv je i po 8-inčnom digitalnom zaslonu s instrumentima (analogni instrumenti više nisu u ponudi) i novom infotainment sustavu s 8,25-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir. Instrumenti su pregledni isto kao i funkcije jednostavnog, brzog i nenametljivog Infotainmenta. Tu je i dosta fizičkih tipki, tako da svoje odvojene kontrole ima i dvozonska klima. U svakom slučaju, sviđa nam se što auto nije previše" digitaliziran". Dodatno svjetlo u unutrašnjost donosi i veliki panoramski stakleni krov, još jedna serijska značajka Monte Carlo opreme. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Za pogon testiranog Kamiqa zadužen je omiljen izbor kupaca ovog modela diljem Europe. To je 1,0-litreni trocilindrični benzinac sa 115 KS koji je sasvim dovoljan za ovaj auto. U kombinaciji s ručnim mjenjačem omogućava Kamiqu performanse koje vas neće "izuti iz cipela" ali su sasvim odgovarajuće za automobil ove klase. Nemamo nikakvog razloga požaliti se na ubrzanje do 100 km/h za 9,9 sekundi ili živahna međuubrzanja za koja se ne morate previše "boriti s mjenjačem" jer je motor vrlo elastičan i razvija svoju snagu i moment već iz vrlo niskih okretaja. Sasvim će povući već od raspona od 1700 do 2500 okretaja.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Buki i zvuku motora se u svakodnevnoj vožnji također nema što posebno prigovoriti, no ako često tjerate auto u visoke okretaje ili vrlo brzo jurite autocestom buka postaje ipak malo povećana. Valja naglasiti da bismo u Kamiqu radije ipak vidjeli novi 1,5-litreni četverocilindrični benzinac iste snage koji je u Octaviji od redizajna zamijenio upravo ovaj motor. On, naime radi još uglađenije i mirnije i uvjerljiviji je kada automobil malo više opteretite. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se tiče potrošnje, Kamiq je također vrlo dobra. U gradu se ona na našem testu kretala između 7 i 7,5 l/100 km, uz prosječan stil vožnje, i nešto više od 8 l/100 km uz težu nogu na "gasu". Na otvorenoj cesti nije problem približiti se vrijednostima potrošnje od oko 5 l/100 km, (pri 90 km/h potrošnja je oko 4,9 l/100 km, pa smo test završili s kombiniranim prosjekom potrošnje od 6,3 l/100 km, što je poputno u redu za auto ove klase. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se tiče voznih osobina Kamiq je također vrlo dobar auto. Više je namješten na komfor nego dinamiku, no unatoč tome ostavlja mnoge u klasi iza sebe u obje kategorije. Sviđa nam se prilično izravan upravljač, malo naginjanje u zavojima i dobro držanje zavoja, no najviše od svega suverenost s kojom auto guta neravnine na lošim cestama. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak

Sve u svemu Kamiq se nije previše promijenio. Izuzetno je praktičan auto bez izraženih slabosti i s mnogo strana koje će vam se svidjeti. Među njima valja istaknuti i cijenu. Iako je ovo najbogatije opremljen model, ona nije pretjerana. Malo više od 26.000 eura prilično je fer ponuda kada u obzir uzmemo vrlo bogatu opremu. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Udobna vožnja
Prostranost i prtljažnik
Bogata oprema i fer cijena

Minus: 

Buka pri velikim brzinama
 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1231 kg
dimenzije: 424 x 179 x 156 cm
obujam motora: 999 ccm
snaga: 85 kW/115 KS
0-100 km/h: 9,9 s
najveća brzina: 194 km/h
potrošnja: 5,5 l/100 km
cijena: 26.255 € (testni model), 25.719 € (bez dodatne opreme), 20.544 € (osnovni Kamiq) 

Važnija oprema testirana Škoda Kamiq Monte Carlo 1.0 TSI

Aluminijski naplatci 17",  LED Matrix svjetla, automatska dvozonska klima, digitalni instrumenti 8", dodirni zaslon 8,25", kamera za vožnju unatrag, prednji i stražnji parkirni senzori, ambijentalno osvjetljenje, panoramski stakleni krov...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.