Početna Auto 1539 pregleda

Zašto je najsporiji Porsche 911 današnjice ujedno najpoželjniji

FOTO: Porsche

Novi Porsche nema namjeru biti SUV verzija 911-ice, već više izvedba s karakteristikama moćnog rally automobila

Porsche je danas predstavio jedan od najneobičnijih modela u svojoj 74 godina dugoj povijesti. Novi 911 Dakar je najsporiji 911 još od 80-ih godina no unatoč tome radi se o jednom od najimpresivnijih novih modela koje Porsche trenutno nudi.

 

Author: Porsche foto: Porsche

Riječ je o terenskoj verziji kultne 911-ice koja će biti proizvedena u samo 2500 primjeraka. Novi Porsche nema namjeru biti SUV verzija 911-ice, već više izvedba s karakteristikama moćnog rally automobila. Koncept koji neodoljivo podsjeća na Lamborghini Huracan Sterrato čije su prve fotografije objavljene prije nekoliko dana.

TERENSKI SUPERSPORTAŠ Je li ovo najluđi auto ikada? Novi Lamborghini Huracan Sterrato

Iako ne želi "postati SUV", 911 Dakar svoj nastanak uvelike može zahvaliti aktualnoj SUV i crossover maniji u kojoj većina proizvođača sve više modela dizajnira tako da što više nalikuju na "terence". No kod njega nije sve u izgledu, Porsche je 911 pretvorio u moćan stroj koji je itekako sposoban i kada pod kotačima nije gladak asfalt, već grubi makadam. Auto je dobio novi ovjes zbog kojeg je od podloge udaljen 5 cm više nego klasični 911, a zahvaljujući posebnom sustavu tu je udaljenost pritiskom tipke moguće povećati za dodatnih 3 cm. Uz toliku udaljenost od podloge 911 Dakar je na razini SUV-a. 

Author: Porsche foto: Porsche

Još jedna posebnost novog 911 je njegova maksimalna brzina. Sa 240 km/h ovo je uvjerljivo najsporiji 911 još od 80-ih godina prošlog stoljeća i jedan od najsporijih aktualnih Porschea. Konkretno, manju maksimalnu brzinu ima samo osnovna verzija kompaktnog SUV-a Macana. Kada je karoserija dodatna tri cm podignuta od podloge maksimalna brzina se dodatno smanjuje. Porsche 911 Dakar tada je elektronski ograničen na 170 km/h. Skromno za bilo koji novi auto, kamoli Porsche. 

Maksimalna brzina je elektronski ograničena prije svega zbog guma Pirelli Scorpion koje su razvijene specijalno za ovaj model. S profilom dubokim čak 9 mm i ojačanim bočnim stranicama one su namijenjene prvenstveno terenskoj vožnji, no Porsche tvrdi kako su dobre i na asfaltu. Na auto se naravno mogu montirati i klasične ljetne ili zimske gume, no i tada brzina ostaje ograničena. 

Author: Porsche foto: Porsche

Da nema "blokade" ovaj 911 bi sigurno bio mnogo brži. To potvrđuju i podaci o 480 KS i trolitrenog bokser motora koji u kombinaciji s PDK mjenjačem i pogonom na sve kotače ovaj automobil do 100 km/h ubrza za samo 3,4 sekunde. 

Author: Porsche foto: Porsche

Porsche je za novi auto razvio i dva nova elektronska načina vožnje: Off-Road koji je namijenjen za klasičnu terensku vožnju i Rallye koji je prilagođen za jurnjavu makadamom gdje se više snage prebacuje na stražnje kotače i tako omogućuje driftanje u reli stilu. 

Author: Porsche foto: Porsche

Vrlo simpatičan detalj opreme je opcionalni šator na krovu automobila. U dodatnu opremu spada i dvobojni lak koji dolazi uz startni broj na boku vozila u stilu trkaćeg automobila, dok su druge karoserijske promjene u odnosu na "cestovni" 911 uglavnom dio serijske opreme.  Offroad zabava uz novi 911 Dakar neće biti jeftina. Automobil u njemačkoj košta 222.020 eura što će uz limitiran broj proizvedenih primjeraka zasigurno pridonijeti da automobil postane kolekcionarski. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.