Najveća novost redizajniranoga japanskog kompakta je motor s obujom 1.2 litre i turbom, koji je zamijenio dosadašnji atmosferac 1.6
Nakon tri godine na tržištu Japanci su temeljito obnovili Auris, kako bi ga europskim kupcima učinili poželjnijim. Pod palicom Toshija Kaneija u Europskome razvojnom centru Auris je "ispeglan" zamalo do savršenstva, a u odnosu na prethodni model promjene su doista primjetne.
Ne toliko kad je izgled u pitanju, nego one suštinske koje se ne vide ispod vanjštine. Jedna od najvećih je posve novorazvijeni turbobenzinac s obujmom 1.2 litre i četiri cilindra, čija je zadaća zamijeniti dosadašnji 1.6-litreni atmosferac. Čini to uspješno jer razvija 116 KS pri 5200 okretaja, a još je impresivniji njegov okretni moment 185 Nm, u širokome rasponu od 1500 do 4000 okretaja.
U vožnji se spremno odaziva na dodavanje gasa, a s performansama motora lijepo se nadopunjuje i 6-stupanjski mjenjač. On ipak ne odaje sportski dojam, jer ručica i hodovi nisu toliko precizni i brzi kao što su standardni u Toyotinim auima. I potrošnja goriva znatno varira ovisno o vožnji, a da bi se približilo tvorničkim podacima treba imati iznimno laku nogu na gasu.
Tehničke karakteristike | |
Toyota Auris 1.2 Turbo | |
motor | 4 cilindra, turbobenzinski |
obujam | 1197 ccm |
snaga | 85 kW/116 KS pri 5200/min |
moment | 185 Nm pri 1500-4000/min |
mjenjač | ručni, 6 stupnjeva |
maks.brzina | 195 km/h |
0-100 km/h | 10,1 s |
potrošnja | 4,8/4,1/4,7 l/100 km |
test | 6,4 l/100 km |
emisija CO2 | 109 g/km |
dimenzije | 4330/1760/1475 mm |
prtljažnik | 360 l |
masa | 1190 kg |
jamstvo | 5 godina |
cijena osnovni model | 136.900 kuna |
cijena testirani model | 183.900 kn |
U protivnom, u gradskome ciklusu potrošnja se može popeti i na 8,3 litre. No, ni to nije mnogo s obzirom na performanse i startnost Aurisa s 1.2 turbomotorom.
U Toyoti su poradili i na ovjesu i upravljačkom sustavu pa je sada agilniji i upravljiviji.
Auris ima obilje opreme, posebice s paketom Sport, a iznimno koristan je Toyota Protect sustav uz nadooplatu, koji uključuje automatsko kočenje, upozorenje o prelazasku iz trake i dr.
Unutrašnjost Aurisa također je ugodno iznenađenje - poboljšana je zvučna izolacija, novi su materijali ugodniji na dodir i daju dojam većega luksuza.
U posve solidno prostranoj unutrašnjosti dominira veliki središnji zaslon, a nova su i grafička rješenja instrumenata.
Zamalo bezgriješan Auris s 1.2 turbomotorom zasigurno je dobra kupnja, a jedina ozbiljna zamjerka mu je što sam sebi ulazi u cjenovni prostor jednako opremljene hibridne izvedbe.
Štoviše, naprednija hibridna izvedba uz poticaje može biti i jeftinija.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.