Tijekom svibnja prvi kupci u Hrvatskoj će dobiti svoje primjerke nove Škode Scale, no mi smo već dobili priliku voziti taj automobil i saznati sve o njemu i to na našemu terenu. Naime, u Splitu se održava svjetska prezentacija novoga Škodina aduta, na kojoj će sudjelovati 600 novinara iz cijelog svijeta.
U novoj Scali mnogi već sad vide jednog od najozbiljnijih konkurenata Volkswagenu Golfu, auto koji bi trebao postati jedna od najprodavanijih Škoda u ponudi i jedan od najprodavanijih automobila u Hrvatskoj uopće.
Scala je tipičan kompaktni auto, nešto što Škoda u svojoj ponudi dosad nije imala. Dugačka je 436 centimetara pa spada u prosjek klase no prostorom koji nudi u unutrašnjosti uvelike nadmašuje baš sve konkurente. Na stražnjoj klupi mjesta za noge i za glavu ima u izobilju, prostranost je na razini Octavije. I prtljažnik je ogroman za standarde kompaktne klase, stane čak 467 litara, što je izuzetan rezultat na razini nekih automobila iz srednje klase.
I u svakome drugom pogledu Scala oduševljava. Tehnološku osnovu dijeli s budućim Golfom, Seatom Leonom te Octavijom, sve redom automobilima koji će na tržište tek iduće godine. Tehnološki ovo je jedna od najnaprednijih Škoda. U unutrašnjosti može imati digitalne instrumente, a zaslon infotainmenta u top-izvedbi je s dijagonalom od velikih 9 inča. Tu je i niz sustava za pomoć u vožnji, od adaptivnoga tempomata do sustava za držanje vozne trake. Također, ovo je prva Škoda koja je sve vrijeme spojena na internet.
Što se tiče pogonskih agregata, prevladavaju benzinski motori. Osnovni ima 95 KS, a tu si i benzinci sa 115 i 150 KS. U ponudi je samo jedan dizelaš, a on razvija 115 KS. Osim ručnoga, uza sve motore osim osnovnoga benzinskog može se dobiti i automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i sedam brzina. Nudi se i sportsko podvozje koje je 15 mm niže, a i sustav kojim je moguće mijenjati načine vožnje, od komfornoga do sportskog.
Već i osnovni model vrlo je bogato opremljen. U serijskoj opremi su LED prednja i stražnja svjetla, dodirni zaslon s dijagonalom 6,5 inča, kožom presvučeni upravljač, klima-uređaj, sustav održavanja u voznoj traci i SOS poziv. S obzirom na tako bogatu opremu cijena od 117.056 kuna doima se izuzetno povoljnom. Bogatije opremljen model sa 115 KS i dodatnim alunaplatcima, parkirnim senzorima, tempomatom i još mnogo opreme stoji 133.971 kunu. Dizelski model s istom opremom stoji 151.157 kuna.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.