Početna Magazin 1280 pregleda

Ove cjelogodišnje gume imaju opasno dugačak zaustavni put

FOTO: Canva

Njemački Auto Bild je otkrio koje su najlošije cjelogodišnje gume 2025. godine i zašto bi mogle biti ozbiljna prijetnja sigurnosti na cesti

U najnovijem testu cjelogodišnjih guma za 2025. godinu, njemački Auto Bild ponovno je dokazao koliko je opasno vjerovati da je pametno uštedjeti kupnjom jeftinih guma. U prvom krugu ispitivanja, prilikom mjerenja duljina zaustavnog puta na mokroj i suhoj podlozi, čak devet modela guma nije zadovoljilo osnovne sigurnosne kriterije. Njihov ukupni zaustavni put bio je toliko dug da su odmah isključene iz daljnjeg testiranja.

Metodologija je jednostavna. Mjeri se put koji automobil prijeđe dok se iz brzine od 80 km/h potpuno ne zaustavi na mokroj podlozi, te isto to s 100 km/h na suhom asfaltu. Zbroj tih dviju vrijednosti daje ukupnu procjenu učinkovitosti gume. Ako je rezultat lošiji od 97 metara, guma dobiva crvenu oznaku, što u praksi znači da se zaustavlja i do 20 metara kasnije od najboljih modela.

ADAC Veliki test 16 cjelogodišnjih guma otkriva: Neke su jako nesigurne

Lošima su se, između ostalih, pokazale gume Tigar All Season, Imperial All Season Driver i Star Performer Solar 4S, koje su jedva zadovoljile minimalne kriterije. Još gore rezultate zabilježili su Nankang Cross Seasons AW-6, Debica Navigator 3, Davanti Alltoura, Fulda MultiControl, Berlin Tires All Season 2 i Goodride All Season Elite Z-401, čiji je zbroj duljina zaustavnog puta dosezao i preko 100 metara.

Zimske gume ADAC Test zimskih guma: Ovo su najbolji i najgori modeli

Za usporedbu, prosječna ljetna guma na mokrom kolniku staje nakon 45,6 metara, a na suhom nakon 34,9. To znači da automobil s jednom od ovih guma, pri kočenju, još uvijek juri punih dvadeset metara dok drugi automobil s boljom gumom već stoji.

Stručnjaci koji su sudjelovali u testiranju podsjećaju da se čuda ne događaju kada su u pitanju gume, jeftine gume često znače slabiju smjesu, lošiju konstrukciju i, posljedično, lošu trakciju te mnogo duži zaustavni put. Ušteda pri kupnji guma lako može postati najskuplja greška koju možete učiniti vezano uz automobil.

Najlošije cjelogodišnje gume prema testu Auto Bilda
Marka i model gume Zaustavni put (mokro 80–0 km/h) Zaustavni put (suho 100–0 km/h) Ukupno
Tigar All Season 56,3 m 40,9 m 97,2 m
Imperial All Season Driver 55,2 m 43,7 m 98,9 m
Star Performer Solar 4S 57,5 m 41,4 m 98,9 m
Nankang Cross Seasons AW-6 56,7 m 43,5 m 100,2 m
Debica Navigator 3 56,4 m 44,1 m 100,5 m
Davanti Alltoura 56,8 m 44,7 m 101,5 m
Fulda MultiControl 57,0 m 45,0 m 102,0 m
Berlin Tires All Season 2 58,9 m 44,0 m 102,9 m
Prosječna ljetna guma: 45,6 m (mokro) + 34,9 m (suho)
Prosječna zimska guma: 54,7 m (mokro) + 42,3 m (suho)

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.