ADAC je sada to istražio, i kao što se i očekivalo, rezultati uglavnom nisu na strani električnih auta
Jasno je da električni automobili općenito koštaju više od automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem, pogotovo oni nižih klasa. Ali što je s ukupnim troškovima? ADAC je sada to istražio, i kao što se i očekivalo, rezultati nisu na strani električnih auta.
Unatoč blagom padu nabavnih cijena, električni automobili često imaju lošije rezultate u pogledu ukupnih troškova od usporedivih modela s motorima s unutarnjim izgaranjem. Glavni razlog je veći gubitak vrijednosti, jer je ovo daleko najveći faktor troškova. Povećane cijene punjenja na javnim punionicama i trenutačno umjerene cijene goriva također osiguravaju da su motori s unutarnjim izgaranjem općenito jeftiniji za vožnju, prema ADAC-u. Njemački auto klub smatra da u segmentu malih i mikroautomobila još uvijek nedostaje konkurentnih električnih modela.
Međutim, počevši od kompaktne klase postoje električna vozila s nižim troškovima u usporedbi s modelima s motorima s unutarnjim izgaranjem. Čim je kupovna cijena na istoj razini kao i kod motora s unutarnjim izgaranjem, električni automobil obično pobjeđuje.
Ključni faktor za električna vozila su troškovi punjenja, koji uvelike variraju ovisno o izvoru energije. Zato je ADAC izračunao četiri scenarija: od fotonaponskog sustava kod kuće (18 centi/kWh) do čistog korištenja javne infrastrukture za punjenje (60 centi/kWh). S obzirom na skupu električnu energiju u Njemačkoj, električni automobili uglavnom nisu cjenovno konkurentni. U samo 16 posto usporedbi modela električni automobil je jeftiniji za korištenje od dizelaša ili benzinca. Čak i kad se uzme niskih 18 centi kao osnova, samo 36 posto električnih vozila se više isplati.
S druge strane, isplati li se plug-in hibrid uvelike ovisi o ponašanju u vožnji. Oni koji često voze električna vozila i redovito ih pune po niskoj cijeni mogu imati koristi, tvrde iz ADAC-a. Međutim, bez dosljednog punjenja, koristi se brzo pretvaraju u minuse i troškovi su znatno veći.
Kako bi elektromobilnost bila ekonomski privlačnija, ADAC poziva na pristupačnije električne modele i poštene, transparentne cijene na javnim punionicama. Tek kada troškovi punjenja i nabavne cijene padnu, električni automobili će moći konkurirati modelima s unutarnjim izgaranjem u svim klasama vozila u smislu troškova.
Valja napomenuti da je ovaj izračun napravljen na osnovi njemačkih cijena električne energije. U Hrvatskoj je cijena električne energije za kućanstva osjetno niža nego u Njemačkoj, pa bi i više električnih modela trebalo biti isplativije ako se pune kod kuće. No u slučaju da se punjenja na javnim punionicama, nema neke razlike jer cijene su otprilike na razini onih u Njemačkoj.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.