Početna Auto 6927 pregleda

Test Tiguana TDI R-Line: Dizel i Volkswagen se savršeno slažu

FOTO: Autostart

Dizelski motor i Tiguan se jednostavno savršeno slažu i u ovoj novoj generaciji automobila, a ovjes je fantastičan. Ne sviđa nam se jedino cijena

Tiguan danas za Volkswagen igra ulogu koju je nekada imao Golf. Najvažniji je i najprodavaniji automobil marke i na mnogim europskim tržištima se nalazi u samom vrhu prodajnih ljestvica. Ovo je iznimno važan model za Volkswagen i u Hrvatskoj, stoga su nam nedugo nakon početka prodaje iz Volkswagena na raspolaganje dali čak dva primjerka. Jedan primjerak s benzinskim motorom i Life Plus opremom smo testirali prije četiri mjeseca, a sada je na red stigao i potpuno drugačiji model, s najsnažnijim TDI motorom , pogonom na sve kotače i raskošnom R-Line opreme. Ovaj Tiguan je potpuna suprotnost ranije testiranom i po cijeni. Dok je Life Plus s oko 36 tisuća eura nudio iznenađujuće puno za novac, ova izvedba je gotovo dvostruko skuplja od njega. Nudi li i ona dovoljno za uloženi novac pokušali smo otkriti tijekom sedam dana u kojima smo ovaj auto isprobali i provjerili "uzduž i poprijeko". 

TESTIRALI SMO Test VW Tiguan: Iznenađujuće niska cijena i vrlo dobar auto

Budući da se VW Tiguan prodaje odlično naravno da u Wolfsburgu nisu htjeli sve izvrnuti naopako izvodeći nekakve eksperimente. Tiguan je dosta promijenio izgled, ali bez da je jako odstupio od prepoznatljivih "klasičnih" VW linija i oblika. R-Line model je vrh ponude Tiguana, a to se jasno vidi i na izgledu. Veliki 20" naplatci, mnogo karoserijskih ukrasa, moćna Led HD Matrix svjetla sprijeda i napredna 3D svjetla straga samo su neki od detalja kojima ovaj auto skreće pažnju na sebe. Sve to skupa izgleda vrlo dobro. 

Author: Autostart foto: Autostart

No ono što je za kupce VW često i važnije od vanjskog izgleda su "unutarnje vrijednosti" Novi Tiguan je 3 centimetra duži od svojeg prethodnika, minimalno viši, a jednako širok s jednakim međuosovinskim razmakom. To na prvu sugerira da unutra ne bi trebalo biti više mjesta, no Tiguan je u tome nekako uspio. Zapremina prtljažnika nove generacije pokazuje koliko je prostor dobro iskorišten. U njega sada stanu 652 litre, što je 37 litara više nego kod prethodnika. I unutra ima malo više mjesta, a stražnja sjedala se mogu pomicati uzdužno i može im se podesiti kut naslona. Sve ovo je povećalo komfor za putnike straga i prostor za njihove noge koji je velikodušan za auto ove klase.

Author: Autostart foto: Autostart

Na prednjim sjedalima je također više nego dovoljno prostora, no moramo napomenuti i da u testiranom R-Line modelu ona izgledaju odlično, izuzetno su udobna i pružaju vrhunsku bočnu potporu. Osim toga nude lumbalnu potporu namjestivu u četiri smjera i funkciju masaže uz pomoć deset komora. Osim toga, imaju i grijanje i hlađenje, a ono se može aktivirati i automatski, ovisno o vanjskoj temperaturi.

Author: Autostart foto: Autostart

Kada sjednete na vozačko sjedalo odmah vam je jasno da je Volkswagen potpuno promijenio unutrašnjost svog najprodavanijeg SUV-a. Sada je tu mnogo manje tipki, što ne bismo proglasili napretkom. Nedostatak odvojenih komandi za klimu zasmetat će mnoge, kao što se tradicionalistima zbog veličine neće svidjeti ni i ogromni 15-inčni dodirni zaslon koji potpuno dominira prednjim armaturama i koji je potpuno preuzeo upravljanje većinom funkcija automobila. No, infotainment sustav je vrlo dobar, intuitivan, s novom strukturom izbornika i grafikom te praktičnim prečacima. Također, u obranu VW-a moramo reći da su glavne komande klime uvijek vidljive u njegovom donjem dijelu. Barem malo utjehe za nedostatak fizičkih kontrola. 

Author: Autostart foto: Autostart

Istaknuti moramo i impresivno ambijentalno osvjetljenje. Ako ste ljubitelj ovako nečega bit ćete oduševljeni. U unutrašnjosti ovog Tiguana svjetlo se "probija" iz gotovo svih dijelova auta, kroz armature ispred vozača, kroz obloge na vratima i sve to izgleda zaista prestižno. Tu je i mogućnost različitih ambijenata koji osim ambijentalnog svjetla uključuju i promjenu boje sučelja infotainment sustava i odličnih digitalnih instrumenata ispred vozača. Ambijenti se mijenjanju posebnim multifunkcionalnim kotačićem koji ima zaslon u sredini i s pomoću kojeg je moguće namještati i način vožnje ili glasnoću audio sustava. Zgodno rješenje, no draže bi nam bilo da su, kao u Škodi Superb/Kodiaq stavili tri takva kotačića pa da imamo i fizičke kontrole klime. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Spomenimo i da je kvaliteta izrade u unutrašnjosti vrlo dobra, dok se materijali uglavnom doimaju vrlo kvalitetno. Ovo je, za razliku od nekih recentnih VW-a, opet na tragu one besprijekorne kvalitete interijera na koju su kupci VW-a navikli. 

