U okolici Rima, a potom na trkaćoj stazi Vallelunga ekipa Auto starta isprobala je novi korejski adut u pohodu na segment "hothatch". Naravno, riječ je o Hyundaiju i30 N, dvolitrenoj jurilici s 275 KS i svim trkaćim pedigreom preuzetim s WRC-a...
Iako smo njegovoj premijeri uživo već svjedočili u Frankfurtu, ovoga puta pobliže smo se upoznali sa svim njegovim prednostima. Riječ je o prvom "high performance" Hyundaijevu vozilu u povijesti te najpovoljnijem autu u klasi. Krase ga posebna Performance Blue plava boja te agresivan i atraktivan dizajn.
Rad je to vodećih ljudi u Hyundaiju, koji su za razvoj ovog modela pristigli iz najjačih njemačkih autokompanija poznatih po brojnim supersportskim automobilima. Jedan od ključnh ljudi za razvoj ovoga modela je Klaus Köster, čovjek koji je iz Mercedes-AMG-a stigao ravno u "N" odjel korejskog proizvođača.
Taj utjecaj očit je u razvitku ovog automobila. Ništa na njemu nije dospjelo slučajno i svaki je detalj pomno i precizno razrađen, baš u njemačkome stilu. Bez imalo sumnje može se reći kako nas je i30 N vrlo ugodno iznenadio, prije svega svojom svestranošću i praktičnošću. U Hyundaiju se vode načelom "BPM, not RPM", što pojednostavljeno znači da ja njihov cilj omogućiti uzbuđenje i sreću vozača koji je za upravljačem, radije nego postizanje najveće snage ili vremena kruga.
Da se razumijemo, i30 N nije igračka i definitivno nije spor automobil. Dapače, vrlo je ozbiljan novi konkurent u klasi, a osim najpovoljnijom cijenom može se pohvaliti i iznimnim sportskim duhom. Pokreće ga dvolitreni turbobenzinski motor koji razvija velikih 250, odnosno 275 KS ako je riječ o Performance paketu. Osim 25 "konja", navedeni paket je ravno dvadeset tisuća kuna skuplji i osim toga donosi i izvanrednu elektronsku blokadu diferencijala te 19-colne aluminijske kotače s Pirellijevim sportskim gumama razvijanim posebno za ovaj automobil.
Do stotke i30 N sprinta 6,1 sekundu, a maksimalno juri do 250 kilometara na sat. Iskustvo stečeno posljednjih godina u WRC-u i TCR utrkama pozitivno se odrazilo na ovaj automobil, za kojega bih osobno mogao reći da je jedan od najboljih "all rounder" automobila, odnosno auta koji je iznenađujuće iznimno dobar u svim svojim segmentima. Bez problema će odvesti vašu djecu u vrtić, a odmah nakon toga nenormalno juriti po trkaćoj stazi. Upravljač je brz, precizan, kočnice su odlične i funkcioniraju bez apsolutno ikakvih problema, čak i nakon vožnje po stazi.
Zvuk koji dolazi iz dvostrukih ispušnih cijevi po meni je najbolji u klasi, a pritiskom papučice gasa snage definitivno ne nedostaje. Hyundai se pobrinuo za apsolutno sve. Tu su brojne mogućnosti prilagodbe vozaču poput čak pet različitih načina rada automobila.
Na izbor su Normal, Eco, Sport, N i Custom modovi koji omogućuju svakome da pronađe ono što želi. U Normal načinu vožnje novi i30 N miran je i udoban sportski automobil koji ne pretjeruje u ničemu, dok se pritiskom prekidača na upravljaču uključuje N mod koji ovaj auto pretvara u stopostotni trkaći automobil. Adaptivni ovjes totalno se ukrućuje i reakcije upravljača i gasa postaju još brže i eksplozivnije. Taj način rada omogućuje da vozač u potpunosti iskoristi sav potencijal koji i30 N nudi.
Još jedna "zabavna" funckija je automatski sustav Rev Matching. On prilikom prebacivanja u niži stupanj prijenosa automatski dodaje gas i simulira Heel & Toe radnju trkaćih vozača, koji povećanjem okretaja motora olakšavaju i umiruju ponašanje automobila i njegovog motora u ekstremnim uvjetima kočenja i vožnje. Hyundai i30 N opremljen je i 8-inčnim zaslonom na dodir koji donosi sve najmodernije funkcije multimedije i konektivnosti. Također, tu su i kožna i grijana sportska sjedala, grijani upravljač i svim moderni sustavi sigurnosti poput Lane Assista i Forward Collision Warninga.
Kada bi baš morali odabrati neku manu ovog auta, onda bi to bila potrošnja. Iako je 12 litara sasvim normalna količina za automobil koji razvija 275 KS, jednostavno smo morali naći neku "zamjerku". S cijenom koja iznosi 239.000 kuna za osnovni model, te 259.000 za Performance izdanje, stvar postaje još bolja i privlačnija. Zaista mislim kako je konkurencija podcijenila prvi uradak Hyundai N odjela, jer ovo je istinski i pravi sportski automobil. Prava svijetloplava noćna mora za Golf GTI, Astru OPC, Peugeot 308 GTi...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.