Aston Martin BD 10, kojeg u Spectru, najnovijem filmu o tajnom agentu, vozi James Bond, ima hrvatska stakla, aluminijski ovjes, kožna sjedišta, kućišta turbo punjača, što na najbolji mogući način progovara o uzletu domaće proizvodnje auto dijelova
Čak 100 domaćih tvrtki radi za najveće automobilske svjetske kompanije; u Slavoniji se proizvode vjetrobrani i aluminijski dijelovi za ovjes Bentleya, Lamorghinija, Ferrarija, McLarena, Peugeota; u Istri se kale kućišta za Audi, Citroen, BMW, a u Međimurju se kroje sjedišta za Jaguar. Mercedes...
Iza neprobojnih i sigurnih hrvatskih stakala Aston Martina DB10 Daneil Craig snimio je spektakularne scene potjere za kriminalcima i društvenim ološem po Skandinaviji, Austriji, Italiji, Maroku... U novom, 24. po redu filmu o tajnom agentu 007, Spectre, važnu će ulogu imati i hrvatska auto industrija. Tvornica Lipik Glass najpoznatiji je, iako ne i najveći hrvatski dobavljač autoindustrije. Dio talijanske grupe Finind proizvodi u Hrvatskoj stakla vrhunske kvalitete kroz koja svijet gledaju vozači Bentleya, Aston Martina, Alfe Romea, Lamorghinija, Ferrarija, McLarena..., a i sedmi po redu, aktualni 007 gledat će kroz vjetrobran relativno anonime tvrtke iz Zapadne Slavonije.
Samo za ovaj film osmišljen Aston Martin vrlo vjerojatno je sazdan i od aluminijskih dijelova koji su pristigli iz Slavonskog Broda, točnije iz kompanije Saint Jean Industries koja u Slavoniji upošljava 230 Slavonaca. No tu priči nije kraj o druženju novog Jamesa Bonda s hrvatskom auto industrijom. Kad Daniel Craig zamijeni DB10 s Bentlyem i Jaguarom sjedit će na sjedištima koje je kožom presvuklo poduzeće Boxmark Leather, koje u Trnovcu Bartolovečkom zapošljava nevjerojatnih 3000 Međimuraca. Vjerovali ili ne, ali ova tvrtka u vlasništvu Austrijanca H. Schmidta treći je po veličini hrvatski izvoznik s 1,8 milijardi kuna godišnje. Samo Ina i Pliva izvoze više od hrvatske ekspoziture jednog od najvećih proizvođača kože na svijetu.
Aston Martin DB10 službeni je auto novog Jamesa Bonda s kojim Daniel Craig naganja zlikovce u Audijima i Mercedesima oko najznamenitijih baroknih fontana u Rimu, a hoće li umaknuti tajnom agentu kojeg je sredinom prošlog stoljeća osmislio čuveni novinar i književnik Ian Fleming u velikoj će mjeri ovisiti i o kućištima turbo punjača koje tvorničarima u Inglostadtu i Stuttgartu isporučuje benkovačka družina od njih 351 zaposlenih u tvrtki LTH metalni lijev. I ne samo njima.
Vjerovali ili ne, ali dvije trećine kućišta turbopuhala u svim autima izrađenim u Europi stiže iz zadarskog zaleđa.
Kako će u toj jurnjavi proći slučajni auti namjernici, poput novog i starog Twinga, poput Clija, Peugeota 208, Dacije Logan, Duster, Fiata 500, Smarta..., sve odreda automobila koje plastikom oprema naš najpoznatiji proizvođač auto dijelova AD Plastik iz Splita, ostaje tek da se vidi. Kad se premijerno 6. studenog 2015. zavrti rola novog nastavka o čuvenom tajnom agentu znat ćemo kako su hrvatskih protagonisti 24. po redu filma o Jamesu Bondu prošli.
Hoće li u Bondu ubuduće biti još više sporednih hrvatskih dijelova sasvim je izvjesno, jednako kako što Goran Višnjic ima sve manje šanse da naslijedi Sean Connerya (1962–71; 1983) David Nivena (1967), George Lazenbya (1969) Roger Moorea (1973–85), Timothy Daltona (1987–89), Pierce Brosnana (1995–2002) i Daniel Craiga.
Nastavlja se...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.