Početna Magazin 5602 pregleda

Kabrioleti su "mrtvi": Gotovo nitko ih više ne želi...

FOTO: Canva

Ljudi su shvatili da je prilika za uživanje bez krova zaista malo: ili je previše vruće ili je previše hladno ili pada kiša ili je sunce previše jako...

Čini se da ponuda klasičnih kabrioleta nikada nije bila siromašnija. Za relativno "razuman novac" danas nije moguće dobiti gotovo ništa. Osjećaj sličan kabrioletu možete dobiti u modelima kao što su Fiat 500 C, no to nisu pravi kabrioleti jer im se spušta samo središnji dio krova dok okvir s prozorima ostaje na mjestu, bez osjećaja slobode kao u pravom kabrioletu. Među "jeftinijim" autima koji su pravi kabrioleti s dvoja sjedala ostao je još samo jedan "posljednji Mohikanac", Mazda MX-5, no i ona je već zašla u godine. Tu je i Mini Cabrio s dva sjedala više po podjednakoj cijeni kao i Mazda (od oko 31.000 eura). Malo više kabrioleta ima među skupim markama kao što su BMW, Mercedes, Audi, Porsche, no i njihova se ponuda konstantno smanjuje. Bliži li se kraj za kabriolete?

Mazda MX-5 | Author: Mazda foto: Mazda

Čini se da je tako, jer posljednji veliki boom pristupačnih kabrioleta s tvrdim krovom prije dvadesetak godina totalno je srozao reputaciju auta bez krova i mnoge naučio da oni nisu baš za svakoga. Ljudi su shvatili da je prilika za uživanje bez krova zaista malo: ili je previše vruće ili je previše hladno ili pada kiša ili je sunce previše jako. Uglavnom, skoro uvijek je ugodnije u ugodno klimatiziranom klasičnom autu. Također kupci su shvatili da su kabrioleti skuplji, teži, više troše, lošiji u vožnji i nerijetko nekvalitetnije napravljeni "običnih auta". Kabrioleti s tvrdim krovovim su gotovo potpuno nestali, a prodaja i ponuda onih s mekim krovovima se svela na margine. 

Author: Fiat foto: Fiat

Ni u slučaju električnih automobila nitko očito ne želi kabriolete. Trenutno je samo jedan električni kabriolet dostupan na tržištu, i to jedan od one vrste koji nisu pravi kabrioleti - Fiat 500e. Pa iako gotovo svakodnevno neki proizvođač najavljuje novi električni auto, novih kabrioleta gotovo da nema među njima. Ipak, u idućim godinama bi na tržište trebalo stići nekoliko novih električnih modela na struju. Naglašavamo "trebalo" jer većina njih nije sigurna.

Author: MG foto: MG

Otvoreni Mini na struju, koji će proizvoditi Great Wall Motors u Kini, očekuje se 2025. godine. Zasad su fotografije i informacije o bavarsko-kineskoj kreaciji dostupne samo za zatvoreni model tako da električni Mini kabriolet još nije "gotova stvar". Podjednako nesigurno je pojavljivanje Teslinog Roadstera koji se "razvija" već godinama bez ijednog konkretnog dokaza da će zaista i stići. Svoj električni kabriolet su najavili i Fisker i Polestar, s time da je njihova realizacija ipak mnogo izvjesnija iako ne i sigurna. Najkonkretniji modeli koji bi zaista trebali stići na tržište kroz godinu, dvije su MG Cyberster i novi električni Porsche Boxter. No ovdje nema ni govora o pristupačnim kabrioletima. Iako je kineska marka, MG-jev roadster bi trebao koštati više od 70.000 eura, a jeftiniji neće sigurno biti ni Porsche. 

CC MANIJA Ovi auti su krivi za to da danas (gotovo) nema kabrioleta

Dakle kada vidimo da niti među električnim automobilima nema previše konkretnih ideja za kabriolete možemo s priličnom sigurnosti zaključiti: kabrioleti su mrtvi, teško da će ih uskoro oživjeti. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.