Početna Magazin 7674 pregleda

Koji je najbolji i najefikasniji izbor: benzinac, dizelaš ili hibrid?

1

Najžešća se borba zapravo vodi između dizelaša i hibrida, i jedni i drugi imaju svoje prednosti i mane...

Kada tražite ekonomičan automobil prva dvojba koja vam pada na pamet je vjerojatno izabrati dizelaša ili benzinaca. No, zadnjih godina pojavili su se i hibridni automobili, koji polagano otpisuju klasične benzince iz ove borbe titana. Naime, izuzev vrlo rijetkih iznimaka, benzinci u pravilu troše više goriva i u gradskom režimu vožnje i u vožnji izvan naselja, što nije poželjno ako su vaše jedine misli vodilje ušteda i ekonomija.

1 | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

Dakle, u borbi nam preostaju klasični dizelaši i moderni hibridi koji su zapravo benzinci potpomognuti elektromotorom koji povećava efikasnost te smanjuje potrošnju i zagađenje. No, pogledajmo činjenice. Dizelski automobili iz najnovije generacije puno su tiši nego prije, ali i dalje nisu toliko relaksirani pri manjim brzinama kao benzinci/hibridi. Gradska je vožnja jedna od mana dizelskih auta, ali umjesto toga dizelaši svoje 'mišiće' pokazuju na autocesti ili izvan naselja. Puno su tiši za većih brzina nego u gradu, ali u isto vrijeme troše manje goriva nego benzinci/hibridi kako bi održali veću stalnu brzinu. Tako su puno efikasniji na dužim turama. 

1 | Author: Hrvoje Jelavić/PIXSELL foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL

A hibridni automobili donose dašak budućnosti i efikasnosti u isto vrijeme. Većina hibrida kombinira benzinski motor s električnim koji može sam pokretati automobil pri malim brzinama. Primjerice, energija koja se prilikom kočenja nepovratno gubi, zahvaljujući modernoj tehnologiji se u hibridima sačuva i vraća u baterije koje pokreću električni motor auta.

1 | Author: YouTube foto: YouTube

Hibridi su dakle sjajno rješenje za vozače koji žive u urbanim središtima u kojima su osnova vožnje čekanje u koloni ili neprestana 'start-stop' vožnja. S druge strane, na bržim cestama benzinski motor obavlja većinu posla u hibrida, čime, za dužih putovanja, zapravo gubi na efikasnosti i funkcionira jednako kao klasični benzinski auto. Također, jedna od glavnih mana hibrida jeste njihova cijena, koja je puno veća nego u klasničnih benzinaca ili dizelaša. 

1 | Author: Jurica Galoic/PIXSELL foto: Jurica Galoic/PIXSELL

Zato je najbolje rješenje odlučiti što vam više odgovara, odnosno kakva je vaša svakodnevna vožnja. Ako ste redovan sudionik gradskih gužvi najbolje rješenje je hibridni auto, ali ako pak najčešće krstarite autocestom za vas je 'rođen' dizelski automobil. Valja uzeti vremena i dobro promisliti koji vam automobil više odgovara i onda odlučiti shodno svojim afinitetima.

1 | Author: Jurica Galoic/PIXSELL foto: Jurica Galoic/PIXSELL

Na kraju krajeva, zadnji alternativni izbor je automobil s plinskom LPG instalacijom, koji će sve pozitivne strane benzinca ukombinirati sa štedljivošću i malenom cijenom autoplina. Tko voli, nek izvoli. Svaki automobil, odnosno pogon nudi svoje prednosti i mane, a na nama vozačima je na kraju da izaberemo što nam najviše odgovara.

1 | Author: Slavko Midžor/PIXSELL foto: Slavko Midžor/PIXSELL

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • Darijo

    Najbolji izbor koji nije spomenut je Peugeot 508 hybrid dizel. Ja sam prezadovoljan.....
  • makan

    sve je super ako se ni jedno čudo tehnike ne pokvari ili nitko nama bitan neće morati mjenjati baterije, šta nisu napravili usporedbu troškova na 5/10/15 godina korištenja( ili se podrazumjeva da se u 5 godina neće ništa pokvariti a
  • VitoBH

    Najgori izbor je Renault. Dno dna u odnosu na kvalitetu, u odnosu prema kupcima...

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.