Njegov nastup nije dramatičan ni agresivan, ali je uvjerljiv. U tišini i s lakoćom prelazi stotine kilometara, uz osjećaj stabilnosti i smirenosti kakav se rijetko susreće čak i među premium konkurentima
Volkswagenov najveći električni model u karavanskom izdanju mogao bi se opisati kao tehnološki vrhunac MEB platforme, ali i kao svojevrsni ispit zrelosti za cijelu marku. Nakon niza ID-modela koji su nerijetko više oduševljavali podatcima nego realnim doživljajem, ID.7 je uspio ispraviti taj dojam, a ID.7 GTX Tourer pokušava to podići na još višu razinu kombinirajući snagu, doseg i praktičnost u formi obiteljskog sportskog automobila. No, koliko je uspješan u tome. To smo provjerili testom modela punog naziva Volkswagen ID.7 GTX Tourer 4Motion s 340 KS, velikim dosegom i vrlo bogatom opremom.
Dizajn i dojam: Najatraktivniji član ID obitelji
Ljepota je u oku promatrača, no po našem mišljenju je ID.7 najatraktivniji član ID. obitelji dosad. Dobro, možda ne u ovakvoj karavanskoj izvedbi, no i ona spada među najatraktivnije modele u klasi. Auto je dug gotovo pet metara, s elegantno zategnutim bokovima i niskom linijom krova, te se vizualno izdvaja od brojnih SUV-ova i rijetkih novih karavana ove klase.
GTX donosi prepoznatljive detalje: karoserijske detalje te velike 20-colne naplatke za diskretan sportski odmak kojim ne pretjeruje. Sprijeda dominira zatvorena maska s crvenim akcentima i LED potpisom, a stražnji kraj nosi prepoznatljivu svjetlosnu traku s crvenim logotipom. Iako masivan, automobil djeluje skladno, gotovo elegantno, više kao luksuzni touring nego kao sportski električar.
Unutrašnjost: Mnogo prostora i nekoliko nedostataka
U kabini ID.7 GTX odaje dojam automobila projektiranog za duga putovanja. Materijali su bolji nego u ranim ID-modelima, sjedala vrhunski udobna, s ventilacijom i masažom, a prostranost impresivna i sprijeda i straga. Stražnja klupa nudi izdašan prostor za noge, a prtljažnik s 605 litara nosi se s najboljima u klasi. Sve je u znaku digitalizacije: veliki 15-inčni središnji zaslon sada je brži i pregledniji, a head-up display s proširenom stvarnošću funkcionira precizno.
Multimedija je sasvim u redu izbornici su logičniji, a prikaz karte i postavki vožnje pregledan i brz. Ipak, premda su tehnički problemi nestali, filozofija upravljanja ostala je ista, previše toga smješteno je na ekran. Volkswagen i dalje inzistira na neintuitivnim "touch" klizačima za glasnoću i klimu, što u vožnji zna iritirati, podjednako kao nepraktične dodirne tipke na volanu. Sitni digitalni instrumenti iza volana izgledaju minimalistički, ali u praksi nude premalo informacija.
GTX kabina razlikuje se od one u "običnom ID.7 suptilnim detaljima: crvenim šavovima, GTX oznakama i ambijentalnim svjetlom. Premda profinjena, ne djeluje ekskluzivno poput kabine Audija A6 e-trona, no ipak nije daleko od "pravog premium dojma.
Performanse i dinamika: Brzo, ali ne i previše uzbudljivo
Dva elektromotora ukupne snage 340 KS i pogon na sve kotače jamče ozbiljne performanse. Do stotke auto stiže za 5,5 sekundi, što je dovoljno brzo, ali bez eksplozivnosti koju sugerira oznaka GTX. U praksi je više riječ o snažnom, ali smirenom "grand toureru" nego o čistokrvnom sportašu.
Vožnja je uglađena i linearna, bez trzaja, uz zaista iznimnu tišinu i pri najvišim brzinama. U kombinaciji s adaptivnim ovjesom (DCC) automobil nudi širok raspon karaktera, od vrlo mekog u Comfortu do mnogo čvršćeg i preciznijeg u Sport modu. No, ni tada ne postaje dinamičan koliko biste možda željeli. Masa od 2239 kilograma uvijek je prisutna, a upravljač i dalje nema onu težinu i povratnu informaciju koju biste očekivali od "električnog GTI-a". Ukupno gledano ID.7 se vozi sigurno, stabilno i predvidivo, ali nemojte očekivati sportska uzbuđenja.
Unatoč snazi auto se najbolje osjeća u ulozi brzog i tihog putnog automobila koji s lakoćom "guta" kilometre. Na autocesti mirno krstari pri 130 km/h s vrlo malim šumom zraka, dok DCC sustav učinkovito prigušuje neravnine čak i uz ogromne 21-colne gume prilično niskog profila.
