Početna Magazin 617 pregleda

NIO EP9: Kineski električni auto najbrži je na svijetu

1
Vidi galeriju 1/6
NIO EP9: Kineski električni auto najbrži je na svijetu NIO EP9: Kineski električni auto najbrži je na svijetu NIO EP9: Kineski električni auto najbrži je na svijetu NIO EP9: Kineski električni auto najbrži je na svijetu NIO EP9: Kineski električni auto najbrži je na svijetu NIO EP9: Kineski električni auto najbrži je na svijetu

Kineski hiperauto s električnim pogonom prava je zvijer, a osim što je brz "na papiru" ostvario je rekorde na brojnim svjetskim trkaćim stazama...

Atraktivni EP9 po svemu sudeći je supersportski automobil budućnosti. Ne samo što ga pokreće struja, odnosno elektromotori, već može voziti i posve samostalno. Da nije riječ samo o slovu na papiru potvrđuju i respektabilni podaci. Na stazama Nürburgring Nordschleife, Paul Ricard, Circuit of the Americas i Shanghai International drži brzinske rekorde za električne aute, a u tijeku su testiranja samostalne vožnje na cestama u Kaliforniji i u javnome prometu.

1 | Author: carscoops foto: carscoops

Na stazi Formule 1 u Austinu EP9 je samostalno odvozio krug u vremenu 2.40,33, a s vozačem 2.11,30. Samo radi usporedbe, istu stazu bolid Formule 1 prešao je za 1.39,34 (Vettel 2012.). Kineska kompanija NIO osnovana je u 2014. i danas zapošljava više od 2000 djelatnika na 12 lokacija diljem svijeta. Pokrenuta je kao startup kompanija, a osnivač je Kinez William Li. Auto je razvijen za samo 18 mjeseci, a za stvaranja korištena su znanja i tehnologije iz Formule E.

1 | Author: Engadget foto: Engadget

Testni vozači su Nelson Piquet Jr. i Oliver Turvey, oba i natjecatelji u Formuli E i članovi tima NIO Formule E. Osim prvoga proizvedenog, koji je javnosti predstavljen u Londonu a potom oborio spomenute rekorde, u tijeku je izrada još deset unaprijed naručenih auta, svaki po cijeni 1,48 milijuna dolara. EP9 je u cijelosti izrađen iz karbonskih vlakana, uključujući šasiju baziranu po pravilima FIA-e za nastup na Le Mansu.

1 | Author: Car Magazine foto: Car Magazine

Ukupna masa je 1735 kg, od toga je 635 kg udio LI-ION baterija hlađenih tekućinom. Pokreću ga četiri elektromotora, po jedan na svakome kotaču, s ukupnom snagom 1 MW, što je ekvivalentno snazi 1360 KS. Sukladne snazi su i performanse, do 100 km/h ubrzava 2,7 sekunda, do 200 km/h 7,1 sekundu, a najveća brzina je 313 km/h. Prema tvorničkim podacima autonomija je 426 kilometra, s jednim punjenjem koje traje 45 minuta, a postoji i opcija zamjene baterija - taj postupak traje osam minuta.

1 | Author: Electrek foto: Electrek

I aerodinamički je učinkovit u smislu velikoga potiska koji stvara za velikih brzina, a to mu omogućava i postizanje bočne sile 3G. I unutrašnjost izgleda futuristički. Minimalistički dizajn i četiri zaslona omogućavaju digitalno iskustvo i korištenje raznih informacija ili odabir postavki njegovih komponenti, od aktivnog ovjesa do načina rada elektromotora, odnosno odabira snage.

1 | Author: CNET foto: CNET

Iako brz i učinkovit EP9 samo je podloga za testiranje novih tehnologija u budućim autima iz kompanije NIO, koji će cijenom i performansama biti dostupni većem broju ljudi. U tijeku je razvoj konceptnog auta EVE, te SUV-a NIO ES8, koji bi u prodaji trebali biti od 2020. Kompanija razvija i tehnologiju umjetne inteligencije, koja ćepomagati vozačima da bolje i sigurnije upravljaju električnim automobilima.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.