Nudi iznenađujuće veliku udobnost u vožnji i vrlo dobre dinamičke vozne karakteristike, čak bismo se usudili reći vrhunske, s obzirom na tip automobila
Kupci Volkswagena morali su dugo čekati na drugu generaciju VW Amaroka, ali svestrani pick-up je konačno stigao prošle godine. Početkom ove godine testirali smo njegovu verziju Aventura 3.0 TDI 4Motion i zaključili da je Amarok potpuno drugačiji ostalih VW-a. Potpuno se razlikuje od svega drugoga što ovaj proizvođač radi, prvenstveno zbog toga što zapravo i nije čisti VW-ov proizvod. Naime, za razliku od dosadašnjeg Amaroka, ovaj je razvijen s Fordom i srodan je Rangeru s kojim dijeli osnovu i s kojim se proizvodi u istoj tvornici u Južnoafričkoj republici. Ipak, Volkswagen se potrudio distancirati svoj model pa se sa spomenutim Fordom ne mogu naći nikakve vizualne sličnosti.
Sada nam je na test stigao i drugi Amarok, opet s moćnim V6 trolitrenim dizelašem, što nas je posebno razveselilo, jer u vrijeme downsizinga rijetko vozimo nešto što ima više od 2 litre pod poklopcem motora. No ovaj Amarok se od ranije testiranog modela razlikuje po opremi. Ovo je PanAmericana, koja je konstruirana s više naglaska na sposobnosti pri terenskoj vožnji i ima Goodyear Wrangler gume za sve terene, stražnji diferencijal s blokadom, dodatni štitnik podvozja, manje crne 18" aluminijske naplatke i malo "terenske šminke", primjerice odbojnik s crnim dijelom.
Testirani Amarok izgleda zaista impresivno, i vrlo lako će vam se svidjeti volite li taj tip vozila, odnosno rasne terence. Velik dio njegove "impresivnosti" otpada na dimenzije. Ovaj Amarok je dugačak čak 539 centimetara, širok 191 cm i visok poput kombija sa 188 cm. S gabaritima Amarok će svojim dimenzijama na cesti lako zasjeniti čak i najveće SUV-ove i prestižne luksuzne limuzine najviše klase. Amarok je jednostavno ogroman i teško ćete se s ovakvim automobilom voziti diskretno, on jednostavno upada u oči gdje god se pojavili.
Unatoč robusnoj terenskoj vanjštini, testirani Amarok je vrlo luksuzan. U seriji dolaze IQ. Light Matrix LED prednja svjetla i Harmon Kardon zvučni sustav, infotainment sustav s navigacijom i zaslonom od 12", digitalni instrumenti iste dijagonale te mnogi drugi luksuzni dodaci kao na primjer grijana sjedala presvučena kožom koja se namještaju električno
U unutrašnjosti VW Amarok pokazuje mješavinu Fordovih i VW-ovih elemenata, pri čemu ipak prevladavaju VW elementi. Dok su digitalni instrumenti, izbor materijala i dizajn svakako uvjerljivi, ergonomija bi mogla biti bolja. Amarok, naime nema odvojene komande za klimu, a rukovanje 12" zaslonom osjetljivim na dodir nije tako intuitivno i jednostavno kako biste poželjeli, pogotovo za one koji su navikli na tipičan VW-ov Infotainment od kojeg se ovaj dosta razlikuje.
Što se tiče udobnosti, auto je uvjerljiv je u svim aspektima. Zvučna izolacija je vrlo dobra, prostranost kabine također na visokoj razini, a pohvalu zaslužuju i izuzetno udobna sjedala.
Klasični prtljažnik, kao i svaki drugi pick-up nema, već je tu veliki teretni prostor. On u testnom autu nema nikakvu zaštitu, i tu bi dobro došla električno pokretana aluminijska "roleta" kakvu je imao ranije testirani Amarok. Doduše, ona krade nešto prostora, no za one koji ovakav auto kupuju prvenstveno kao osobni, a ne radni, ovaj dodatak bi trebao biti prvi izbor s liste dodatne opreme. Testirani Amarok je impresivan kada je u pitanju volumen utovara. Mogu se prevoziti predmeti duljine do 146,6 cm, najveća širina između lukova kotača je 120,6 cm. Nosivost je također impresivna i iznosi do 976 kilograma, što u kombinaciji s velikom masom auta od oko 2,4 tone znači do se potpuno natovaren Amarok već opasno približava zakonskoj granici za B kategoriju, od 3,5 tona.
Uz toliko težak i velik automobil, snažni V6 dizel se nameće kao logičan odabir. Ima 240 KS i isporučuje kolosalni najveći okretni moment od 600 Nm. Snage se prenosi preko 10-stupanjskog automatika, koji dolazi iz Forda. Brzine se mijenjaju vrlo nježno i dovoljno brzo.
