C-HR je i dalje model koji prvenstveno izaziva "WOW efekt", nudi dosta zabave u vožnji dok je prostranost u drugom planu
Toyota C-HR je u prošloj generaciji bio poseban model ove japanske marke koji se dosta razlikovao od ostalih SUV-ova u njihovoj ponudi, postavljajući trendove za budući dizajnerski smjer Toyote i ciljajući na kupce koji inače nisu tipični klijenti Toyote. Prvi CH-R predstavljen je 2016. godine i odmah je svojim agresivnim i modernim dizajnom osvojio kupce, uglovnom u Europi. S drugim modelom pristup je ostao isti, C-HR je i dalje model koji prvenstveno izaziva "WOW efekt", nudi dosta zabave u vožnji dok je prostranost u drugom planu. Kakav je novi C-HR sada već smo isprobali među prvima na svijetu na međunarodnoj prezentaciji ovog automobila koja je održana na španjolskom party otoku Ibizi.
Iako formalno pripada C-segmentu, dakle klasi kompaktnih SUV-ova ovaj model je svojevrsna međukategorija jer je s 436 cm dužine dosta manji od tipičnog C-SUV-a, a opet znatno veći od takozvanih B-SUV-ova. U Ponudi Toyote se smjestio između Yarisa Cross i Corolle Cross, iako iako je dosta drugačiji auto od njih, a najbliži konkurenti bili bi mu možda nova Hyundai Kona i veteran Volkswagen T-Roc.
Prošla generacija C-HR-a, bila je na tržištu sedam godina i tijekom tog vremena je postala jedan od najvažnijih Toyota na u Europi i privukla velik broj kupaca koji inače ne bi birali Toyotu. Model je bio dizajniran u Europi, za Europske kupce, a tako je bilo i s njegovim nasljednikom koji nastavlja tamo gdje je stari model stao. C-HR se ponovo igra s dizajnom i postavlja neki novi, još razigraniji i agresivniji dizajnerski smjer za buduće Toyotine modele. No nije sve samo u izgledu. Osim što su postigli jedinstven originalni izgled, Toyotini dizajneri mogu se pohvaliti i najboljom aerodinamikom u klasi.
Ono što odmah upada u oči je agresivni ali i senzualni vanjski izgled, posebice straga, jako kratki prevjesi, ali i dizajnerske igrice poput kvaka vrata uvučenih u karoseriju i minijaturnog stražnjeg stakla na vratima. Da bi dodatno naglasili posebnost ovog modela u Toyoti su ponudili i dvobojnu varijantu karoserije. Iako to zvuči kao nešto uobičajeno, nije, jer ovdje dugu boju nema krov, već stražnja dio karoserije iza drugog para vrata i skoro cijeli prednji odbojnik. Kako to rješenje bije baš za svakoga, Toyota nudi i klasične jednobojne varijante koje će sigurno biti prodavanije.
U unutrašnjosti je C-HR dosta drugačiji od drugih Toyota. Kao u svim modernim autima dominira velik središnji zaslon koji ima 12", no Toyota ne odustaje i od klasičnih tipki što je pohvalno. Infotainment je najnapredniji od svih do sada ugrađenih u neku Toyotu, radi izuzetno brzo i imao odličnu grafiku. Digitalni instrumenti od 12,3" ispred vozača su vrlo prilagodljivi i nude četiri različita prikaza. Tu su i ambijentalna svjetla u unutrašnjosti za koja Toyota kaže da povećavaju sigurnost zbog svojeg specifičnog načina rada. Mogu se programirati da bi tijekom dana mijenjala boje i tako održavala vozača budnijim i smirenijim , a istodobno služe i kao element upozoravanja na na neki situacije.
Materijali vrlo kvalitetni, a posebna pažnja se posvetila preciznoj "japanskoj" završnoj obradi. Ovisno o opremi, automobil može biti prepun luksuznih detalja kao što su specijalno dizajnirani JBL zvučnici i veliki panoramski krov. Taj krov je vrlo napredan, automatski se zamamljuje po segmentima i ne treba zaštitni rolo od sunca što znači i više mjesta za glavu u unutrašnjosti. Dosta se pažnje posvetilo održivosti tako da ima mnogo recikliranih materijala. Svi tekstili u autu su djelomično napravljeni od recikliranih plastičnih boca, tepisi od starih ribarskih mreža, a nema ni jednog materijala koji bi bio životinjskog porijekla, sve je potpuno "veganski" Zaštiti okoliša pridonosi i pojednostavljena proizvodnja plastičnih dijelova koje se ne treba bojati što štedi energiju.
