S Forthingom T5 Evo dvaput smo bili u servisu. Cinici bi rekli, nije ni čudno, kineski auto... Detaljno smo testirali potrošnju. Ovu deklariranu moguće je postići jedino ako isključite sve semafore svijeta
U prvih 11 mjeseci ove godine Škoda, Volkswagen i Opel drže gotovo 35% udjela novih automobila. Ali kad se zbroje svi kineski auti (BYD, Forthing, MG i Geely), dođe se do brojke od 2535 što znači da su ovi Kinezi zajedno prodali više od Forda, Peugeota, Citroena, Mercedesa, Mazde... Što je impresivan podatak, s obzirom na to da su do prije koju godinu kod nas u toj rubrici imali nulu ili broj blizu nule.
Forthing je u prvih 11 mjeseci je na 406 prodanih primjerka, što je više od ukupne prodaje BYD-a. Marka je tržišno pravi fenomen, jer potpuno nepoznata marka se etablirala kao jedan od najpoznatijih kineskih proizvođača i to s zapravo jednim uspješnim autom u ponudi, modelom T5 EVO. Upravo taj automobil sada smo testirali na 10.000 kilometara. Radi se o kompaktnom SUV-u prepunom opreme koji košta od 29.900 eura, s 1.5 -litrenim turbo benzincem uparenom s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom.
T5 Evo u Hrvatsku je stigao 2024. godine preko Auto Hrvatske kao ovlaštenog zastupnika. Tvrtka Dongfeng koja stoji iza njega vodeći je kineski proizvođač lakih komercijalnih vozila i treći je najveći kineski proizvođač automobila. Auto je opremljen s Mitsubishijevim 1.5 litrenim četverocilindričnim benzinskim motorom od 177 KS najvećeg okretnog momenta od 260 Nm dostupnih već od niskih 1500/min i 7-brzinskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom austrijske firme Magna Steyr. Radi se o "mokrom" automatiku 7DCT300 koji se ugrađuje i u neke Renault ove modele i BMW X1. I radi stvarno fantastično.
Motor je licencirani Mitsubishi, ali ne "Mitsubishi Motors Corporation" nego "Shenyang Aerospace Mitsubishi Motors Engine Manufacturing" - radili su ga Japanci u suradnji s Kinezima. Ti motori idu primarno u kineske automobile i to je jedini motor koji ima Mitsubishijevu licenciju u Kini. Koliko troši? Prema WLTP-u 6,9 litara. To je moguće postići. Ako isključite sve semafore svijeta. I maknete druge aute s ceste. Dobro, te podatke o potrošnjama malo tko uzima za ozbiljno. Pa smo ga testirali u pravim uvjetima. Po gradu, tijekom žestokih gužvi, na autocesti i na magistralnim cestama. Podaci su očekivani. Više o tome malo kasnije.
T5 evo nudi se u 2 verzije. To su Forthing T5 Evo Exclusive (29.990 eura) i Forthing T5 Evo Sport - ADAS (31.990 eura). Mi smo testirali Forthing T5 Evo Sport (bez dodatne ADAS opreme u kojoj su adaptivna svjetla, adaptivni tempomat, autonomni sustav kočenja, pomoć za držanje vozila u traci...). Ta je verzija koštala 31.490 eura i više je nema u ponudi.
U osnovi, Exclusive i Sport razlikuju se po vanjskim detaljima (novi dizajn stražnjeg kraja, prednja maska sportskog dizajna i sportska sjedala) te po detaljima opreme. Moguće je doplatiti i 500 eura za paket Black Edition (samo uz Sport ADAS) u kojem je unutarnja obloga krova u crnoj boji, kao i lajsne oko prozora i lakirani element na prednjem odbojniku.
