Eugen kanjski, Zlatko Vidić i Zoran Krndija u garaži su iznjedrili jedan od najboljih elektrobicikala, a potpisuju i patent efikasnog elektromotora koji ga pokreće
Eugena Kanjskog i Zlatka Vidića povezao je zajednički cilj. Prije četiri godine odlučili su ideju o električnom biciklu pretvoriti u projekt koji će odjeknuti diljem svijeta. U međuvremenu zarazili su i Zorana Krndiju koji je postao ravnopravni član momčadi koja je odlučila hrvatsko znanje pretvoriti u hrvatski proizvod.
Nakon mukotrpnog posla, besanih noći, sati i sati provedenih za inženjerskim stolom i u radionici, vrijedna je trojka izašla na svjetlo dana sa svojih ruku djelom. CBM e-bike koncept, naziv je prototipa na dva kotača s kojim se neizmjerno ponose i koji su nam nakratko ustupili kako bi saznali što mi mislimo o njemu. Bili smo privilegirani i počašćeni njihovom idejom i te se predali vozačkoj recenziji.
Zlatkov zadatak bio je osmisliti i konstruirati bicikl, a Eugenov strujom ga oživjeti. Zajedno su dogovarali oblik i funkcije bicikla. Svaki je dio opreme bio podvrgnut provjeri i testiranju. Zoran je najbolji poznavatelj bicikala i njihov fanatičan zaljubljenik. Prvotni zadatak bio je napraviti stakloplastične kutije za baterije, a na kraju je izradio cijeli bicikl. Njegovo iskustvo imalo je veliki doprinos u finom podešavanju bicikla.
Zbog manjka profesionalne opreme poslužio se priručnim sredstvima. Okvir je testirao opterećenjem stražnje osovine svog automobila (860 kg) kako bi testirao izdržljivost komponenti u realnoj vožnji.
Elektromotor koji ga pokreće spada u tip hub motora namjenjene isključivo za pogon električnih bicikala, a smješten je u glavčinu zadnjeg kotača. Zanimljivo, i to je njihova umotvorina i jedan je od najboljih pokretača te vrste na tržištu. Za istaknuti je zadnju vilicu čiji je ovjes smješten s njene prednje strane. Napravljena je od ravnog lima s ugrađenim ukrutama, zbog torzione čvrstoće.
Trebalo je više od godine dana da se bicikl završi i dovede u vozno stanje. Kako su entuzijasti bili zadovoljni odrađenim poslom, bilo je logično da se udruže i ponude svoje radove na tržištu. Nadjenuto je ime CBM. U prijevodu je to Custom Bike Manufacturer. Za sada, nude i izradu električnog bicikla prema vlastitim zahtjevima.
Tehničke karakteristike | |
Naziv vozila: CMB E-BIKE KONCEPT | |
motor | trofazni |
napon | 48 V |
snaga | 250-2500 W |
hod prednje vilice | 180-200 mm |
hod zadnjeg amortizera | 60 mm |
maks.brzina | 25 km/h (teoretski 52 km/h) |
autonomija | 100 km |
kočnice | hidrauličke disk shimano Roller XT |
promjer diskova | 203 mm |
kapacitet baterije | 30 Ah |
vijek baterije | 2000 ciklusa |
kotači/gume | 26x2,5 / 26x3 |
pedale i felge | aluminijske |
masa | 50 kg |
cijena | / |
Na njega se može postaviti daljinsko zaključavanje s alarmom te GPS modul za praćenje. Napravili su i elektronički ključ za zaključavanje. Riječ je o opciji. Prema Zakonu brzina elektrobicikala ograničena je na 25 km/h. Pri toj brzini autonomija je 100 kilometara. Bicikl se može voziti i samostalno poput klasičnog bicikla na pedale, a također je moguća i ugradnja senzora. Uz njega je potrebno okretati pedale da bi elektromotor bio u funkciji.
Takav pristup predvidjela je i Europska unija u vezi s pogonom električnih bicikala. Teoretska brzina vozila na otvorenoj cesti je 52 km/h. Tada autonomija iznosi 55 km. Zanimljivo, posjeduje i tempomat. Koristi baterijske članke LiFePO4 velikog kapaciteta. Baterija nije opasna za okoliš, nije olovna i može se reciklirati.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.