Električnim autima relativno brzo pada cijena, posebno onim skupima, pa su rabljeni prilika za one koji bi htjeli voziti električni auto, ali ne mogu si ga priuštiti kao novog zbog vrlo visokih cijena
Na cestama je sve više električnih automobila, što se odražava i na tržište rabljenih automobila jer je ponuda sve bogatija. Električnim autima relativno brzo pada cijena, posebno onim skupima, pa su rabljeni prilika za one koji bi htjeli voziti električni auto, ali ne mogu si ga priuštiti kao novog zbog vrlo visokih cijena. No prilikom odabira rabljenog električnog automobila valja biti vrlo oprezan. Prema Matasu Buzelisu, stručnjaku iz tvrtke carVertical specijalizirane za podatke o automobilima, beskrupulozni prodavači mogu promijeniti kilometražu električnog automobila kako bi prikrili stvarno stanje baterije i povećali vrijednost vozila. Što sve bi kupci trebali uzeti u obzir pri kupnji rabljenog električnog automobila?
Tesla modeli dominiraju tržištem rabljenih električnih vozila
Skupljim električnim vozilima brže opada vrijednost, pa se kupci često odlučuju za nekoliko godina stare automobile koji su već izgubili značajan dio svoje vrijednosti. To se odnosi i na vozače koji kupuju električno vozilo na leasing i žele izbjeći visoke mjesečne rate.
Tesla Model 3 je najčešće provjeravano električno vozilo na platformi carVertical (16,1% od svih provjera električnih vozila). Poznat je po niskoj stopi gubitka vrijednosti i velikoj popularnosti na tržištu rabljenih automobila. Među modelima električnih vozila koji se najviše provjeravaju također su Tesla Model S (11,84%), Nissan Leaf (11,83%), Audi e-tron (9,8%) i Volkswagen E-Golf (9,5%).
„Tesla ima izuzetno dobar imidž na tržištu električnih vozila i mnogi ih vozači žele. Ovi automobili nude izvrstan spoj sigurnosti i tehnologije, kao i veliki doseg kada su potpuno napunjeni. Ono što je najvažnije, oni dobro zadržavaju svoju prodajnu vrijednost. Rabljeni Model 3 prilično je dobar izbor, iako ne i najjeftiniji", objašnjava Buzelis.
Veća kilometraža znači istrošenost baterije
Proizvođači električnih vozila obično nude jamstvo za baterije u trajanju od 8-10 godina ili do 160.000 kilometara. Što je veća kilometraža električnog vozila, to stanje njegove baterije može biti lošije. Međutim, istrošenost baterije ovisi i o načinu punjenja automobila: je li vlasnik često koristio stanice za brzo punjenje ili ga je punio polako, do 80%, kako preporučuju proizvođači.
Električna vozila s promijenjenom kilometražom predstavljaju ozbiljan problem jer to otežava procjenu stvarnog stanja baterije. Prema podacima carVerticala, 2,6 posto svih električnih vozila provjerenih na platformi imalo je izmijenjenu kilometražu. Ipak, mnogo češće se mijenjala kilometraža hibridnih (4,5 %), benzinskih (5,4 %) i dizelskih (6,2 %) automobila.
Što je baterija električnog vozila istrošenija, to je kraća udaljenost koju može prijeći. Stariji električni automobil neće se moći voziti tako daleko kao model koji je upravo sišao s proizvodne trake. To je vjerojatno jedan od glavnih razloga zašto neki vozači još uvijek osjećaju strah zbog dosega i izbjegavaju kupnju rabljenog električnog vozila.
Jeftinije održavanje, ali skuplji popravci
Iako se mnogi kupci brinu da bi održavanje električnog vozila moglo biti skupo, to nije posve točno. Električna vozila obično su jednostavnije konstrukcije od automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem i imaju manje pokretnih dijelova.
Međutim, ako električno vozilo sudjeluje u prometnoj nesreći, popravci bi mogli koštati tisuće eura. Među svim automobilima provjerenim na carVerticalu, električna vozila su imala najveći prosječni trošak štete – 7.023 eura. Prosječni trošak štete za hibridne (6.793 eura), benzinske (5.957 eura) i dizelske (4.256 eura) automobile bio je osjetno niži.
U usporedbi s drugim vozilima, električna vozila rjeđe sudjeluju u prometnim nesrećama. Dok je 45 posto hibridnih, 49,1 posto benzinskih i 46 posto dizelskih automobila bilo oštećeno barem jednom, udio oštećenih električnih vozila na carVerticalu bio je samo 35,4 posto. Prema Buzelisu, to je zbog relativno niske rasprostranjenosti električnih vozila, a njihova prosječna starost je osjetno niža.
Ovo istraživanje provedeno je korištenjem podataka iz Ujedinjenog Kraljevstva, Litve, Estonije, Latvije, Poljske, Rumunjske, Mađarske, Francuske, Ukrajine, Švedske, Belgije, Češke, Hrvatske, Bugarske, Slovačke, Srbije, Finske, Slovenije, Njemačke, Italije , Švicarske, Danske, Španjolske, Portugala i Grčke.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.