Početna Magazin 125 pregleda

Kineski auti na hrvatskom tržištu: Ovo su sve marke, pogledajte kako stoje

FOTO: Dubravko Kolarić

Donosimo veliki pregled: kineski automobili još uvijek ne ulaze među najprodavanije modele, no uz rastući broj brendova, sve veću ponudu i snažan udjel u električnom segmentu, polako osvajaju svoje mjesto...

U prvih pet mjeseci 2025. na hrvatskom je tržištu registrirano ukupno 32.478 novih osobnih automobila, prema podacima Promocije Plus. Na prvu, brojke i poredak djeluju očekivano. vrh ljestvice drže marke s tradicijom, snažnom prodajnom mrežom i duboko ukorijenjenim povjerenjem kupaca. Škoda je vodeća s 4160 prodanih vozila, slijede je Volkswagen s 3724 i Renault s 3371. No nekoliko redaka niže, daleko od prvih deset, odvija se tiha, ali sustavna promjena, dolazak kineskih marki, koje još ne prijete poretku najboljih, ali zato polako stvaraju prostor.

Kineski proizvođači ukupno drže manje od 3 posto tržišta

Zbrojeno, svi kineski brendovi – Geely, MG, Forthing, BYD, Lynk & Co, Jaecoo, Omoda, Dongfeng, Voyah i XPeng – ostvarili su 910 registracija, što čini 2,8 posto ukupnog tržišnog udjela u Hrvatskoj u razdoblju siječanj–svibanj 2025. godine. Riječ je o brojci koja možda zvuči skromno, ali predstavlja čvrst temelj za daljnji rast, posebice kada se uzme u obzir da dio marki još nije ni službeno krenuo s prodajom.

Author: Geely foto: Geely

U spomenutom razdoblju, najuspješniji kineski proizvođač bio je Geely, s ukupno 357 prodanih vozila, što ga smješta na 21. mjesto ukupne ljestvice. Naizgled skromna pozicija, ali u stvarnosti značajna, jer je Geely time pretekao neka dobro poznata automobilska imena poput Jeepa, Minija, Fiata, Lexusa, Honde, pa čak i Tesle.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Odmah iza Geelyja nalazi se MG s 220 vozila, a Forthing, još donedavno potpuno nepoznat na domaćem tržištu, bilježi 214 prodaja. Slijede ih BYD sa 71 vozilom, Lynk & Co s 37, te manje prisutni brendovi poput Jaecoo (4), Omoda (3), Dongfeng (2), Voyah (1) i XPeng (1). Iako nijedan od njihovih modela nije ušao među 20 najprodavanijih automobila u Hrvatskoj, prisutnost se širi, a marke jačaju prepoznatljivost.

Author: Autostart foto: Autostart

Električni aduti im zasad ne znače previše u Hrvatskoj 

Većina kineskih proizvođača ima jasnu prednost u električnom segmentu, gdje prednjače po tehnologiji, dometu i cijeni u odnosu na konkurenciju. Brendovi poput BYD-a i XPenga izgrađeni su upravo na električnom pogonu, dok Geely, Lynk & Co i MG također nude snažnu električnu ponudu. Međutim, hrvatsko tržište još uvijek ne prihvaća električna vozila u većem opsegu, zbog slabe infrastrukture, visoke cijene i neizvjesnosti oko dugoročnog vlasništva. Stoga se većina prodanih kineskih automobila temelji na klasičnim motorima s unutarnjim izgaranjem ili blagim hibridima.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ipak, njihov uspjeh u električnom segmentu dobro oslikava što mogu. Naime, dok ukupna prisutnost kineskih marki na hrvatskom tržištu još uvijek iznosi relativno skromnih 2,8 posto, u segmentu električnih automobila njihova je uloga znatno izraženija. U prvih pet mjeseci 2025. u Hrvatskoj je registrirano svega 347 potpuno električnih vozila, što potvrđuje spor ritam elektrifikacije na domaćem tržištu. Unatoč tome, kineski proizvođači drže značajan dio tog tržišnog kolača. BYD je registrirao 33 vozila, dok je MG prodao 4 električna primjerka. Geely i Forthing u istom razdoblju nisu zabilježili niti jednu električnu registraciju jer takvih auta nemaju ni u ponudi. Zbrojeno, kineski brendovi zauzeli su skoro 11  posto tržišta električnih vozila, što je gotovo četiri puta više od njihova udjela u ukupnom tržištu novih automobila.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ove kineske modele najviše kupuju kupci u Hrvatskoj 

Među modelima koji su dosad privukli najviše pažnje su Geely Coolray (kompaktni SUV s vrlo bogatom opremom), MG ZS (također popularan zbog atraktivne cijene), te Forthing T5 EVO koji se neočekivano pokazao velikim hitom. BYD Dolphin Surf, premda tek stigao krajem svibnja, već je privukao interes kupaca koji traže električnu alternativu ispod psihološke granice od 25.000 eura, pa će on sigurno pojačati prodaju BYD-a. 

Author: Marko Šnidarić foto: Marko Šnidarić

Treba naglasiti da Omoda i Jaecoo još nisu ni službeno krenuli s prodajom, očekuju se u srpnju, što znači da bi se njihov utjecaj mogao vidjeti tek u drugoj polovici godine, a isto vrijedi i za XPeng čiji službeni dolazak je potvrđen, no još se ne zna datum . S obzirom na već sada vidljiv rast, uz proširenje ponude i podrške, realno je očekivati osjetno veće brojke do kraja 2025. godine, a pogotovo u godinama koje slijede. 

Nisu još hit, no mnogi konkurenti ih se, s razlogom, boje

Podaci iz prve polovice 2025. ukazuju na to da kineski automobili još nisu prodajni hit, ali svakako više nisu ni tržišna margina. Geely, MG i Forthing zasad nose najveći dio prodaje, no s dolaskom marki poput BYD-a, XPenga, Omode i Jaecooa i s obzirom na to da mnogi od njih tek pokreću ozbiljne prodajne kanale, sve upućuje na to da bi sljedeće statistike mogle izgledati znatno drukčije. Jedno je sigurno: konkurencija ih se s razlogom boji. 

Marka Istaknuti model(i)
Geely Coolray, Staray
MG ZS, HS, MG3, MG4
Forthing Forthing  T5 EVO
BYD Seal, Seal U, Dolphin Surf
Lynk & Co 01
Jaecoo  (dolazak u srpnju)
Omoda (dolazak u srpnju)
Dongfeng Box
Voyah (nije još službeno u Hrvatskoj)
XPeng (nije još službeno u Hrvatskoj)

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.