Dizelski motor i Tiguan se jednostavno savršeno slažu i u ovoj novoj generaciji automobila, a ovjes je fantastičan. Ne sviđa nam se jedino cijena
Tiguan danas za Volkswagen igra ulogu koju je nekada imao Golf. Najvažniji je i najprodavaniji automobil marke i na mnogim europskim tržištima se nalazi u samom vrhu prodajnih ljestvica. Ovo je iznimno važan model za Volkswagen i u Hrvatskoj, stoga su nam nedugo nakon početka prodaje iz Volkswagena na raspolaganje dali čak dva primjerka. Jedan primjerak s benzinskim motorom i Life Plus opremom smo testirali prije četiri mjeseca, a sada je na red stigao i potpuno drugačiji model, s najsnažnijim TDI motorom , pogonom na sve kotače i raskošnom R-Line opreme. Ovaj Tiguan je potpuna suprotnost ranije testiranom i po cijeni. Dok je Life Plus s oko 36 tisuća eura nudio iznenađujuće puno za novac, ova izvedba je gotovo dvostruko skuplja od njega. Nudi li i ona dovoljno za uloženi novac pokušali smo otkriti tijekom sedam dana u kojima smo ovaj auto isprobali i provjerili "uzduž i poprijeko".
Budući da se VW Tiguan prodaje odlično naravno da u Wolfsburgu nisu htjeli sve izvrnuti naopako izvodeći nekakve eksperimente. Tiguan je dosta promijenio izgled, ali bez da je jako odstupio od prepoznatljivih "klasičnih" VW linija i oblika. R-Line model je vrh ponude Tiguana, a to se jasno vidi i na izgledu. Veliki 20" naplatci, mnogo karoserijskih ukrasa, moćna Led HD Matrix svjetla sprijeda i napredna 3D svjetla straga samo su neki od detalja kojima ovaj auto skreće pažnju na sebe. Sve to skupa izgleda vrlo dobro.
No ono što je za kupce VW često i važnije od vanjskog izgleda su "unutarnje vrijednosti" Novi Tiguan je 3 centimetra duži od svojeg prethodnika, minimalno viši, a jednako širok s jednakim međuosovinskim razmakom. To na prvu sugerira da unutra ne bi trebalo biti više mjesta, no Tiguan je u tome nekako uspio. Zapremina prtljažnika nove generacije pokazuje koliko je prostor dobro iskorišten. U njega sada stanu 652 litre, što je 37 litara više nego kod prethodnika. I unutra ima malo više mjesta, a stražnja sjedala se mogu pomicati uzdužno i može im se podesiti kut naslona. Sve ovo je povećalo komfor za putnike straga i prostor za njihove noge koji je velikodušan za auto ove klase.
Na prednjim sjedalima je također više nego dovoljno prostora, no moramo napomenuti i da u testiranom R-Line modelu ona izgledaju odlično, izuzetno su udobna i pružaju vrhunsku bočnu potporu. Osim toga nude lumbalnu potporu namjestivu u četiri smjera i funkciju masaže uz pomoć deset komora. Osim toga, imaju i grijanje i hlađenje, a ono se može aktivirati i automatski, ovisno o vanjskoj temperaturi.
Kada sjednete na vozačko sjedalo odmah vam je jasno da je Volkswagen potpuno promijenio unutrašnjost svog najprodavanijeg SUV-a. Sada je tu mnogo manje tipki, što ne bismo proglasili napretkom. Nedostatak odvojenih komandi za klimu zasmetat će mnoge, kao što se tradicionalistima zbog veličine neće svidjeti ni i ogromni 15-inčni dodirni zaslon koji potpuno dominira prednjim armaturama i koji je potpuno preuzeo upravljanje većinom funkcija automobila. No, infotainment sustav je vrlo dobar, intuitivan, s novom strukturom izbornika i grafikom te praktičnim prečacima. Također, u obranu VW-a moramo reći da su glavne komande klime uvijek vidljive u njegovom donjem dijelu. Barem malo utjehe za nedostatak fizičkih kontrola.
Istaknuti moramo i impresivno ambijentalno osvjetljenje. Ako ste ljubitelj ovako nečega bit ćete oduševljeni. U unutrašnjosti ovog Tiguana svjetlo se "probija" iz gotovo svih dijelova auta, kroz armature ispred vozača, kroz obloge na vratima i sve to izgleda zaista prestižno. Tu je i mogućnost različitih ambijenata koji osim ambijentalnog svjetla uključuju i promjenu boje sučelja infotainment sustava i odličnih digitalnih instrumenata ispred vozača. Ambijenti se mijenjanju posebnim multifunkcionalnim kotačićem koji ima zaslon u sredini i s pomoću kojeg je moguće namještati i način vožnje ili glasnoću audio sustava. Zgodno rješenje, no draže bi nam bilo da su, kao u Škodi Superb/Kodiaq stavili tri takva kotačića pa da imamo i fizičke kontrole klime.
