Godišnji prihod Hrvatske od turizma je oko 55 milijardi kuna, a ovakva kakva jest hrvatska autoindustrija uprihodi 5 milijardi kuna, a mogla je znatno više...
U prethodnim nastavcima zaključili smo kako hrvatska autoindustrija ima veliku snagu i lijepu perspektivu, premda velik broj zaključuje kako nema proizvodnje. Trebamo li tugovati što još krajem devedesetih nije bilo ništa od dolaska Audija, Renaulta, Mercedesa u Šibenik i Ozalj? Tamo su se pompozno najavljivale tvornice u kojima su se trebali proizvoditi Audiji A3, Renault Traffici i vatrogasna vozila. Ništa manje halabuke nije podizano ni kad su Koreanci najavljivali da će koristiti riječku luku za uvoz auta u Europu, ali i da će najmanje Samsung proizvoditi aute u nas.
Manje je znano da su i BMW i Toyota željeli nešto slično, no nisu nikad bili glasni, baš kao što ulagačka klima u nas nije nikada bila povoljna. Kako bi danas Hrvatska izgledala da je sve navedeno naišlo na pogodno tlo. Vjerojatno bi najmanje još 20.000 ljudi bilo uposleno i godišnje zarađivalo četvrtinu milijarde kuna i još toliko osiguralo državi...
O propuštenim prilikama valja razgovarati, no valja se okrenuti budućnosti. A ona se ničim izazvana, bar u auto industriji, počela događati. Hrvatska auto industrija postoji iako za to nije zaslužna ni jedna vlada.
Nastavlja se...
Godišnji prihod auto industrije u milijardama kuna
460 Slovačka
127 Austrija
115 Mađarska
23 Slovenija
5 Hrvatska
*Usporedbe radi, godišnji prihod Hrvatske od turizma je oko 55 milijardi kuna
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.