Unatoč masi, Amarok dobro ubrzava već iz mjesta. Iskoristite li svu snagu, možete sprintati od 0 do 100 km/h za samo 8,8 sekundi. Međuubrzanja su također vrlo dobra i omogućavaju bezbrižna preticanja na otvorenoj cesti. Kada dostigne 180 km/h ovog Amaroka u daljnjem napredovanju zaustavlja elektronička blokada. Dojam je da bi lako "nakupio" i mnogo više km/h, no blokada je tu zbog sigurnosti.
Iako je u osnovi terenska zvijer, Amarok se pokazao kao vrlo ugodan suputnik u svakodnevnom životu, a zahvaljujući svojoj visini nudi savršen pregled nad onim što se događa na cesti. Naravno, njegova ogromne dimenzije problem su u gradu gdje ne možete stati na baš svako parkiralište i gdje će vam krug okretanja od 12,9 metara ponekad zadavati glavobolje. Iako to ne biste rekli na prvi pogled, zahvaljujući dobroj zvučnoj izolaciji i vrlo udobnoj postavci ovjesa, novi VW Amarok idealan je i za duga putovanja.
Iznenađujuće je i vrlo dobro držanje ceste u načinu rada 2WD. Čak kada je i neopterećen, uz lagani stražnji kraj imate osjećaj da Amarok nevjerojatno dobro za ovako visok i povišen auto drži na cesti i nikada nema naznaka za to da stražnji dio ima tendenciju "pobjeći", čak ni kada brzo prolazite kroz zavoje. Naravno, stvari se malo mijenjaju na skliskoj cesti kada je preporučljivo voziti s 4x4 pogonom.
Amarok svakako impresionira svojim talentima izvan asfaltiranih cesta. Vozač može birati između različitih načina vožnje, a promjenjivi 4Motion pogon na sva četiri kotača također nudi različite konfiguracije. Posebno impresivan je i podatak da Amarok može bez problema prolaziti kroz vodu duboku 80 cm, što svaku vodenu prepreku pretvara u "plitak potok". Prilazni kut od 30 stupnjeva, pregibni kut od 21 stupnjeva i odlazni kut 23 stupnja također ulijevaju povjerenje tijekom terenske vožnje, kao i gume, koje doduše, nisu "prave terenske" no pružaju nešto bolje prianjanje na blatu i sličnim podlogama od cestovnih ljetnih ili zimskih. Tu su i razni sustavi pomoći za terensku vožnju koji vam također pomažu da uvijek ostanete na pravom putu i pojednostavljuju vožnju u teškim uvjetima.
Velika masa i dimenzije, aerodinamika koja je daleko od savršene i veliki V6 motor ne mogu biti dobra kombinacija za štednju goriva. VW deklarira kombiniranu WLTP potrošnju do 10,3 l/100 km, a mi smo test završili s prosjekom od 11,7 l/100 km. Naravno, uz težu nogu na gasu u različitim uvjetima je moguće potrošiti i više. Na autocesti pri brzinama od oko 130 km/h Amarok troši oko 13, 14 litara na 100 kilometara, u gradu se potrošnja također može popeti na te razine, no na otvorenoj cesti moguće ga je voziti i s manje od 9 l/100 km.
Zaključak
Sve u svemu, novi VW Amarok PanAmericana je odličan automobil. Nudi iznenađujuće veliku udobnost u vožnji i vrlo dobre dinamičke vozne karakteristike, čak bismo se usudili reći vrhunske, s obzirom na tip automobila. Osim toga Amarok je vrlo uvjerljiv i izvan asfalta. Pozitivan dojam zaokružuje odlična oprema, kao i snažan dizelski motor vrlo ugodnog zvuka. Raspoloženje ne kvari previše ni cijena. Doduše, 66.706 eura je vrlo velika cifra, no za usporedbu, toliko uz vrhunsku opremu i top motorizaciju koštaju i neki kompaktni SUV-ovi, koji su, realno mnogočemu inferiorni ovoj terenskoj zvijeri.
Plus:
Vozne osobine na terenu i cesti
Vrhunski motor i pogon
Terenske sposobnosti
Minus:
Potrošnja goriva
Velike dimenzije
Otežano manevriranje u gradu
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 2433 kg
dimenzije: 539 x 191 x 188 cm
obujam motora: 2993 cm3
snaga: 177 kW/241 KS
0-100 km/h: 8,8 s
najveća brzina: 180 km/h
potrošnja: 10,1-10,4 l/100 km
cijena: 67.706 € (testni model), 66.966 € (bez dodatne opreme) 50.394 € (osnovni Amarok 2.0 TDI)
Važnija oprema testirani Volkswagen Amarok PanAmericana 3.0 TDI
Aluminijski naplatci 18", LED MAtrix svjetla, automatska dvozonska klima, digitalni instrumenti 12"", dodirni zaslon 12", navigacija, kamera za vožnju unatrag, prednji i stražnji parkirni senzori, sjedala presvučena kožom, grijana i električno namjestiva prednja sjedala, Harman/Kardom premium audio sustav, kuka za vuću...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.