Auto više nije monovolumen nego je zapravo postao svojevrsna SUV verzija novog Meganea E-tech i nudit će se isključivo s električnim pogonom
Nekada vrlo popularni Renaultov monovolumen se vratio nakon godine dana pauze. No taj povratak je zapravo samo povratak imena, jer novi model nema nikakve veze s prethodnikom, ni po koncepciji ni po pogonima. Auto više nije monovolumen nego je zapravo postao svojevrsna SUV verzija novog Meganea E-tech i nudit će se isključivo s električnim pogonom.
To je treći električni automobil na CMF-EV platformi Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse, nakon Meganea i Nissana Ariye, no za razliku od ovih modela Scenic dobiva novu tehnologiju. Novi SUV će imati bateriju kapaciteta 87 kWh, što će mu omogućiti WLTP doseg od čak 620 kilometara, što je jedna od najboljih vrijednosti u klasi. I osnovni motor je novost. Ima 170 KS, a osim njega će se nuditi i snažniji motor iz Meganea e-Tech s 218 KS. Slabiji model će so 100 km/h ubrzavati za 9,3 sekunde, a snažniji za 8,4 sekundi, dok je maksimalna brzina kod slabijeg modela ograničena na 150 km/h, a kod snažnijeg na 170 km/h.
Dok će slabiji motor biti kombiniran s baterijom od 60 kWh (doseg 420 km) poznatom iz Meganea, snažniji će dobiti ranije spomenutu novi veću bateriju od 87 kWh što će mu omogućiti doseg od 620 km. Nova baterija se sastoji od 12 modula sa po 16 ćelija, što je jednostavniji dizajn od 60 kWh baterije koja se sastoji od 12 modula sa po 24 ćelije. Ćelije dolaze iz LG-a i imaju NMC kemiju. U usporedbi s baterijama u Meganeu, one sadrže više nikla, a manje kobalta te je gustoća energije poboljšana za šest posto. Kao i kod Meganea, Renault će ponuditi nekoliko različitih opcija za punjenje, s AC strujom snage do 22 kW i s DC strujom snage 130 ili 150 kW.
Međuosovinski razmak novog modela je desetak centimetara veći nego kod Meganea, a dužina iznosi 447 cm, što je 27 cm više nego kod Meganea i na razini tipičnih SUV-ova srednje klase. Prostranost je u skladu s time osjetno veća, a u prtljažnik stane 545 litara. Kokpit jako podsjeća na onaj u električnom Meganeu s okomito postavljenim zaslonom osjetljivim na dodir, velikim digitalnim instrumentima, posebnim komandama za klima uređaj i "lebdećom" konzolom s bežičnim punjačem za mobitel. Što se tiče materijala, armaturna ploča izrađena je od recikliranog polipropilena i biljke kenaf koja je nalik juti, dok je obloga upravljača izrađena od PVC-a na bazi ricinusovog ulja i pamuka. Renault u potpunosti odustaje od kože u unutrašnjosti.
Od opreme valja spomenuti i toplinsku pumpu za grijanje putničkog prostora koja osjetno poboljšava potrošnju i doseg. Jedna od tehničkih poslastica je stakleni krovni otvor "Solarbay" s funkcijom zatamnjivanja. Nudi četiri postavke koje je moguće odabrati glasovnom naredbom ili pritiskom na tipku: potpuno prozirno, potpuno zatamnjeno, prozirno sprijeda i zatamnjeno straga i obrnuto. Krov se automatski prebacuje u zatamnjeni način rada kada isključite pogon i napustite vozilo. Zbog njega nije potrebna zaštitna zavjesa što povećava prostor za glavu za 3 centimetra i smanjuje masu auta za 3 kilograma.
Novi Renault Scenic E-Tech proizvodit će se u tvornici Douai u sjevernoj Francuskoj. Na tržište bi trebao stići početkom 2024. godine, a cijene još nisu otkrivene.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.