Početna Auto 140 pregleda

Vozili smo Audi A6 i Q5 Sportback, upoznali novi Q3

FOTO: Dubravko Kolarić

Na vožnji koja je spajala kontinentalni asfalt i jadranske serpentine, Audi je predstavio čak tri važna noviteta: potpuno nove modele Q3, novi A6 i atraktivni Q5 Sportback. Ruta od Zagreba preko otoka Paga do Zadra, pa natrag do metropole, nazvana "Audi Premiere Tour", omogućila nam je da detaljno isprobamo Q5 Sportback i A6 i prvi put uživo vidimo novi Q3 koji donosi dosta noviteta za marku Audi.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Treća generacija Audija Q3, jednog od najuspješnijih SUV-ova marke, premijerno nam je prikazana u Zadru. Novi Q3 donosi emocionalniji dizajn, digitaliziranu unutrašnjost i tehnologiju rasvjete koja po prvi put u kompaktnom segmentu koristi mikro-LED Matrix svjetla s više od 25.000 dioda. Straga su tu OLED svjetla s prepoznatljivim svjetlosnim potpisom i osvijetljenim logotipom.

Author: Audi foto: Audi

U kabini dominira digitalni ambijent s dva zaslona – 30,2 cm za instrumente i 32,5 cm za infotainment, a umjesto klasične ručice mjenjača tu je poluga iza volana. Zbog toga lijevo iza volana više nije ručica, već svojevrsna komanda konzola koja kombinira upravljanje žmigavcima, svjetlima i brisačima na naćin koji zahtjeva malo privikavanja, no čini nam se dovoljno intuitivnim. Premium ugođaj naglašavaju Sonos Hi-Fi sustav snage 420 W, ambijentalno osvjetljenje i napredni glasovni asistent s integriranom umjetnom inteligencijom.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ponuda pogona obuhvaća 1.5 TFSI benzinski motor s 150 KS i blagom hibridnom tehnologijom, 2.0 TDI s istom snagom te 2.0 TFSI sa 204 ili 265 KS. Vrh ponude čini plug-in hibrid s 272 KS i baterijom od 19,7 kWh koja omogućuje do 120 km električnog dosega (WLTP). Cijene u Hrvatskoj počinju od 45.400 eura za benzinca i 48.600 eura za dizelsku verziju, dok hibrid starta od 49.700 eura.

Za razliku od Q3, u kojeg smo mogli samo sjesti, novi A6 smo detaljno isprobali u vožnji. Novi A6 izgleda zrelije i snažnije, s duljinom od 4,99 metara i izraženijim linijama koje spajaju eleganciju s mišićavim proporcijama.

Author: MatijaSkalic foto: MatijaSkalic

U unutrašnjosti dominira tehnološka jednostavnost i virtualni kokpit, glavni zaslon dijagonale 37 cm i dodatni ekran za suvozača svidjet će se onima koji cijene digitalizaciju, no nisu zaboravljene tradicionalne Audijeve vrijednosti kao tom su vrhunski materijali, kvaliteta izrade, ergonomija i luksuz.

Ispod lima, poznati motori dobili su suvremene dorade: 2.0 TDI (204 KS) sada koristi blagi hibridni sustav s 1,7-kWh baterijom, 24 KS dodatne snage i nudi mogućnost povremene vožnje uz električni pogon. Osnovni dvolitreni benzinac ima 2-litreni motor i, također, 204 KS, a za one koji žele više cilindara tu je i V6 benzinski 3.0 TFSI s 367 KS.

Author: Audi Hrvatska foto: Audi Hrvatska

Na premijernoj vožnji imali smo priliku isprobati i nove plug-in hibridne izvedbe Audija A6, koje u potpunosti spajaju vrhunske performanse i učinkovitost. Oba modela koriste 2-litreni četverocilindrični turbo benzinski motor od 252 KS u kombinaciji s električnim pogonom, no razlikuju se po ukupnoj sistemskoj snazi. Slabiji razvija 300 KS i do stotke stiže za 6,0 sekundi, dok snažniji e-Hybrid quattro isporučuje 367 KS i ubrzava do 100 km/h za samo 5,3 sekunde, uz još impresivnija međuubrzanja prilikom pretjecanja.

Author: MatijaSkalic foto: MatijaSkalic

Novi set litij-ionskih baterija donosi 45 posto veći kapacitet nego u prethodnoj generaciji, sada 20,7 kWh neto, što omogućuje do 111 kilometara vožnje samo na struju prema WLTP-u, što je jedan od najvećih električnih dosega u klasi plug-in hibrida. U praksi je realno oko 80 kilometara u kombiniranoj vožnji. Električni pogon može samostalno voziti do 140 km/h, a kombinirano s benzinskim motorom brzina raste do 250 km/h. Obje verzije standardno imaju pogon na sve kotače i upravljanje stražnjom osovinom, a dojam u vožnji bio je upravo onakav kakav se od Audija očekuje, miran, snažan i profinjen u prelascima između električnog i benzinskog rada. Od ostalih dostupnih tehnologija moramo istaknuti opcijski adaptivni zračni ovjes i sustav upravljanja na sve kotače. Cijene modela A6 u Hrvatskoj kreću od 62.580 eura za benzinsku verziju, 69.000 eura za dizelsku i 68.000 eura za plug-in hibrid.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Treći važan protagonist bio je Audi Q5 Sportback, SUV koji spaja praktičnost s dinamičnim dizajnom coupe SUV-a. Duljine 4,72 metra i širine 1,90 metara, Q5 Sportback izgleda niže i šire, s naglašenim ramenima i fluidnim linijama. Prtljažnik nudi 515 litara prostora, a opcijski adaptivni ovjes omogućuje ravnotežu između udobnosti i sportskog držanja ceste.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ponuda motora je praktično identična onoj u A6, dakle dizel (204 KS), dva benzinca (204 KS i V6 sa 367 KS u modelu SQ5 Sportback) i dva plug-in hibrida (300 i 367 KS). Cijene počinju od 59.400 eura.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

I u Q5 isprobali plug-in hibridnu verziju, a na zavojitim cestama između Paga i Zadra, Q5 Sportback pokazao je zavidnu kombinaciju udobnosti i stabilnosti. Pogon ulijeva vrlo mnogo povjerenja u svakom režimu vožnje, a prijelazi između električne vožnje na benzinski motor gotovo su neprimjetni. Ovjes s adaptivnim amortizerima odlično upija neravnine, dok quattro pogon osigurava besprijekorno prianjanje. U vožnji se Q5 doima čvrsto, precizno i vrlo zrelo, baš onako kako se očekuje od SUV-a s prstenovima na nosu.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.