Početna Magazin 88 pregleda

Nije u tako dalekoj budućnosti dan kada će auti voziti sami

ZNANSTVENA FANTASTIKA
Vidi galeriju 1/4
Nije u tako dalekoj budućnosti dan kada će auti voziti sami Nije u tako dalekoj budućnosti dan kada će auti voziti sami Nije u tako dalekoj budućnosti dan kada će auti voziti sami Nije u tako dalekoj budućnosti dan kada će auti voziti sami

Val pametnih vozila koja se kreću bez vozača predvode Mercedes-Benz, Google i Audi

Auti koji voze sami bez intervencije vozača više nisu samo plod mašte, nego realnost. Dieter Zetsche, šezdesetidvogodišnji čelnik Daimler AG-a pompozno je početkom godine u Las Vegasu predstavio prototip njegove kuće. - Sanjao sam ovaj danih punih pola stoljeća. Kao tinejdžer zamišljao sam auto koji je potpuno samostalan, koji ne treba vozača, a sad je pred nama ostvarenje tih maštarija, kazivao je prvi čovjek Mercedes-Benza u svjetskoj kockarskoj prijestolnici otkrivajući veo tajni sa strogo čuvanog modela F 015 Luxury in Motion.
Bio je to dugo očekivani trenutak, jer unazad pola godine objavljivale bi se mrvice o senzacionalnom novitetu koji vam dozvoljava da sjedite za upravljačem i pri tome spavate. Sve ovo poznato je već najmanje dva desetljeća. S razvojem autonomnih vozila krenuli su mnogi, no u Nissanu su krajem prošlog desetljeća otišli bili najdalje. Bili su sagradili posebno naselje i pistu kojim se se neomatenao kretali njihovi auti bez pilota, no novopridošli F 015 to isto može danas, ali u regularnom prometu! Novi Mercedes sam se snalazi s gužvom u prometu. to bez i jedne pogreške ili počinjenog prekršaja.

ZNANSTVENA FANTASTIKA | Author: Google foto: Google

Korak dalje otišli su s razvojnim modelom F 015 Luxury in Motion koji je predstavljen na sajmu elektronike u Las Vegasu. Konceptni auto Mercedesova je vizija budućnosti. Osim što ga pokreće elektromotor koji struju crpi uz pomoć vodika, opremljen je 3D mapom ceste i infrastrukture, setom senzora, stereo kamerom širokog kuta snimanja, s tri radara za skeniranje udaljenosti i četiri radara za skeniranje blizine automobila. Osim toga, opremljen je i kamerom za prepoznavanje boja na semaforu te dodatnom kamerom koja uspoređuje realne uvjete s onima iz digitalne mape. Svi podaci procesuiraju se u milisekundama i naredbe idu u sustav koju upravlja automobilom.

Auto kojim upravlja elektronika ima i mana. Ovisan je o vezi sa satelitima, skuplji je i nije jasno tko bi odgovarao u slučaju nesreće. S druge strane pak, bilo bi manje nezgoda, promet bi bio protočniji i vožnja bi bila pristupačna svakome, bez obzira na sposobnosti, godine, znanje… Elektronički sklopovi moraju biti bezgrešni, poslušni i nepogrešivi i bez ljudskih mana poput umora, loših procjena, sporih refleksa, slabog vida, nemara, objesti… Mercedes je još u 2013. sa S 500 Intelligent Drive prošao rutom Berthe Benz dugoj 100 km od Meinheima do Pforzheima. Bertha je 1888. dokazala da auto može biti praktičan za svakodnevnu upotrebu, a 125 godina kasnije isti je proizvođač dokazao da za tu prijeđenu rutu više ni vozač nije potreban.

ZNANSTVENA FANTASTIKA | Author: Google foto: Google

Audi RS7 Concept Može i po pisti
Audi je prvi započeo s razvojem autonomnih vozila i smatraju da je njihova tehnologija ispred zakonskih regulativa. Uvjereni su da autonomna vozila mogu biti sigurnija od vozača. Isto su dokazali i konceptnim vozilom RS7 koji je sam vozio po pisti i to visokim brzinama. Učinio je to uz pomoć 3D kamere i preciznih GPS podataka.Komercijalna upotreba ove tehnike očekuje se u 2017. u vidu autopilota na autocesti i pomoći u gradskoj vožnjia.

ZNANSTVENA FANTASTIKA | Author: Google foto: Google

Tehnika ispred zakona: Odvozio već milijun km
Samo nekoliko država u SAD-u dopušta testiranje vozila bez vozača u javnom prometu. Najaktivniji je Google koji testira autonomna vozila već nekoliko godina i do sada su prešli više od milijun kilometara. Većinu su prešli s modificiranim Toyotama Prius, Lexusima, ali i vozilom vlastitog dizajna. Autonomno vozilo Googlea pokazalo je poteškoće na snijegu i po jakoj kiši kada nije u stanju očitavati podlogu.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.