Bivša francuska relijašica Michèle Mouton najuspješnija je trkačica u povijesti i najuspješnija žena u svijetu automotosporta, a nastupala je na utrkama svjetskoga prvenstva u reliju od 1974. do 1986. godine
Bivša francuska vozačica relija, rođena 23. lipnja 1951., nastupala je na utrkama Svjetskoga prvenstva u reliju (WRC) i zabilježila 50 nastupa i četiri pobjede, a devet puta završila je utrku na pobjedničkom podiju. Godine 1984. postala je prva žena pobjednica legendarne brdske utrke Pikes Peak.
Michèle Mouton je prije sjajne vozačke karijere debitirala kao suvozačica, ali se brzo preselila na vozačko sjedalo, upravljajući modelom Alpine-Renault A110 na nacionalnim kupovima.
Godine 1975. nastupila je u kružnim brzinskim utrkama i osvojila prvo mjesto u ekipi prototipova na 24 sata Le Mansa. Nakon što je potpisala za Fiat France,1977. godine, bila je drugoplasirana na Europskome prvenstvu u reliju. Nastavila je bilježiti dobre rezultate te povremeno nastupati u WRC-u te odvozila Tour de Corse i Reli Monte Carlo.
Audi Sport joj je tada ponudio tvornički ugovor te ga je 1981. godine potpisala uz također legendarnoga Finca Hannu Mikkolu, vozeći Audi Quatro grupe B. U prvoj godini pobijedila je na Reliju Sanremo sa svojom suvozačicom Fabricijom Pons. Već sljedeće sezone Mouton je završila na drugome mjestu u ukupnome poretku i osvojila titulu viceprvakinje svijeta, iza jednog od najboljih reli-vozača svih vremena, Nijemca Waltera Röhrla, nakon što je pobijedila na utrkama Svjetskoga prvenstva u Portugalu, Brazilu i Grčkoj.
Svojom bravuroznom vožnjom 1983. godine se dokopala također divljenja vrijednoga petog mjesta u ukupnome poretku, jer konkurencija muških kolega u to vrijeme je bila nevjerojatna. Tad se prebacila na brdske utrke i postala jedinstvena 'Queen of the mountains'. Naime, 1985. je osvojila čuveni Pikes Peak International Hill Climb u Sjedinjenim Državama, postavivši rekordno vrijeme!
Godine 1986. 'preselila' se u Peugeot 205 Grupe B i osvojila njemačko prvenstvo u reliju kao prva vozačica koja je osvojila neko veliko državno natjecanje. Ubrzo nakon što je osvojila naslov, Mouton se umirovila zbog zabrane Grupe B, prema mnogima najopasnije klase u autoutrkama ikada, gdje su vozači i vozačice krotili monstrume s 500 do 600 KS i isto toliko kilograma (u to vrijeme su bili brži i od Formule 1), a pogibije i nesreće s teškim posljedicama bile su postale prečeste.
Godine 1988. utemeljila je međunarodnu utrku u sjećanje na svoga bivšeg suparnika, Finca Henrija Toivonena, koji je život izgubio sa svojim američkim suvozačem Sergiom Crestom, vozeći baš Lanciju Delta Stratos S4 grupe B, na Reliju Korzika. Michèle je postala prva predsjednica međunarodne automobilističke komisije za žene i motorna vozila 2010. godine i menadžerica FIA-e na Svjetskome prvenstvu u reliju 2011. godine, a kao visoka funkcionarka aktivna je i danas.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
makka
Nixaa
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.