Cadillac Eldorado Convertible bio je pravi automobilski raj, razmetljiv u svemu, od dimenzija i opreme do moćnoga V8 motora...
Kasne pedesete godine prošlog stoljeća u SAD-u bile su jedno od najprosperitetnijih razdoblja ikada, a to se jasno moglo vidjeti i po autima Made in USA. Po mnogima upravo je to bilo zlatno doba američke autoindustrije. Proizvođači su se razmetali luksuzom ne bi li privukli kupce, a modeli su se mijenjali iz godine u godinu. Bilo je to vrijeme kada su dizajneri automobila bili inspirirani svemirskim programom, raketama i nadzvučnim zrakoplovima pa su “peraje” na automobilu, čim veće to bolje, bile stvar prestiža.
O ekologiji i potrošnji malotko je brinuo, a benzin je bio toliko jeftin da su se njime “razbacivali”. Koliko žedni V8 motori troše, nikoga nije bilo briga... Jedna od američkih ikona toga razdoblja je veličanstveni Cadillac Eldorado. Naziv je dobio po mitskome mjestu, zemlji zlata o kojemu su izvještavali španjolski kroničari u XVII. stoljeću.
Razmetljiv u svemu, Eldorado je bio izbor uspješne mlade generacije. Model Biarritz, odnosno kabrioletska verzija, bio je najskuplji automobil u General Motorsovoj ponudi i pojam luksuza. Serijska oprema podrazumijevala je strujom pokretani krov, podizače stakala, podesiva sjedala, središnje zaključavanje, klima-uređaj, servokočnice i servoupravljač, tempomat, radio s antenom...
Pokretao ga je V8 benzinac s obujmom 6,4 litre i s 345 KS, snaga se prenosila na stražnje kotače putem četverostupanjske automatike, a zračni ovjes pružao je neviđenu razinu udobnosti. Skoro 2,5 tone teška limuzina bila je idealna za vožnju širokim cestama.
Američki klasik danas je jedan od traženijih oldtimera, a cijene se penju i do 200.000 USD, ovisno o godištu i modelu. S obzirom na ekološke i sigurnosne standarde ovakav auto nikad se neće ponoviti.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.