Prostranost je na razini koju je za očekivati od auta ovih dimenzija, manja od tipičnih C-SUV-ova, ali dovoljno dobra. Straga će udobno biti i osobama do 190 cm visine, a u prtljažnik stane 388 litara (364 u plug-in hibrid). Za razliku od prethodnog modela nema ni tolikog subjektivnog osjećaja skučenosti zbog nešto većih staklenih površina i nižih linija bočnih površina.
Kao i kod prošlog C-HR-a Toyota se posebno koncentrirala i na vozne osobine i performanse. U ponudi više nema klasičnog benzinca, svi pogoni su hibridni i potpuno obnovljeni. Osnova je 1,8-litreni hibrid sa snagom sustava od 140 KS. Snažnija varijanta s dvolitrenim benzinskim motorom razvija 198 KS, a moguće ju je dobiti u varijantama s pogonom na prednje i na sve kotače. Najprestižniji pogon je novi plug-in hibrid s 223 KS preuzet iz Priusa koji nudi skoro 70 kilometara čistog električnog dosega.
Što se performansa tiče najslabiji pogon omogućava ubrzanje do 100 km/h za 9,9 sekundi, dok varijanta sa 198 KS do 100 km/h ubrza za 8,1 sekundu. U izvedbi s pogonom an sve kotače ubrzanje je još bolje 7,9 sekundi. Najbolje ubrzava plug-in hibrid koji do 100 km/h stiže za samo 7,4 sekunde. Svi modeli imaju ograničenu maksimalnu brzinu na 180 km/h.
U praksi se novi C-HR pokazao iznimno štedljivim modelom. Isprobali smo sve hibridne varijante s kojima smo napravili oko 200 kilometara, a najnižu potrošnju ostvarili smo štedljivom vožnjom u 1,8 varijanti koju smo "spustili" na samo 3,3 l/100 km vozeći pretežno otvorenom cestom. Snažniji 2.0 hibrid može biti podjednako štedljiv, no mi smo ga vozili nešto agresivnije te se potrošnja popela na 4,8 l/100 km. Uz vrlo agresivnu vožnju teško je potrošiti više od 6 /100 km.
No nije sve u štednji. Vozna osobine C_HR-a su odlične. Automobil je testiran i ugođen i na Nürburgringu. Ima niže težište, manju masu, novi ovjes i nove kočnice i sve je to jako poboljšalo vozna svojstva. Da nema tipičnog rada CVT mjenjača pri agresivnoj vožnji zavojima rekli bismo da je automobil izuzetno zabavan u vožnji, ovako je "samo zabavan". S druge strane, Toyota je poboljšala i udobnost ovjesa koja je izuzetno doba, čak i na ogromnim naplatcima od 20" na kojima su bili "smješteni" svi testni auti koje smo isprobali.
Ne treba zaboraviti i akustičnu udobnost. Posebna pažnja je posvećena zaštiti od buke, a osim izolacije tu je pomogao i smanjeni broj okretaja motora pri vožnji na autocesti. Udobnosti pomaže i novi inovativni sustav prepoznavanja uzbrdica i nizbrdica i prilagođavanja gasa tome. Na primjer, na uzbrdici nije potrebno jače stisnuti gas da bi se održala konstantna brzina već auto to radi automatski i bez uključenog tempomata.
Nova Toyota C-Hr ponovo je poseban automobil koji je drugačiji od ostalih Toyota, vrlo atraktivnog izgleda i vrlo zabavan u vožnji. Kako je prvi model napravio odličan posao, isto se realno očekuje od drugog. To bi se i moglo ostvariti s obzirom na prilično povoljnu cijenu. Osnovni model košta 32.285 eura, a uz uz Toyota financiranje cijena se spušta do 30.785 eura. Na našem tržištu nudit će se čak sedam razina opreme i četiri ranije spomenute pogonske opcije. 1.8, 2.0 i 20 AWD Hybrid službeno u prodaju u Hrvatskoj stižu 5.12., a za plug-in hibrid morat ćemo se strpiti do veljače iduće godine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.