Na prvoj prezentaciji za Hrvatsku Zeekr je predstavio tri modela koja uskoro dolaze u prodaju: kompaktni SUV Zeekr X, luksuzni shooting brake Zeekr 001 i tehnološki impresivan SUV srednje klase Zeekr 7X
Kineski automobilski div Geely nastavlja širiti svoje carstvo. Njihovim markama Volva, Lynk&Co I Geely na hrvatskom tržištu sada se pridružuje i Zeekr, električni premium brend koji u Geelyjevoj hijerarhiji zauzima top poziciju, ulogu sličnu onoj koju Porsche ima u Volkswagen grupaciji. Na prvoj prezentaciji za Hrvatsku Zeekr je predstavio tri modela koja uskoro dolaze u prodaju: kompaktni SUV Zeekr X, luksuzni shooting brake Zeekr 001 i tehnološki impresivan SUV srednje klase Zeekr 7X.
Marka Zeekr je vrlo mlada i postoji tek nešto više od četiri godine, ali iza njega stoji moćna infrastruktura Geely Holdinga. Zeekr ima istraživačke i dizajnerske centre u Göteborgu, Hangzhouu, Ningbou i Šangaju, a u Europi već posluje u više od deset zemalja, uključujući Nizozemsku, Švedsku, Švicarsku i Belgiju. Sada se širi na jugoistok, pa će uz Hrvatsku i Sloveniju uskoro krenuti i prodaja u Grčkoj, Rumunjskoj i Bugarskoj.
Zeekr 7X: Tehnološki SUV koji želi biti mjerilo klase
Najviše pažnje privukao je Zeekr 7X, SUV srednje klase koji pokazuje kako Kinezi zamišljaju spoj luksuza, performansi i napredne tehnologije. Postavljen je na 800-voltnu električnu platformu, dostupnu s dvjema baterijama od 75 kWh i 100 kWh, te mogućnosti punjenja ogromnom snagom od čak 480 kW na ultrabrzim DC punionicama. U teoriji, manja se baterija od 10 do 80 posto može napuniti za samo 13 minuta.
Osnovna verzija 7X Core ima stražnji pogon i motor od 421 KS, dok top model Privilege s dva motora i pogonom na sve kotače nudi 646 KS i 710 Nm. Ubrzanje do 100 km/h traje 3,8 sekundi, a doseg prema WLTP-u doseže 615 kilometara. Model s manjom baterijom nudi 480 km, dok Long Range verzija dolazi do 543 km.
Kabina je istodobno minimalistična i luksuzna. Na središnjoj konzoli dominira 16-inčni LED zaslon visoke razlučivosti, ispred vozača 13-inčna digitalna ploča instrumenata, a sve pokreće moćan Qualcomm Snapdragon 8295 čip. Sustav koristi Zeekr GPT i vlastitu navigacijsku platformu Nav 2.0, dok se digitalni ključ dijeli putem aplikacije. Interijer krase trozonska klima, bežično punjenje telefona, kožna sjedala s masažom i ventilacijom, te do 21 zvučnik Yamaha audio sustava.
Top verzija ima aktivni zračni ovjes i narančaste čeljusti kočnica s četiri klipa. Dostupno je šest modova vožnje, uključujući i off-road, a svi modeli imaju toplinsku pumpu i 5G povezivost. Možda najzanimljiviji detalj top modela su prednja i stražnja vrata koja se mogu otvarati i zatvarati potpuno električno, funkcija koja je do sada bila rezervirana za najskuplje i najluksuznije aute na svijetu, a koja na ovom modelu dolazi uz nadoplatu u paketu od 1900 eura. Cijene počinju od 53.990 eura za Core verziju, 56.990 eura za Long Range i 63.990 eura za Privilege. Uz to dolazi 10 godina (5+5 godina) jamstva na cijelo vozilo (ili 200.000 km za bateriju).
Zeekr 001: Impresivni veliki Shooting brake
Ako 7X osvaja tehnologijom, Zeekr 001 više cilja na emocije. Shooting brake duljine pet metara i međuosovinskog razmaka od 300 cm, kombinira sportski duh i praktičnost. Svi modeli imaju 100 kWh bateriju i doseg do 620 km, a cijene se kreću od 58.490 eura za Long Range verziju sa stražnjim pogonom, do 70.490 eura za izvedbu s pogonom na sve kotače.
U najsnažnijim verzijama elektromotori razvijaju 544 KS, što je dovoljno za sprint do 100 km/h u 3,8 sekundi. Punjenje podržava do 200 kW DC, a interijer donosi luksuz u pravom smislu riječi, širok raspon personalizacija, 22-inčne naplatke, profinjene materijale... Riječ je o jednom od rijetkih električnih modela koji spaja performanse GT automobila i praktičnost obiteljskog karavana.
Zeekr X: Kompaktni SUV je najjeftiniji u ponudi
Treći član ponude, Zeekr X, temelji se na istoj platformi kao i Lynk&Co 02, ali donosi profinjeniji dizajn i bogatiju opremu. Dugačak je 443 cm, a međuosovinski razmak iznosi 275 cm. Cijene počinju od 38.990 eura za Core verziju s baterijom od 49 kWh, dok Long Range s 69 kWh stoji 43.990 eura, a Privilege s pogonom na sve kotače 47.990 eura.
U najjačoj konfiguraciji ubrzava do 100 km/h za samo 3,8 sekundi, dok doseg, ovisno o varijanti varira od 330 do 446 kilometara. Kabina donosi head-up zaslon, veliki središnji zaslon, bogatu digitalnu opremu i prepoznatljivu Zeekr estetiku, s naglaskom na precizne spojeve, moderne materijale i diskretno ambijentalno osvjetljenje.
Zeekr je u Hrvatsku stigao kroz partnerstvo sa SEEAG-om, koji će se pobrinuti za prodaju, ovlaštene servise i postprodajnu podršku, a prvi saloni u Hrvatskoj bi trebali biti otvoreni početkom iduće godine. "Lansiranje Zeekra u Hrvatskoj označava početak dugoročnog i ambicioznog projekta. Naš cilj je ponuditi premium električna vozila koja kombiniraju performanse, domet, sofisticirani dizajn i beskompromisnu kvalitetu“, izjavio je Cristian Prichea, voditelj brenda za jugoistočnu Europu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.