Audi je prvi iz kvarteta aseva koji je ispalio posve novu generaciju mega grdosija, a Q7 predstavlja izravan napad na BMW X5, Mercedes ML i Rrange Rover Sport
U Audiju nisu žurili s novim Q7. Prva generacija stabilno se prodavala do prije samoga kraja proizvodnoga vijeka. Od 2005. kada je predstavljena prodano je zamalo pola milijuna primjeraka. Jedan je to od naprofitabilnijih automobila. Stoga su drugu generaciju razvijali polako i temeljito, a koliku su važnost pridali novoj generaciji možda najbolje govori činjenica što su tijekom razvoja smijenili dva inženjera. Čak su, nakon vožnje po Namibijskoj pustinji, uvažili i sugestije odabranih auto-novinara i po njima namjestili konačne postavke novoga Q7.
Projekt je završen pod vodstvom prof. Ulricha Hackenberga, prvoga čovjeka zaduženoga za tehnički razvoj, ne samo marke Audi, nego i svih ostalih brendova grupe Volkswagen. Rezultat svega je izravan napad na BMW, Mercedes i Range Rover, trenutno jedinu ozbiljnu konkurenciju kad su prestiž i tehnika u pitanju. ML i Rang Rover Sport ušli su u četvrtu godinu postojanja, a BMW X5 samo je godinu dana mlađi. Za aute takvoga kalibra to su već godine, tim prije jer tehnologija danas iz dana u dan donosi sve veća dostignuća. Audi je upravo u korespodenciji s trenutkom i sa svim trenutno dostupnim tehnologijama ispalio svoj najunosniji novitet.
Q7 nije izgubio ništa po čemu je i stekao popularnost nego je svaki njegov element unaprijeđen, poboljšan i dorađen. Ukratko, novi Q7 vrhunac je ne samo njemačke, nego i sveukupne automobilske tehnike današnjice. Osovljen je na novu MLB2 platformu koju će koristiti Cayenne i Touareg, ali i Uber SUV, Bentley Bentyaga. Osim što je 300 kg lakši, agilniji je i unatoč performansama iznenađujuće štedljiv, a istodobno je i softverski napredan s dosad neviđenim sustavima pomoći vozaču, doslovno na korak od autonomne vožnje.
Prestižni, glamurozni, tehnički perfektan i skupocjeni Q7 zarulao je cestama i jasno pokazao kako je Audi zapucao iz sveg oružja. Najboljeg konja iz ergele, čija cijena započinje s 655.599 kuna, nakrcali su s više od 300.000 kuna dodatne opreme. Krcanje opreme nema kraja, pa svi koji imaju novaca i hirova lako mogu u konačnici za ovaj model “iskrcati” i više od 1,3 milijuna kuna. Iznos je to koji kod običnoga čovjeka izaziva vrtoglavicu, no ionako Q7 nije takvima namijenjen. Oni koji imaju ne “cincare” na svaku kunu, pa ni na svakih 100 tisuća kuna i baš oni su glavni pretndenti za kupovinu. Koliko god izgleda nestvarno, kupaca ne nedostaje. Karma, prestiž, status, tehnologija, vozne osobine…, sve odreda argumenti za ispisivanje na čeku i sedmeroznamenkaste, milijunske brojke..
Audi može i bolje, više, jače... Primjerice, umjesto fantastičnoga Bose 3D ozvučenja, koje stoji 13.000 kuna i kakvim je bio opremljen testi model, moguće je odabrati Bang&Olufsen ozvučenje za 72.000 kuna! Uz stakleni krov za 20.000, Night vision asistent za 24.000, head Up zaslon za 16.000 kuna... vrlo je lako premašiti i astronomskih 1.300.000 kuna! Od četrdesetak stavaka dodatne opreme koju je imao testni Q7, vrijedi istaknuti zračni ovjes, upravljanje svim kotačima, Matrix LED svjetla, Audi virtualni kokpit i sustave pomoći vozaču.
Sve to vožnju podiže na novu razinu, kako voznim odlikama tako i osjećajem za upravljačem. Matrix LED svjetla noć doslovno pretvaraju u dan, active lane assist sam korigira upravljač i vraća vozilo u putanju.., nevjerojatno, fascinantno. Vožnja se doima kao na zračnom jastuku jer ovjes neravnine apsorbira nečujno i neprimjetno, a adaptivni zračni ovjes uz pomoć pneumatike i elektronike spaja oprečne karakteristike – udobnost i dinamiku.
Osim toga Q7 u vožnji fascinira i zvučnom izolacijom, Moćni 3.0 TDI motor sa šest cilindara u V konfiguraciji jedva da se čuje u unutrašnjost. Osim snagom od 272 KS koje razvija u rasponu od 3250 do 4250 okretaja, impresionira okretnim momentom od čak 600 Nm, dostupnih već od 1500 okretaja, a šlag na tortu je ZF-ov tiptronic mjenjač s osam stupnjeva prijenosa.
On većinu vremena u vožnji broj okretaja drži ispod 1500, pa ni ne čude i impresivne brojke o potrošnji goriva. One su, istina, u stvarnosti nešto veće od tvornički propisane, no prosjek sedmodnevnoga testa od 8,4 litre dizela fascinantan je, posebice ako se u obzir uzme vožnju u gradskim uvjetima i vožnju po autocesti. Na kraju krajeva, novi je Q7 nešto skromnijih vanjskih dimenzija, što ide u prilog lakoći korištenja i na skučenim parkirališnim mjestima, unatoč još uvijek impresivnim dimenzijama. Pritom je untrašnjost prostranija i veća u odnosu na interijer prethodnika. Verzija sa sedam sjedala još uvijek ima i prtljažnik s impresivnih 770 l.
Tehničke karakteristike | |
AUDI Q7 3.0 TDI quattro Tiptronic | |
motor | 6 cilindra, turbo dizelski, V |
obujam | 2967 ccm |
snaga | 200 kW / 272 KS |
moment | 600 Nm pri 3000 min |
maks.brzina | 234 km/h |
0-100 km/h | 6,3 s |
potrošnja | 6,2/45,4/5,7l/100km |
test | 8,4 l/100km |
emisija CO2 | 129 g/km |
masa | 2135 kg |
jamstvo | 2 godine |
Bez obzira na zlurade komentare i objede na račun cijene od gotovo milijun kuna, kojih smo se podosta naslušali tijekom druženja s Q7, s vozačkog mjesta prestižnog SUV-a iz Ingolstadta možemo reći da vrijedi svake lipe.
Taj je auto vrhunac moderne automobilske tehnike, gutač kilometara s najvišom razinom udobnosti, a tko ima srca s njime skrenuti i izvan asfalta uvjerit će se i u njegove impresivne terenske sposobnosti.
Ljestvica standarda ponovno je podignuta vrlo visoko.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.