Spomenimo i da je kvaliteta izrade u unutrašnjosti vrlo dobra, dok se materijali uglavnom doimaju vrlo kvalitetno. Ovo je, za razliku od nekih recentnih VW-a, opet na tragu one besprijekorne kvalitete interijera na koju su kupci VW-a navikli.
Što se tiče motorizacije, u testnom autu je najsnažniji dizel u ponudi, dvolitreni TDI sa 193 KS. Unatoč tome što nam se 1.5 TSI sa 150 KS u ranije testiranom Tiguanu jako svidio, dizelski motor i Tiguan se jednostavno savršeno slažu i u ovoj novoj generaciji automobila. To smo shvatili već nakon nekoliko kilometara. Iako nismo našli ni jednu ozbiljnu zamjerku za benzinca, rezultat kod dizelaša je ovdje puno zaokruženiji i skladniji. Jasno, ovaj motor ima 150 Nm više za ukupni okretni moment od 400 Nm, a to se itekako dobro osjeti u praksi uvjerljivim međuubrzanjima i onim spokojnim osjećajem da uvijek imate dovoljno snage i momenta na raspolaganju. Za razliku od nekadašnjih TDI-a razvoj snage nije tako eksplozivan, no zato je auto mnogo ugodniji za vožnju. Osim toga motor je mnogo mirniji i tiši, gotovo savršeno miran za četverocilindrični dizel. Također, na autocesti, odnosno pri dugim putovanjima ovaj motor se pokazuje osjetno superioran benzincu.
Što se tiče potrošnje, ona je zadovoljavajuća, no nemojte očekivati čuda jer je ovaj Tiguan vrlo težak automobil koji ima pogon na sve kotače. Na testu je auto u prosjeku trošio 6,7 l/100 km uz prosječan stil vožnje. Potrošnja u gradu je iznosila oko 8 l/100 kilometara, a na otvorenoj cesti oko 5,5 l/100 kilometara. Sve ovo je bilo otprilike na istoj razini kao kod slabijeg benzinca s prednjim pogonom. Dodatna masa zbog više opreme, težeg motora i 4x4 pogona iznosi oko 150 kilograma i to utječe na potrošnju, kao i dodatna snaga.
Vrhunski opcijski DCC Pro adaptivni ovjes je nešto za što se svakako isplati nadoplatiti jer u potpunosti transformira ponašanje Tiguana u vožnji. Dok se model koji smo ranije testirali, bez tog ovjesa, pokazao izuzetno udobnim, ali ne i najboljim po voznim dinamičkim osobinama, ovaj je u stanju pružiti oboje. I to izuzetno uvjerljivo. S jedne strane, u stanju je biti još udobniji, osim na kratkim poprečnim ravninama gdje do negativnog izražaja dolaze izuzetno veliki kotači. S druge strane pri brzoj vožnji zavojima odlično drži cestu uz zaista minimalno naginjanje. U svakom slučaju, uz ovaj ovjes Tiguan ima ponajbolje vozne karakteristike u klasi. Ono što nam se ne sviđa kao većina toga kod ovog Tiguana je cijena. Testni primjerak s R-Line paketom opreme mnogo dodatne opreme povrh toga prelazi granicu od 70.000 eura, a to je već ogroman novac za hrvatskog kupca i za jedan kompaktni SUV.
Zaključak
Unatoč tome što je ovo trenutačno jedan od najskupljih i najimpresivnijih Tiguana koje možete kupiti, teško se oteti dojmu da ranije testirani benzinac za upola manju cijenu nudi mnogo bolju vrijednost za novac. To se jasno osjeti i na prodaji jer na cesti ćete rijetko vidjeti ovako impresivan Tiguan, no zato one "prizemnije" Life Plus modele već viđamo u vrlo velikom broju.
Plus:
Odličan ovjes
Vrhunska oprema
Štedljiv i uvjerljiv motor i pogon
Minus:
Premalo fizičkih tipki
Visoka cijena
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1814 kg
dimenzije: 454 x 184 x 166 cm
obujam motora: 1968 cm3
snaga: 142 kW/193 KS
0-100 km/h: 7,7 s
najveća brzina: 220 km/h
potrošnja: 5,4-5,9 l/100 km
cijena: 70.209 € (testni model), 54.600 € (bez dodatne opreme) 35.771 € (osnovni Tiguan)
Važnija oprema testirani Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion R-Line
Aluminijski naplatci 20", automatska trozonska klima, digitalni instrumenti 10,25"", dodirni zaslon 15", kamera za vožnju unatrag, prednji i stražnji parkirni senzori, djeljivo stražnje sjedalo klizno pomično po dužini, preklopivo suvozačko sjedalo, ambijentalno osvjetljenje, električno pokretana vrata prtljažnika, LED HD Matrix svjetla, DCC Pro Adaptivni ovjes
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.