Početna Magazin 616 pregleda

Povijest Golfa 1: Evo zašto je prava legenda

FOTO: Volkswagen

Ali prije nego što uđemo u slavljeničku godinu pozabavit ćemo se malo s Golfom i otkriti zašto je ovaj automobil (bio) toliko poseban i uspješan

Golf je jedna od najvećih ikona u povijesti automobilske industrije. Označio je revolucionarni pomak za VW, zamijenivši legendarnu Bubu i pokrenuvši novu eru kompaktnih automobila. Golf je do danas prodan u više od 37 milijuna primjeraka čime drži treće mjesto najprodavanijih modela u povijesti, odmah iza Corolle i Fordovih pick-up modela serije F.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Sljedeće godine Golf navršava 50 godina i VW će to vjerojatno dostojno obilježiti i u brojnim prigodama predstaviti povijesne modele Golfa iz svoje kolekcije. Ali prije nego što uđemo u slavljeničku godinu pozabavit ćemo se malo s Golfom i otkriti zašto je ovaj automobil (bio) toliko poseban i uspješan.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Golf je svoj debi imao u svibnju 1974. godine. Volkswagenu je trebalo više od dva desetljeća da dovrši konačni koncept i dizajn zamjene za Bubu. Proces je uključivao desetke prototipova s ​​različitim dizajnima i različitim konceptima pogona. Konačni dizajn Golfa koji je naposljetku odabran interno je nazvan Typ 17.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Golf "jedinica" krenuo je u proizvodnju u ožujku 1974., a prodaja je službeno započela u svibnju iste godine. Otprilike godinu dana kasnije, auto je stigao na američko tržište pod nadimkom Rabbit. Prvi primjerci ovog automobila proizvedeni su u Njemačkoj i izvezeni u Sjevernu Ameriku. Nakon toga je uslijedilo daljnje širenje na druga tržišta diljem svijeta. Prva je na redu bila Jugoslavija, odnosno tvornica TAS u Sarajevu 1976. godine. Godinu dana kasnije Golf se počeo proizvoditi i u Meksiku, a 1978.  VW je započeo proizvodnju Golfa u SAD-u, u svojoj tvornici u Westmorelandu. Konačno, 1984. kada je na većinu tržišta već stigla "dvojka" Golf prve generacije počeo se proizvoditi i u Južnoafričkoj republici. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Iako danas nije ništa neobično ili posebno Golf je na početku bio revolucionarni model, ne samo za Volkswagen nego i za cijelu industriju. Kao zamjena za omiljenu, legendarnu i vrlo uspješnu Bubu, predstavljao je odmak od tradicije i signalizirao Volkswagenov prijelaz sa stražnjeg pogona i stražnjih motora sa zračnim hlađenjem na prednji pogon s prednjim, vodeno hlađenim motorima. Za industriju ovo nije bilo ništa revolucionarno, no bila je to revolucija za samu marku. Ono što možemo nazvati revolucionarnim za čitavu industriju je oblik Golfa. Ne, nije ovo bio prvi hatchback na tržištu, daleko od toga, no Golf je popularizirao ovaj karoserijski oblik i tako stvorio novu kompaktnu klasu koja će u godinama koje slijede vladati europskim i azijskim tržištem, sve do dolaska SUV-a.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Volkswagen Golf nije bio samo uspješan i popularan auto. Bio je to vrlo pouzdan i praktičan automobil koji je lako obavljao posao svakodnevne vožnje i bio je vrlo jednostavan za održavanje. Povrh toga, bio je vrlo štedljiv što ga je činilo savršenim izborom za mlade obitelji.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Ne smijemo zaboraviti ni Golf GTI. Lansiran je 1976. godine i brzo je postao popularan sa svojim snažnijim motorom i sportskim dizajnom. Ovaj automobil je pomogao izgradnji dobrog imidža Golfa ali je i on sam po sebi bio iznimno uspješan. Ukupna proizvodnja verzije GTI daleko je premašila VW-ova očekivanja, samo u prvoj generaciji GTI je prodan u više od 460.000 primjeraka. Danas se smatra pretkom svih modernih hot hatcheva, ali prema nekima, to je diskutabilno budući da su modeli kao što su Simca 1100 Ti iz 1967. i Autobianchi A112 Abarth iz 1971. stigli osjetno ranije. No GTI je svakako, kao i sam Golf, popularizirao ovu klasu. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Spomenimo i kabrio. Verzija bez krova stigla je tek 1979., no postat će jedan od najdugovječnijih VW-a u povijesti. Uz jedan veći redizajn proizvodila se sve do 1993. godine. Mnogi ne znaju da je "jedinica" imala i dostavnu verziju. Uz pick-up Caddy kojeg ne ubrajamo pod Golfa jer se vodio kao zaseban model, nudila se i klasična karoserijska verzija dostavnog Golfa Lieferwagen s dva sjedala limom na mjestu stražnjih stakla. Proizvodio se od 1978. do 1988. godine. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Ovisno o tržištu, prva generacija Golfa prodavala se s nizom rednih motora s četiri cilindra s obujmom između 1093 cm3 i 1781 cm3 i snage između 50 i 112 KS. Najjači GTI modeli imali su ili 1,6- ili 1,8-litreni motor ovisno o godištu sa snagom do 110 i 112 KS. Dvije godine nakon početka prodaje Golf je također dobio i 1,5-litreni dizelski motor (50 KS) , koji je kasnije zamijenjen većim 1,6-litrenim agregatom (54 KS). GTD sa 70 KS stigao je pred kraj karijere prvog Golfa 1982. godine.  

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Što se dizajna tiče, iza njega je stajao slavni Giugiaro (Italdesign). Njegovo sudjelovanje u procesu razvoja počelo je u siječnju 1970. kada je pozvan u Wolfsburg. Dobio je zadatak izraditi dizajn automobila C-segmenta s dvovolumenskom karoserijom u verzijama s troja i petero vrata. Giugiaro je u dizajn Golfa unio svoj karakteristični stil "origami" ili "presavijeni papir", karakteriziran oštrim kutovima i ravninama. Giugiaro će kasnije prvi Golf smatrati vrhuncem svoje dizajnerske karijere.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Uspjeh prve generacije Golfa je bio senzacionalan. Automobil je brzo stekao popularnost, a već 1976.  godine Volkswagen je proslavio prodaju prvih milijun primjeraka. Do kraja proizvodnje, napravljeno je i prodano više od šest milijuna primjeraka. Model je bio toliko popularan i uspješan u određenim dijelovima svijeta da ga je VW nastavio proizvoditi dugo nakon predstavljanja Golfa 2. U Meksiku je proizvodnja završila 1987. godine, a u Južnoafričkoj republici je Golf "jedinica" nadživio čak i "peticu", proizvodio se sve do 2009. godine!

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Tijekom vremena, kumulativna prodaja svih generacija Golfa učinila ga je najuspješnijim europskim automobilom i najprodavanijim Volkswagenom svih vremena, s više od 37 milijuna prodanih primjeraka do danas. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Za kraj smo ostavili i jednu zanimljivost o ovom Golfu 1. Godine 1975. Volkswagen je uveo klima uređaj kao opciju na njemačkom  tržištu. Bilo je to vrlo rijetko među malim autima u Europi, a kako se dotadašnji kupci Golfa ne bi osjećali zakinutima Volkswagen je ponudio i naknadnu ugradnju klime u sve već prodane Golfove. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.