Posebno zabrinjava činjenica da su svi modeli s ocjenom "nedovoljno" iz segmenta jeftinih guma
ADAC je ove godine napravio najveći test nzimskih guma dosad i isprobao čak 31 model guma vrlo popularne dimenzije 225/40 R18, najčešće korištene na kompaktnim modelima poput VW Golfa, Audija A3, BMW-a 1 i Škode Octavije, ali i nekim modelima srednje klase. Testirane su performanse na snijegu i ledu, sigurnost na mokrom i suhom, kao i ekološki aspekti poput trošenja i potrošnje goriva. Rezultati otkrivaju veliku razliku između premium proizvođača i jeftinih "no-name" marki koje preplavljuju internetske trgovine.
Sedam modela ocijenjeno je kao "dobro", devet "zadovoljavajuće", četiri "dovoljno", a čak 11 s ocjenom "nedovoljno". Posebno zabrinjava činjenica da su svi modeli s ocjenom "nedovoljno" iz segmenta jeftinih guma, a iako nose službeni simbol pahuljice koji ih svrstava u zimske gume, ne zadovoljavaju standarde strogog ADAC testa.
Premium dominira, jeftino podbacuje
Na vrhu ljestvice ponovno su poznata imena. Goodyear UltraGrip Performance 3 osvojio je titulu najbolje gume zahvaljujući izvrsnom balansu sigurnosti i trajnosti. Michelin Pilot Alpin 5 i Bridgestone Blizzak 6 pokazali su se podjednako dobrima, dok su Dunlop Winter Sport 5 i Hankook Winter i*cept evo3 W330 također dokazali da premium kvaliteta ne znači nužno samo ime i visoku cijenu, nego i pouzdanost u svim uvjetima. Continental WinterContact TS 870 P također je među preporučenima, iako s blagim minusima u sigurnosti.
Suprotna slika vidljiva je u donjem dijelu poretka. Modeli poput Syron Everest 2, Tomket Snowroad Pro 3, Star Performer Stratos UHP i Evergreen EW66 zakazali su na mokroj i snježnoj podlozi, s izuzetno dugim zaustavnim putovima. Primjerice, dok se Golf s Goodyearovim gumama već zaustavio iz 80 km/h, automobil sa Syronom još je jurio čak 46 km/h, što je razlika koja na cesti može biti pogubna.
Srednji, takozvani quality segment guma, daje mješovitu sliku. Kleber Krisalp HP3, Nokian Snowproof P i Ceat WinterDrive nude solidnu razinu sigurnosti, ali uz određene kompromise. Firestone Winterhawk 4 i Maxxis Premitra Snow WP6 pokazali su da i poznate gume mogu podbaciti ako nisu dobro izbalansirane. One su naime izvrsne na snijegu, ali nesigurne u naglim manevrima na suhom.
Zašto kupci posežu za jeftinim gumama?
ADAC naglašava da online trgovine i niže cijene često zavode kupce. Razlika između seta Star Performer Stratos UHP (95 eura po komadu) i Michelina (177 eura) iznosi više od 300 eura, što na papiru izgleda kao ozbiljna ušteda. No, test jasno pokazuje da takva ušteda može rezultirati dramatično lošijim performansama, a time i većim rizikom u prometu.
ADAC-ovi stručnjaci stoga poručuju: izreka "koliko platiš, toliko i dobiješ" danas vrijedi više nego ikad. Premium gume nude najbolju ravnotežu sigurnosti i trajnosti, dok je srednja klasa prihvatljiva uz neke slabosti. Najjeftinije opcije, unatoč atraktivnim cijenama, donose prevelike kompromise u sigurnosti da bi ih se moglo preporučiti.
Poredak zimskih guma 225/40 R18 na ADAC testu:
Goodyear UltraGrip Performance 3 – 2,0
Michelin Pilot Alpin 5 – 2,1
Bridgestone Blizzak 6 – 2,2
Dunlop Winter Sport 5 – 2,4
Hankook Winter i*cept evo3 W330 – 2,4
Continental WinterContact TS 870 P – 2,5
Kleber Krisalp HP3 – 2,6
Nokian Tyres Snowproof P – 2,7
Momo W-20 North Pole – 2,7
Ceat WinterDrive – 2,8
Matador MP93 Nordicca – 3,0
Uniroyal WinterExpert – 3,0
Fulda Kristall Control HP2 – 3,1
Semperit Speed-Grip 5 – 3,2
GT Radial WinterPro 2 Sport – 3,2
Giti GitiWinter W2 – 3,4
Point S Winter S – 3,6
Firestone Winterhawk 4 – 3,6
Maxxis Premitra Snow WP6 – 3,7
Apollo Aspire XP Winter – 4,1
Radar Dimax Winter – 4,6
Nankang Winter Activa 4 – 5,2
Landsail Winter Lander – 5,3
Petlas SnowMaster 2 Sport – 5,3
Imperial Snowdragon UHP – 5,4
Tomket Snowroad Pro 3 – 5,5
Star Performer Stratos UHP – 5,5
Goodride SW608 – 5,5
Evergreen EW66 – 5,5
CST Medallion Winter WCP1 – 5,5
Syron Everest 2 – 5,5
Objašnjenje ocjena:
Vrlo dobro (0,6 – 1,5)
Dobro (1,6 – 2,5)
Zadovoljavajuće (2,6 – 3,5)
Dovoljno (3,6 – 4,5)
Nedovoljno (4,6 – 5,5)
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.