Potrošnja i doseg: Vrlo dobro
Volkswagen navodi WLTP doseg od 584 kilometra, no u praksi su brojke manje, ali još uvijek vrlo dobre. u. Tijekom našeg testa ostvario je prosječnu potrošnju od 17,0 kWh/100 km, što odgovara realnom kombiniranom dosegu od oko 506 kilometara. Taj rezultat obuhvaća gradske, otvorene i autocestovne dionice u razmjeru koji oponaša tipičan tjedan korištenja.
U gradu, uz umjeren tempo i čestu rekuperaciju energije, doseg se penje do oko 550 kilometara, dok je pri brzinama od oko 120 km/h na autocesti pao na oko 400 kilometara. To su brojke koje potvrđuju da ID.7 GTX, iako snažan i težak, ne kažnjava vozača pretjeranom potrošnjom.
Najbolji rezultat postigli smo na Autostartovu eko krugu, kratkoj, 20-kilometarskoj dionici lokalnih i prigradskih cesta, s blagim usponima, bez gužvi, semafora i čestih zaustavljanja. Taj scenarij omogućuje vožnju laganim tempom uz maksimalno korištenje regenerativnog kočenja, što predstavlja idealne uvjete za električni automobil. Na toj dionici ID.7 GTX postigao je doseg od čak 690 kilometara, što pokazuje koliki potencijal učinkovitosti leži u njegovoj pogonskoj tehnologiji i aerodinamičnoj karoseriji.
Punjenje je jednostavno i relativno brzo. Na DC punjaču od 200 kW baterija od 86 kWh neto kapaciteta napuni se s 20 na 80 posto za oko 26 minuta, dok AC punjenje od 11 kW omogućuje punu bateriju za nešto više od pet sati. Kombinacija niske potrošnje i velike baterije čini ID.7 GTX Tourer jednim od najboljih električnih suputnika za duga putovanja.
Zaključak i cijena: Skup i vrlo dobar
Volkswagen ID.7 GTX Tourer trenutačno je najkompletniji električni model iz Wolfsburga, karavan koji spaja visoku učinkovitost, udobnost i performanse u jednom vrlo zrelom paketu. Njegov nastup nije dramatičan ni agresivan, ali je uvjerljiv. U tišini i s lakoćom prelazi stotine kilometara, uz osjećaj stabilnosti i smirenosti kakav se rijetko susreće čak i među premium konkurentima.
Kao svojevrsni "grand tourer" briljira, izuzetno je tih, uglađen i štedljiv. Vožnja je sigurna i predvidiva, s visokim razinama prianjanja, ali bez "pravog sportskog karaktera" koji bi pratio oznaku GTX. Ovjes i šasija više su podešeni za udobnost nego za strast, a iako je infotainment tehnološki napredan, auto i dalje frustrira pretjeranom digitalizacijom i dodirnim "tipkama" koje odvlače pažnju.
Cijena testiranog automobila iznosi 79.590 eura s obiljem dodatne opreme, što ga smješta među skuplje konkurente u električnom D-segmentu. Nije povoljan, ali u zamjenu nudi kvalitetu, doseg i sofisticiranost koji ga svrstavaju u sam vrh ponude električnih karavana. ID.7 GTX Tourer nije automobil koji želi impresionirati sportskim karakteristikama, on to čini lakoćom, preciznošću i dojmljivom svakodnevnom uporabljivošću.
Plus:
+ Prostranost i udobnost
+ Vrlo udobna vožnja
+ Doseg i potrošnja
Minus:
- Cijena
- Neintuitivni dodirni klizači
- Dodirne tipke na volanu
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
Masa: 2239 kg
Dimenzije: 496 x 186 x 155 cm
Snaga: 250 kW / 340 KS
Okretni moment: 694 Nm
0–100 km/h: 5,5 s
Najveća brzina: 180 km/h
Baterija (neto): 86 kWh
Doseg kombinirano (WLTP): do 584 km
Potrošnja: 16,6 kWh/100 km
Snaga punjenja: AC 11 kW / DC 200 kW
Prtljažnik: 605 l
Cijena: 79.590 € (testirani model), 64.906 € (bez dodatne opreme), 54.644 (osnovni ID.7 Tourer, 286 KS)
Važnija oprema testiranog Volkswagen ID.7 GTX Tourera 4Motion
Aluminijski naplatci 21", trozonska automatska klima, Matrix LED prednja svjetla, adaptivni ovjes (DCC), head-up zaslon s proširenom stvarnošću, digitalna instrumentna ploča", infotainment zaslon 15", bežično punjenje mobitela, grijana i ventilirana prednja sjedala s masažom, grijana stražnja sjedala, grijani upravljač, grijani vjetrobran, panoramski krov, električno pokretana vrata prtljažnika, sustav kamera s prikazom od 360°, Harman/Kardon premium audio sustav 700 W, ambijentalna rasvjeta, električno otklopiva kuka za vuču...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.