Od ulaska Hrvatske u Europsku uniju značajno je povećan uvoz rabljenih automobila
Posebnu pozornost izazvalo je nedavno izlaganje Gorana Pejića, pomoćnika Uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske (CVH), o tehničkoj pouzdanosti vozila, kao čimbenika sigurnosti u prometu na cestama. Na konferenciji o sigurnosti u cestovnome prometu rekao je i kako je čak 30 posto automobila starijih od 10 godina tehnički neispravno, tj. na njima je utvrđena jedna ili više neispravnosti.
Ukazao je i na to što je od ulaska Hrvatske u Europsku uniju znatno povećan uvoz, odnosno unos rabljenih vozila, od početka 2014. godine gotovo 200.000 rabljenih vozila "preselilo se" u Lijepu Našu. Pa je tako posljedično lani prosječna starost osobnih automobila bila 13 godina. Rezultati istraživanja koje je proveo CVH pokazali su, naprimjer, kako u 2017. gotovo 45.000 osobnih automobila na tehničkom pregledu nije prošlo zbog neispravnih guma, čija je ispravnost jedan od najvažnijih čimbenika sigurnosti u prometu.
Iznimno su alarmantni rezultati istraživanja na projektu Provjera tehničke ispravnosti vozila koja sudjeluju u prometnim nesrećama sa smrtno stradalim osobama (2014. – 2016. godina), čiji je nositelj bio CVH. Pokazali su kako je 42,17 posto automobila, koji su u tome razdoblju sudjelovali u prometnoj nesreći sa smrtno stradalim osobama, u trenutku nesreće bilo tehnički neispravno. Uzimajući u obzir težinu utvrđenih neispravnosti, može se zaključiti kako je u 10 do 12 posto nesreća mogući uzrok bila tehnička neispravnost automobila. Kao usporedni primjer uzeto je istraživanje u Njemačkoj, gdje je taj postotak upola manji. Pokrovitelj toga projekta je Nacionalni program sigurnosti cestovnoga prometa, a sudionici su bili Hrvatski autoklub, Fakultet strojarstva i brodogradnje i Fakultet prometnih znanosti.
Tehnički pregled vozila služi utvrđivanju ispravnosti vozila, što ima direktan učinak na sigurnost ne samo vozača, nego svih sudionika u prometu. Kroz sva istraživanja i projekte želimo staviti naglasak na to koliko je važno da vozilo bude tehnički ispravno, jer ponekad ispravna odluka vozača ne može pomoći ako upravlja neispravnim vozilom – istaknuo je Goran Pejić.
Upravo zbog presudnog utjecaj tehničkog stanja vozila na sigurnost u prometu, zaključeno je na konferenciji kako treba provesti detaljne stručne analize prometnih nesreća sa smrtno stradalim osobama, u kojima se pozornost treba staviti na stanje vozila.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.