Početna Auto 419 pregleda

Zbogom konfekciji, japanski kompakt postao je luksuzniji

TOYOTA AURIS 1.2 Turbo SPORT
Vidi galeriju 1/11
Zbogom konfekciji, japanski kompakt postao je luksuzniji Zbogom konfekciji, japanski kompakt postao je luksuzniji Zbogom konfekciji, japanski kompakt postao je luksuzniji Zbogom konfekciji, japanski kompakt postao je luksuzniji Zbogom konfekciji, japanski kompakt postao je luksuzniji Zbogom konfekciji, japanski kompakt postao je luksuzniji Zbogom konfekciji, japanski kompakt postao je luksuzniji Zbogom konfekciji, japanski kompakt postao je luksuzniji Zbogom konfekciji, japanski kompakt postao je luksuzniji Zbogom konfekciji, japanski kompakt postao je luksuzniji Zbogom konfekciji, japanski kompakt postao je luksuzniji

Najveća novost redizajniranoga japanskog kompakta je motor s obujom 1.2 litre i turbom, koji je zamijenio dosadašnji atmosferac 1.6

Nakon tri godine na tržištu Japanci su temeljito obnovili Auris, kako bi ga europskim kupcima učinili poželjnijim. Pod palicom Toshija Kaneija u Europskome razvojnom centru Auris je "ispeglan" zamalo do savršenstva, a u odnosu na prethodni model promjene su doista primjetne.

TOYOTA AURIS 1.2 Turbo SPORT | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Ne toliko kad je izgled u pitanju, nego one suštinske koje se ne vide ispod vanjštine. Jedna od najvećih je posve novorazvijeni turbobenzinac s obujmom 1.2 litre i četiri cilindra, čija je zadaća zamijeniti dosadašnji 1.6-litreni atmosferac. Čini to uspješno jer razvija 116 KS pri 5200 okretaja, a još je impresivniji njegov okretni moment 185 Nm, u širokome rasponu od 1500 do 4000 okretaja.

TOYOTA AURIS 1.2 Turbo SPORT | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

U vožnji se spremno odaziva na dodavanje gasa, a s performansama motora lijepo se nadopunjuje i 6-stupanjski mjenjač. On ipak ne odaje sportski dojam, jer ručica i hodovi nisu toliko precizni i brzi kao što su standardni u Toyotinim auima. I potrošnja goriva znatno varira ovisno o vožnji, a da bi se približilo tvorničkim podacima treba imati iznimno laku nogu na gasu.

Tehničke karakteristike
Toyota Auris 1.2 Turbo
motor 4 cilindra, turbobenzinski
obujam 1197 ccm
snaga 85 kW/116 KS pri 5200/min
moment 185 Nm pri 1500-4000/min
mjenjač ručni, 6 stupnjeva
maks.brzina 195 km/h
0-100 km/h 10,1 s
potrošnja 4,8/4,1/4,7 l/100 km
test 6,4 l/100 km
emisija CO2 109 g/km
dimenzije 4330/1760/1475 mm
prtljažnik 360 l
masa 1190 kg
jamstvo 5 godina
cijena osnovni model 136.900 kuna
cijena testirani model 183.900 kn

U protivnom, u gradskome ciklusu potrošnja se može popeti i na 8,3 litre. No, ni to nije mnogo s obzirom na performanse i startnost Aurisa s 1.2 turbomotorom.

U Toyoti su poradili i na ovjesu i upravljačkom sustavu pa je sada agilniji i upravljiviji.

Auris ima obilje opreme, posebice s paketom Sport, a iznimno koristan je Toyota Protect sustav uz nadooplatu, koji uključuje automatsko kočenje, upozorenje o prelazasku iz trake i dr.

Unutrašnjost Aurisa također je ugodno iznenađenje - poboljšana je zvučna izolacija, novi su materijali ugodniji na dodir i daju dojam većega luksuza.

U posve solidno prostranoj unutrašnjosti dominira veliki središnji zaslon, a nova su i grafička rješenja instrumenata.

Zamalo bezgriješan Auris s 1.2 turbomotorom zasigurno je dobra kupnja, a jedina ozbiljna zamjerka mu je što sam sebi ulazi u cjenovni prostor jednako opremljene hibridne izvedbe.

Štoviše, naprednija hibridna izvedba uz poticaje može biti i jeftinija.

Ocjena 8
+ dobro vozne odlike, motor, udobnost, materijali u unutrašnjosti
- loše ulazak u cjenovni razred hibridne izvedbe

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.