Početna Insider 970 pregleda

Svaki treći automobil stariji od 10 godina tehnički je neispravan!

Centar za vozila Hrvatska
Vidi galeriju 1/3
30 POSTO AUTOMOBILA STARIJIH OD DESET GODINA TEHNIČKI JE NEISPRAVNO 30 POSTO AUTOMOBILA STARIJIH OD DESET GODINA TEHNIČKI JE NEISPRAVNO 30 POSTO AUTOMOBILA STARIJIH OD DESET GODINA TEHNIČKI JE NEISPRAVNO

Od ulaska Hrvatske u Europsku uniju značajno je povećan uvoz rabljenih automobila

Centar za vozila Hrvatska | Author: CVH foto: CVH

Posebnu pozornost izazvalo je nedavno izlaganje Gorana Pejića, pomoćnika Uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske (CVH), o tehničkoj pouzdanosti vozila, kao čimbenika sigurnosti u prometu na cestama. Na konferenciji o sigurnosti u cestovnome prometu rekao je i kako je čak 30 posto automobila starijih od 10 godina tehnički neispravno, tj. na njima je utvrđena jedna ili više neispravnosti.
Ukazao je i na to što je od ulaska Hrvatske u Europsku uniju znatno povećan uvoz, odnosno unos rabljenih vozila, od početka 2014. godine gotovo 200.000 rabljenih vozila "preselilo se" u Lijepu Našu. Pa je tako posljedično lani prosječna starost osobnih automobila bila 13 godina. Rezultati istraživanja koje je proveo CVH pokazali su, naprimjer, kako u 2017. gotovo 45.000 osobnih automobila na tehničkom pregledu nije prošlo zbog neispravnih guma, čija je ispravnost jedan od najvažnijih čimbenika sigurnosti u prometu.

Centar za vozila Hrvatska | Author: CVH foto: CVH

Struja je opet IN Ekskluzivno POTICAJI: Na struju je opet IN

Iznimno su alarmantni rezultati istraživanja na projektu Provjera tehničke ispravnosti vozila koja sudjeluju u prometnim nesrećama sa smrtno stradalim osobama (2014. – 2016. godina), čiji je nositelj bio CVH. Pokazali su kako je 42,17 posto automobila, koji su u tome razdoblju sudjelovali u prometnoj nesreći sa smrtno stradalim osobama, u trenutku nesreće bilo tehnički neispravno. Uzimajući u obzir težinu utvrđenih neispravnosti, može se zaključiti kako je u 10 do 12 posto nesreća mogući uzrok bila tehnička neispravnost automobila. Kao usporedni primjer uzeto je istraživanje u Njemačkoj, gdje je taj postotak upola manji. Pokrovitelj toga projekta je Nacionalni program sigurnosti cestovnoga prometa, a sudionici su bili Hrvatski autoklub, Fakultet strojarstva i brodogradnje i Fakultet prometnih znanosti.

Centar za vozila Hrvatska | Author: CVH foto: CVH

Tehnički pregled vozila služi utvrđivanju ispravnosti vozila, što ima direktan učinak na sigurnost ne samo vozača, nego svih sudionika u prometu. Kroz sva istraživanja i projekte želimo staviti naglasak na to koliko je važno da vozilo bude tehnički ispravno, jer ponekad ispravna odluka vozača ne može pomoći ako upravlja neispravnim vozilom – istaknuo je Goran Pejić.
Upravo zbog presudnog utjecaj tehničkog stanja vozila na sigurnost u prometu, zaključeno je na konferenciji kako treba provesti detaljne stručne analize prometnih nesreća sa smrtno stradalim osobama, u kojima se pozornost treba staviti na stanje vozila.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.