Početna Magazin 162 pregleda

Veliki test terenskih guma: Ni jedna nije dobra

FOTO: Canva

Na cesti je većina guma vrlo slaba, a ni na terenu ne oduševljavaju

ADAC je testirao osam modela terenskih guma dimenzija 225/65 R17 kako bi utvrdio pružaju li ono što obećavaju, odnosno vrhunske terenske sposobnosti i dobra svojstva na asfaltu.  Rezultat je otrežnjujući: na cesti je većina guma vrlo slaba, a ni na terenu ne oduševljavaju. 

Niti jedna terenska guma nije uspjela postići ukupnu ocjenu "dobar". Pobjednik testa, Yokohama Geolandar A/T G015, postigao je solidnu ocjenu "zadovoljavajuće" od 2,9, dok je premium cjelogodišnja guma testirana za usporedbu postigla znatno bolje rezultate s ocjenom 2,1 (ocjene su po njemačkom modelu gdje je 1 najbolja, a 6 najgora moguća ocjena.

Falken Wildpeak A/T 3WA zauzeo je drugo mjesto s ocjenom 3,1, a na donjem kraju ljestvice je BF Goodrich Trail Terrain T/A, koji je jako podbacio s bolnih 5,4, odnosno ocjenom nedovoljan. 

Terenske gume su se pokazale lošima pri kočenju po mokrom, što je posebno zabrinjavajuće jer ovdje nastaju razlike koje mogu značiti razliku između života i smrti. Posljednjeplasirana guma, BF Goodrich Trail Terrain T/A, trebala je čak 48,8 metara kočionog puta iz brzine od 80 km/h, gotovo deset metara više od prosjeka testa. 

ADAC Test je pokazao: Zimske gume ljeti nisu dobra ideja

Čak je i najbolja terenska guma u testu kočenja na mokroj podlozi, Falken Wildpeak A/T 3WA, trebala samo nešto manje od 40 metara, što je šest metara više od referentne gume za sva godišnja doba. U kriznim situacijama ovih šest metara može značiti veliku razliku između pravovremenog zaustavljanja i ozbiljnog sudara.

Prilikom upravljanja na mokrim cestama, terenske gume su pokazale slabo prianjanje i uzrokovale nestabilno upravljanje. Pirelli Scorpion A/T+ je čak imao tendenciju snažnog preupravljanja, što nije baš ono što želite prilikom skretanja po kiši, pogotovo u terencu sa stražnjim pogonom. 

ADAC I HAK Novi test ljetnih guma: Ovo su najbolje i najgore

Testirane gume se očekivano dobrima nisu pokazale ni izvan asfalta. Na šljunčanoj podlozi, Matador MP72 Izzarda A/T2 je bio najbolji prednost, ali normalna cjelogodišnja guma bila samo neznatno lošija. To znači da standardna cjelogodišnja guma pokazuje tek nešto lošije rezultate na europskim makadamskim cestama od posebne AT gume s dubokim i izraženim profilom. Čak ni u blatu, ove gume nisu pružile nikakvu značajnu prednost.

Svi testirani AT modeli nose simbol pahuljice, tako da mogu proći i pod zimske gume.  Ali i ovdje se performanse uvelike razlikuju. Bridgestone Dueler A/T002 postigao je samo "dovoljnu" ocjenu od 4,2 na snijegu, dok se Yokohama Geolandar A/T G015 približio referentnoj cjelogodišnjoj gumi s ocjenom 2,4, ali je ipak bio lošiji od nje. 

Author: Canva foto: Canva

Samo četiri testirana modela postigla su zadovoljavajuću konačnu ocjenu, dok su ostala četiri dobili ocjenu nedovoljan zbog ozbiljnih nedostataka. Terenske gume nisu baš jeftine, pa se morate zapitati je li dodatni trošak u usporedbi s običnim cjelogodišnjim gumama opravdan. ADAC-ov odgovor je prilično jasan. Ako uglavnom vozite po asfaltiranim cestama, riskirate značajno smanjenje kočionog puta, sigurnosti od akvaplaninga i stabilnosti vožnje s terenskim gumama. 

Ako se ipak odlučite za korištenje terenskih guma, trebali biste uzeti u obzir nekoliko stvari, ističe ADAC. Prilagodite tlak zraka. Dok premalen tlak može povećati kontaktnu površinu pri vožnji izvan ceste, na asfaltu dovodi do povećanog trošenja i lošijeg upravljanja. Obratite pozornost na dubinu gaznog sloja. Agresivni profil se brže troši i ispod 4 mm postaje kritičan. 

Detaljan test ADAC-a sa svim rezultatima možete pogledati ovdje

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.