Vratimo se na T5 Evo Sport s kojim smo prošli, sad već, 10.200 kilometara. Dvaput smo bili u servisu. Zlobnici bi rekli, ha, kineski auto. Ništa čudno. Kad ste u ovoj branši pratite sve marke. Kakvih problema imaju vlasnici novih automobila renomiranih marki među kojima su i premiumi, ovo što smo mi imali je "mala beba". Primijetili smo da su se zadnja LED svjetla malo unutra orosila. Otišli smo u servis i to su riješili zamjenom. Vrlo brzo i efikasno. Nakon toga taj problem se više nije pojavljivao. Rečeno nam je da je to do nešto lošije tvornički ugrađene brtve. Drugi posjet servisu bio je da se zamijene gume na vratima jer se pri 130 km/h čuje blago zujanje. Tvornički su ugrađene nešto tanje gume pa su i to zamijenili. U sklopu te zamjene napravljena je nadogradnja infotainmenta koji je imao određene "mušice" (znao se ponekad isključiti s CarPlaya i vratiti sam za par sekundi). Ništa strašno, ali živciralo je. I to je riješeno kroz nadogradnju i infotainment radi bez greške. Vrlo je brz i pregledan.
Podsjeća na... ma nemoguće!
Malo o dizajnu. Hans Henning Knoepfle poznato je ime u autoindustriji. Čovjek je radio za Mercedes, Volvo, GM... I on je idejni dizajner Forthinga koji s velikom maskom i LED svijetlima sprijeda podsjeća na Maserati, a s boka malo 'vuče' na Jaguar. Stražnji kraj s četiri ispušne cijeli naglašava njegov sportski izgled. Gore je dvobojni spojler, a LED straža svjetla spojena su LED trakom.
Prtljažnik se otvara i zatvara električno, volumen mu je 480 litara. Ispod prtljažnika je rezervni čelični kotač s gumom manjih dimenzija T155/90R17. Što se tiče sigurnosti, ima šest zračnih jastuka, a Kinezi se hvale i s maksimalnih 5 zvjezdica na NCAP testu. Auto ima elektronsku blokadu motora protiv krađe, sigurnosnu bravu za djecu, središnje zaključavanje, automatsko otključavanje u slučaju nesreće i ABS. Ima i EBD, elektronsku raspodjelu sile kočenja, elektronsku pomoć kod kočenja - EBA, TCS sustav protiv proklizavanja, pomoć pri kretanju na uzbrdici i nizbrdici, kontrolu tlaka u gumama, električnu parking kočnicu...
Forthing T5 EVO spada u C-segment SUV vozila (kompaktni SUV-ovi).Dugačak je 4565 mm, širok 1860 mm, visok 1690 mm, uz međuosovinski razmak od 2715 mm. Čim sjednete u njega primijetit ćete veliki središnji zaslon. To rješenje, zajedno s okruglim izgledom ventilacija podsjećaju na rješenja iz Mercedesa A klase. Panoramski krov je ogroman i impresivan. Otvara se. Sjedala su od eko kože, grijana. Vozačevo je grijano i hlađeno, a ima i masažnu funkciju koju smo isprobali na dužim putovanjima. I sjajna je. Klasična USB utičnica je na središnjoj konzoli, još jedan utor je u dijelu ispod, a USB utičnicu imaju i putnici iza, na kraju je središnjeg tunela.
Dobre i loše stvari
Auto ima handsfree ključ, pali se na tipku bez ključa. Isto tako se i ulazi u njega, blagim pokretom ruke preko kvake otvara se sam i sam se zaključava. Naša verzija ima ugrađenu "dash kameru". Gore kod unutarnjeg ogledala je. Potrebno je samo kupiti micro SD karticu i snimanje može početi. Sport ADAS verzije nakon ove dolaze bez dash kamere.
U postavkama na Infotainment zaslonu možete podesiti i opcije upravljača (easy, comfort i sport), kad stavite sport, osjeti se da je volan nešto tvrđi, a i odaziv je bolji, no ukupno gledano upravljač nije previše izravan. Ovih 177 konja iz provjerenog 1.5 Mitsubishijevog turbobenzinca daje dovoljno snage za svaku situaciju. Možete birati tri načina vožnje, Eco, Sport i Normal. Mi smo većinom vozili u Normal, ali kad se prebaci na Sport, definitivno se osjeća bolji odaziv na gas. Ovjes je vrlo mekan, prelaske preko rupa gotovo da nismo osjetili. Podsjeća na francuske aute.
