U češkoj smo napravili prvih 500 kilometara u novoh Škodi Enyaq koja je dobila novo "lice", novosti u unutrašnjosti i promijenjenu ponudu pogonskih sklopova
Škoda je početkom godine obnovila svoj najprodavaniji električni Enyaq, a sada smo u Češkoj dobili priliku prvi puta sjesti za upravljač redizajniranog modela te napraviti prvih 500 kilometara u ovom automobilu što ej bilo sasvim dovoljno za prve dojmove. Osim toga saznali smo i cijene novog Enyaqa za Hrvatsku, no o tome malo kasnije.
Å koda Auto
Enyaq je jedan od najuspješnijih europskih električnih auta i i trenutačno jedan od najprodavanijih auta na struju u Europi tako da se Škoda jako potrudila da bi i u budućnosti bio atraktivan i privlačan kupcima. Redizajn je zato prilično opsežan te uključuje potpuno novi prednji dio, te nekoliko novosti u unutrašnjosti i među pogonskim sklopovima.
Å koda Auto
S prednje strane, novu Škodu Enyaq sada je lako zamijeniti za manji Elroq. Naime, u skladu s novim "Modern Solid" dizajnerskim pristupom, dosadašnja "maska" je potpuno nestala i umjesto nje tu je sada crni okvir nazvan "Tech-Deck Face". Svjetla su sada podijeljena, a natpis Škoda zamjenjuje dosadašnji logo marke koji je iščeznuo s vanjskog dijela auta. Straga Enyaq donosi samo manje promjene, uključujući novu grafiku svjetala.
Å koda Auto
Enyaq i njegova verzija Coupé sada su dostupni i kao Sportline verzije s većim kotačima (20 ili 21 inča), karoserijom spuštenom 15 mm i raznim crnim detaljima po kojima se razlikuju od ostalih Enyaqa.
Å koda Auto
Novi prednji dio i aerodinamički optimizirani naplatci dimenzija 19 do 21 inča poboljšavaju aerodinamiku. Enyaq sada postiže koeficijent otpora zraka od 0,245, a Enyaq Coupé 0,225, umjesto dosadašnjih 0,258 i 0,240 što je velik napredak. Što se tiče dimenzija, duljina se povećala na 466 cm, no to nije utjecalo na kabinu čija ponuda prostora ostaje identična, odnosno izuzetno velikodušna na stražnjim sjedalima. Također, zapremina prtljažnika ostaje 585 do 1.710 litara za "normalni" Enyaq i 570 do 1.610 litara za Enyaq Coupé.
Å koda Auto
Unutrašnjost je samo malo promijenjena, a ono što smo je lako primijetiti je volan s novim natpisom Škoda, koji je, usput rečeno, sada serijski grijan. Ispred vozača je i dalje mali zaslon od 5 inča za instrumente, a u sredini je zaslon osjetljiv na dodir od 13 inča s potpuno novim infotainment sustavom. Tu je i opcijski head-up zaslon s funkcijom proširene stvarnosti.
Å koda Auto
Umjesto razina oprema sada se nudi šest različitih "Design Selections" za interijer. Standardna oprema je proširena tako da sada uključuje handsfree ključ, grijanje sjedala i upravljača, trozonsku automatsku klimu, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, prediktivni prilagodljivi tempomat i asistent za prometne gužve. Osim toga, sada je moguće parkiranje na daljinsko upravljanje i spremanje pojedinačnih manevara parkiranja.
Å koda Auto
Što se tiče baterija i pogona, verzija 60 sada ima motor od 204 KS, a iznad nje su, kao i do sada, smještene verzije 85 i 85x koje imaju po 286 KS. Snažnije RS varijante neće biti lansirane do kraja godine, a dosadašnji osnovni model 50 s najmanjom baterijom je ukinut. Same baterije nisu mijenjane, pa tako osnovni model 60 dolazi u kombinaciji s baterijom d 59 kWh kapaciteta, a verzije 85 imaju bateriju od 77 kWh. No zbog poboljšane aerodinamike dosezi su porasli za oko 20 kilometara. Po WLTP standardu osnovni Enyaq 60 sada ima doseg od 437 kilometara, model 85 može priječi 586 kilometara, a Enyaq 85x 549 kilometara. Kod Coupe verzije su ti dosezi veći za dodatnih desetak kilometara.
Å koda Auto
Maksimalna snaga punjenja je 165 kW za verziju s manjom baterijom i 175 kW za verzije koje imaju veće baterije, dok je snaga AC punjenja 11 KW za sve modele. Vrlo važna novost za redizajnirani Enyaq je dvosmjerno punjenje što omogućava da Enyaq pokreče vanjske uređaje, primjerice na kampiranju ili posluži kao rješenja kada u domu nestane struje.
Å koda Auto
U Češkoj smo dobili priliku isprobati verzije Enyaqa i Enyaqa Coupea 85, s jednim motorom, stražnjim pogonom, 286 KS i baterijom kapaciteta 77 kWh. Na testnim rutama koje su se pretežito sastajale od autocesta kojima smo vozili maksimalno 130 km/h, te nešto otvorenih cesta i cesta kroz manja mjesta ostvarili smo prosječnu potrošnju od 17,6 kWh što bi trebalo biti dovoljno za 438 kilometara što nije nimalo loš rezultat s obzirom na velik udio vožnje autocestom.
Å koda Auto
Enyaq je i dalje ostao vrlo udoban i ugodan automobil za vožnju s velikom rezervom snage kada je to potrebno, primjerice prilikom pretjecanja. Ubrzanje do 100 km/h za 6,7 sekundi je vrhunski rezultat, a maksimalna brzina je kod ovih verzija ograničena na 180 km/h. Ovjes se s lakoćom nosio i s nešto lošijim cestama na koje smo naišli na našoj testnoj ruti, a pri vožnji zavojima Enyaq se pokazao vrlo agilnim iako velika masa, tipična za električne automobile malo kvari zabavu.
Å koda Auto
Novi Enyaq već je stigao i na naše tržište, a osnovni model košta od 42.000 eura, dok je za verziju s većom baterijom i snažnijim motorom potrebno izdvojiti od 49.000 eura. Model Enyaq Coupe košta od 44.700 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.