ID.Buzz LWB i GTX smo dobili priliku isprobati na premijernim testnim vožnjama koje su održane u njemačkom gradu Hannoveru i u njegovoj okolici
Volkswagen ID.Buzz je, bez sumnje, najosebujniji i najoriginalniji model u ponudi Volkswagena. Električni lifestyle kombi svojim je dizajnom probudio je duh legendarnog Bullija, Volkswagenovog kombija koji se u verzijama T1 i T2 vrlo uspješno prodavao od 1950. sve do 1979. godine. Sada je Volkswagen obogatio ponudu svojeg Buzza i to s dvije verzije, jednom većom i jednom sportskom. Riječ je o produženom LWB modelu s dužim međuosovinskim razmakom i snažnom GTX-u koji se nudi i u manjoj i u većoj verziji. Oba automobila smo dobili priliku isprobati na premijernim testnim vožnjama koje su održane u njemačkom gradu Hannoveru i u njegovoj okolici.
Što se tiče produženog modela, najvažnija novost je ta da će se u njega udobno može smjestiti do sedam osoba, za razliku od pet u standardnoj verziji koja se već godinu i pol prodaje u Hrvatskoj. Automobil je dugačak 489 centimetara, što znači da je 25 cm duži od kratke verzije te da od nje ima 25 cm duži međuosovinski razmak. Raspored sjedala u unutrašnjosti je kao i u većini velikih monovolumena ili SUV-ova - 2-3-2. Osim toga nudi se verzija s komfornijim i luksuznijim rasporedom sjedala 2-2-2, odnosno ukupno šest sjedala te verzija s pet sjedala s ogromnim prtljažnikom. Bez obzira na njihov broj sjedala u srednjem redu mogu pe pomicati naprijed nazad za 20 cm što znači više ili manje mjesta u drugom ili trećem redu ili pak prtljažniku. Sjedala u drugom i trećem redu mogu se preklopiti, a ona u trećem redu i potpuno izvaditi iz automobila. Za lakši ulaz u treći red sjedala, produženi ID.Buzz ima i 19 cm duža vrata od kraće verzije.
Za one koji ne trebaju sedam sjedala nudit će se i verzije sa šest i s pet sjedala. U verziji s pet sjedala u prtljažnik stane čak 1340 litara, a s preklopljenim sjedalima skoro 2500 litara U verzijama sa sedam sjedala, kada ih sve koristite još uvijek je na raspolaganju iskoristivih 306 litara u prtljažniku.
I u pogledu pogona produženi ID. Buzz donosi nekoliko velikih novosti. Tu je nova baterija kapaciteta od čak 86 kWh i novi električni motor koji razvija 286 KS i pokreče stražnje kotače. Maksimalna brzina je ograničena na 160 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 7,9 sekundi. Maksimalna snaga punjenja baterije je 200 kW, tako da se od 10 do 80 posto kapaciteta može napuniti za manje od pola sata. Doseg, ovisno o opremi iznosi od 453 do 487 km po WLTP-u. S novim pogonom dolazi i veći kapacitet vuče prikolice, konkretno do 1800 kilograma.
Najvažnije novosti u unutrašnjosti, osim više mjesta, su novi head-up zaslon i unaprijeđeni infotainment sustav najnovije generacije s integriranom umjetnom inteligencijom Chat GTP. Dodirni zaslon ima dijagonalu od 12,9 inča, a VW se hvali i najvećim panoramskim krovom u ponudi VW-a. Dugačak je čak 154 cm, a širok 93 cm, dok je praktično sve drugo u unutrašnjosti već poznato iz kratke verzije ID. Buzza.
U vožnji se dodatna snaga itekako osjeti i produženi ID.Buzz je osjetno poletniji od dosadašnjih kraćih verzija koje smo ranije vozili i testirali. Auto je iznimno udoban, a može biti i prilično zabavan u vožnji za jedan kombi. U Njemačkoj smo s njim prevalili oko 150 kilometara po autocestama, otvorenim cestama i kroz grad, a potrošnja na kraju rute nam je iznosila 22,2 kWh što bi značilo realan doseg od 387 km/h. No valja napomenuti da smo se dio rute vozili prilično oštro što je uključivalo i povremenu vožnju s maksimalnih 160 km/h na autocestama.
Osim produljene verzije ID.Buzza u njemačkoj smo dobili priliku voziti i sportski ID. Buzz GTX koji će se nuditi u verzijama s dužim i kraćim međuosovinskim razmakom. Obje verzije imaju dva motora i čak 340 KS, a što se tiče baterija, kraća se mora zadovoljiti s 79 kWh, dok duža dobiva ranije spomenutu bateriju od 86 kWh. Isprobali smo verziju s produženim osovinskim razmakom i većom baterijom.
ID.Buzz GTX također, ovisno o verziji dolazi s pet, šest ili sedam sjedala, a ponuda prostora u unutrašnjosti i u prtljažniku je identična kao i u standardnim modelima ID.Buzza.
Buzz GTX razlikuje se od standardnim ID. Buzz Pro verzija kako vizualno tako i po opremi. Jedinstveni GTX tretman prednjeg kraja je najveća razlika. Svi tamni elementi kućišta završni su u crnoj boji visokog sjaja, a tu su i serijski 20-inčni aluminijski kotači te LED Matrix svjetla. Ekskluzivno za GTX tu je i nova trešnja crvena boja. U unutrašnjosti GTX-a oprema je također prilagođena. Na primjer, GTX verzije u seriji imaju crnu oblogu krova, dok sjedala imaju specifični GTX dizajn, a tu je GTX logo na upravljaču.
GTX je svojih 340 KS uvjerljivo najsnažniji VW-ov kombi svih vremena. To se itekako osjeti i na ubrzanjima koja su realno na razini Golfa GTI. DO 100 km/h, GTX-u dugačkoj verziji stiže za samo 6,5 sekundi, a kraća s manjom i lakšom baterijom za to treba samo 6,1 sekundu. Maksimalna brzina je ograničena na 160 km/h.
Na njemačkim autocestama osjećali smo se gotovo nestvarno kada bismo pri oko 100 km/h stisli gas do daske i doživjeli eksplozivno ubrzanje za kakvo do sada nismo mogli ni naslutiti da je moguće u jednom kombiju. Također, za jedan kombi GTX suvereno vlada zavojima kada se naviknete na njegovu veliku masu i visinu uz koju su malo veća naginjanja u zavojima neizbježna. Što se tiče potrošnje, GTX nam je na sličnoj testnoj ruti kao i Pro verzija trošio 23,4 kWh. To bi značilo doseg od 367 km uz prilično oštru vožnju na koju ovaj automobil svojom snagom i ubrzanjima mami. WLTP doseg VW još nije otkrio. Također, na testnoj ruti smo primijetili da GTX nije ništa manje udoban od slabije verzije.
Oba modela na tržište će se u Europi početi uvoditi tijekom rujna,a kod nas bi trebala stići ubrzo nakon toga. Cijene još nisu objavljene.
Za kraj, valja napomenuti i da je kratki ID. Buzz također dobio novi pogon. Dosadašnju verziju s 204 KS i 77 kWh baterijom zamjenjuje nova koja ima motor od 286 KS, kao i u produljenoj verziji i bateriju kapaciteta 79 kWh s povećanom snagom punjenja na 185 kW (prije 170 kW).
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.