Auto je relativno velik, masivan. Ali jako je jednostavan za voziti i manevrirati, čak i po uskim uličicama. Sjajna je stvar što ima panoramsku kameru 360 stupnjeva koju možete upaliti čim vozite ispod 30 na sat. Ona vam daje pregled sa svih strana vozila, a ima još i prednje i stražnje parking senzore kao i upozorenje na mrtvi kut. Radio ima RDS, DAB, Apple CarPlay i Android Auto. Mi smo se spojili na CarPlay i sve radi bez greške.
Senzori temperature nisu baš pouzdani. Često pokazuju razliku od par stupnjeva, ljeti i više. Nakon nekog vremena vožnje, to se izjednači, no to nije ništa što nismo vidjeli i kod drugih renomiranih proizvođača iz Europe. Ipak, ponekad zna živcirati, pogotovo ako se želite ohladiti i uključite automatsku klimu. U tim slučajevima koristili smo ručnu klimu.
Naš T5 Evo Sport stigao je na ljetnim kineskim gumama Atlas 235-55-19. I odmah u startu, nisu baš dobre. Mogu proći za sezonu, dvije, ali pogotovo po mokrome, ima puno boljih opcija.
Osjećaj vožnje je odličan. Izolacija buke također. Motor i mjenjač rade sjajno, niti u jednom trenutku nije se osjetilo da mu fali snage. Također, motor je jako tih što pridonosi ugodnoj vožnji. LED svjetla su bez zamjerke, no ima samo stražnje maglenke.
A sad o potrošnji
Odmah da vam kažemo, 6.9 litara u Mitsubishijevom turbo benzincu od 1800 kilograma bez start stop sustava je kao film s Tomom Cruiseom u glavnoj ulozi. Nemoguća misija. A upravo to piše u službenim podacima u rubrici WLTP potrošnja.
Naša vožnja uglavnom je bila po Zagrebu. Bile tu to umjerene gužve kad je prosječna brzina između 20 i 25 km/h. Potrošnja je tada oko 9 do 9,5 litara. Čim malo više zagužva, ide to i na 10 i više. Ništa čudno za gradske uvjete s takvim motorom.
Na magistralnoj cesti prema moru uspjeli smo spustiti čak i ispod 6 litara, ali to je bila baš lagana vožnja. Na autocesti na 130 km/h troši oko 8,5 litara. Nekakva realna potrošnja u ovih 10.000 kilometara bila bi oko 9 litara, s naglaskom na to da je najviše vožnje obavljeno u gradu.
Još jedna stvar koja ne radi dobro je prikaz potrošnje. Ovo sve što smo pisali o potrošnji je zapravo naš izračun. Board computer malo laže. Nekakva "prosječna laž" je oko 1,4 litre. Znači, kad nam piše prosječna potrošnja 7 litara, to je zapravo 8,4. Senzori jednostavno nisu dobro usklađeni i to su rekli popraviti s nekim od budućih nadogradnji. Ovako smo za svaki izračun potrošnje uzimali u obzir prijeđenu kilometražu i koliko litara je onda nakon toliko i toliko kilometara stalo do vrha spremnika.
Sve u svemu, plusevi su dizajn, vrlo dobar motor, prostrana kabina i sjajan automatski mjenjač. Omjer uloženo/dobiveno je tu na strani kupca. Negativne stvari su realno manji problem, vezane za gume, prvu verziju infotainmenta koji je bio 'mušičav' i što je sada ispravljeno na novim autima, te za nešto lošiju izvedbu guma oko vrata, koje je bilo potrebno mijenjati. Isto tako, senzori temperature nisu dobro kalibrirani, kao ni prikaz potrošnje na putnom računalu. No sve u svemu, za sada se Forthing T5 EVO pokazao kao vrlo dobra investicija.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.