Author: Autostart foto: Autostart

Što se tiče motorizacije, u testnom autu je najsnažniji dizel u ponudi, dvolitreni TDI sa 193 KS. Unatoč tome što nam se 1.5 TSI sa 150 KS u ranije testiranom Tiguanu jako svidio, dizelski motor i Tiguan se jednostavno savršeno slažu i u ovoj novoj generaciji automobila. To smo shvatili već nakon nekoliko kilometara. Iako nismo našli ni jednu ozbiljnu zamjerku za benzinca, rezultat kod dizelaša je ovdje puno zaokruženiji i skladniji. Jasno, ovaj motor ima 150 Nm više za ukupni okretni moment od 400 Nm, a to se itekako dobro osjeti u praksi uvjerljivim međuubrzanjima i onim spokojnim osjećajem da uvijek imate dovoljno snage i momenta na raspolaganju. Za razliku od nekadašnjih TDI-a razvoj snage nije tako eksplozivan, no zato je auto mnogo ugodniji za vožnju. Osim toga motor je mnogo mirniji i tiši, gotovo savršeno miran za četverocilindrični dizel. Također, na autocesti, odnosno pri dugim putovanjima ovaj motor se pokazuje osjetno superioran benzincu. 

Author: Autostart foto: Autostart

Što se tiče potrošnje, ona je zadovoljavajuća, no nemojte očekivati čuda jer je ovaj Tiguan vrlo težak automobil koji ima pogon na sve kotače. Na testu je auto u prosjeku trošio 6,7 l/100 km uz prosječan stil vožnje. Potrošnja u gradu je iznosila oko 8 l/100 kilometara, a na otvorenoj cesti oko 5,5 l/100 kilometara. Sve ovo je bilo otprilike na istoj razini kao kod slabijeg benzinca s prednjim pogonom. Dodatna masa zbog više opreme, težeg motora i 4x4 pogona iznosi oko 150 kilograma i to utječe na potrošnju, kao i dodatna snaga. 

Author: Autostart foto: Autostart

Vrhunski opcijski DCC Pro adaptivni ovjes je nešto za što se svakako isplati nadoplatiti jer u potpunosti transformira ponašanje Tiguana u vožnji. Dok se model koji smo ranije testirali, bez tog ovjesa, pokazao izuzetno udobnim, ali ne i najboljim po voznim dinamičkim osobinama, ovaj je u stanju pružiti oboje. I to izuzetno uvjerljivo. S jedne strane, u stanju je biti još udobniji, osim na kratkim poprečnim ravninama gdje do negativnog izražaja dolaze izuzetno veliki kotači. S druge strane pri brzoj vožnji zavojima odlično drži cestu uz zaista minimalno naginjanje. U svakom slučaju, uz ovaj ovjes Tiguan ima ponajbolje vozne karakteristike u klasi. Ono što nam se ne sviđa kao većina toga kod ovog Tiguana je cijena. Testni primjerak s R-Line paketom opreme mnogo dodatne opreme povrh toga prelazi granicu od 70.000 eura, a to je već ogroman novac za hrvatskog kupca i za jedan kompaktni SUV.

Author: Autostart foto: Autostart

Zaključak

Unatoč tome što je ovo trenutačno jedan od najskupljih i najimpresivnijih Tiguana koje možete kupiti, teško se oteti dojmu da ranije testirani benzinac za upola manju cijenu nudi mnogo bolju vrijednost za novac. To se jasno osjeti i na prodaji jer na cesti ćete rijetko vidjeti ovako impresivan Tiguan, no zato one "prizemnije" Life Plus modele već viđamo u vrlo velikom broju. 

Plus:

Odličan ovjes
Vrhunska oprema
Štedljiv i uvjerljiv motor i pogon

Minus: 

Premalo fizičkih tipki
Visoka cijena

Author: Autostart foto: Autostart

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1814 kg
dimenzije: 454 x 184 x 166 cm
obujam motora: 1968 cm3
snaga: 142 kW/193 KS
0-100 km/h: 7,7 s
najveća brzina: 220 km/h
potrošnja: 5,4-5,9 l/100 km
cijena: 70.209 € (testni model), 54.600 € (bez dodatne opreme) 35.771 € (osnovni Tiguan)

Važnija oprema testirani Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion R-Line

Aluminijski naplatci 20",  automatska trozonska klima, digitalni instrumenti 10,25"", dodirni zaslon 15", kamera za vožnju unatrag, prednji i stražnji parkirni senzori, djeljivo stražnje sjedalo klizno pomično po dužini, preklopivo suvozačko sjedalo, ambijentalno osvjetljenje, električno pokretana vrata prtljažnika, LED HD Matrix svjetla, DCC Pro Adaptivni ovjes

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.