Početna Magazin 149 pregleda

Prodaja automobila u Europi konačno raste, a dizelaši su na rubu izumiranja

FOTO: Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing

U prvih deset mjeseci 2025. registrirano je ukupno 8,97 milijuna novih automobila, tek 1,4 posto više nego lani. No dok se tržište oporavlja polagano, struktura pogona mijenja se mnogo dinamičnije

Nakon dugog razdoblja stagnacije, europsko tržište automobila posljednjih mjeseci konačno pokazuje blage znakove oporavka. Prema podacima Europskog udruženja automobilskih proizvođača (ACEA), u Europskoj uniji je u listopadu registrirano 916.609 novih automobila, što je porast od 5,8 posto u odnosu na lanjski listopad. To je već četvrti uzastopni mjesec rasta, premda ukupne brojke i dalje zaostaju za pretpandemijskom 2019. godinom.

PRODAJA Europsko tržište: Struja zapinje, dizel najslabiji u povijesti, hibridi dobitnici

U prvih deset mjeseci 2025. registrirano je ukupno 8,97 milijuna novih automobila, tek 1,4 posto više nego lani. No dok se tržište oporavlja polagano, struktura pogona mijenja se mnogo dinamičnije. Električni automobili dosegnuli su udio od 16,4 posto, skroman, ali jasan rast u odnosu na prošlogodišnjih 14,3 posto. Hibridi su najveći dobitnici, skaču na 34,6 posto, dok je benzin pao na 27,4 posto, tri postotna boda manje nego godinu ranije. Dizel, nekoć dominantan, sada je na samo 9,2 posto.

Zanimljivo, i plug-in hibridi nakon dvije slabije godine ponovno rastu te sada drže 9,1 posto udjela. Jasno je da Europa ubrzano prelazi prema elektrificiranim pogonima, no još 83,6 posto tržišta i dalje otpada na modele koji koriste neki oblik klasičnog motora što bi trebalo biti jasno upozorenje Europskoj uniji. Naime, ovim tempom rasta, potpuno električni automobili će i do 2035. godine ostati u manjini.

Author: Tesla foto: Tesla

Među proizvođačima imamo brojne dobitnike i gubitnike. Tesla je ponovno imala težak mjesec, S 5647 registracija bilježi pad od 48 posto u odnosu na prošli listopad, a u prvih deset mjeseci zaostaje čak 39 posto. BYD, s druge strane, nastavlja svoj europski uspon i u listopadu raste nevjerojatnih 195 posto, ostvarivši 13.350 registracija. U ukupnoj godišnjoj prodaji kineski proizvođač skočio je 240 posto i približava se Tesli, iako je prestizanje još uvijek upitno.

Rastu i marke poput Škode, Cupre, Fiata, Alfe Romeo, Lancije i Alpine, dok snažne minuse bilježe Porsche, Toyota, Lexus i Mitsubishi. Jaguar je u statistici na simboličnih -100 posto jer više uopće ne prodaje nova vozila.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Volkswagen grupa i dalje je apsolutni vladar europskih cesta. U listopadu je ostvario 264.069 registracija, što je rast od 7,9 posto i udio od 28,8 posto. Grupacija u prvih deset mjeseci drži 2,47 milijuna registracija (+5,1 posto). Najveći dobitnici su Škoda (+12,8 posto) i Cupra (+22,3 posto), dok Porsche nastavlja padati. VW kao brend ostaje najjači pojedinačni proizvođač na tržištu.

Stellantis čvrsto je drugi, ali s dijametralno različitom dinamikom. Listopadski rast od 6,6 posto prikriva činjenicu da je grupacija na godišnjoj razini još uvijek na minus šest posto u odnosu na prošlu godinu, s ukupno prodanih 1,41 milijuna automobila. Citroën u listopadu bilježi impresivan rast od 39 posto, a Alfa Romeo gotovo 42 posto. No Fiat, DS i Jeep nastavljaju negativan trend, što utječe na ukupnu sliku.

Renault grupa ostvaruje vrlo zdrav rast. Prodala je 103.408 vozila u listopadu (+10 posto) i 1,02 milijuna u prvih deset mjeseci (+7 posto). Renault i Dacia rastu gotovo simetrično, što grupaciju čini jednom od najstabilnijih u 2025. godini. Alpine također bilježi izvanredan skok, čak +155 posto, iako na malim apsolutnim brojkama.

Author: Toyota foto: Toyota

Toyota grupa jedina je grupacija među vodećima koja u listopadu pada. Registrirano je 65.616 vozila, što je 10,8 posto manje nego lani. I Toyota i Lexus u minusu su tijekom listopada, premda Lexus u kumulativu uspijeva zabilježiti lagani rast. Godišnji rezultat Toyote (-5,7 posto) odraz je logističkih zastoja i zasićenja hibridnog tržišta koje je dosad bio njezin najjači adut.

Hyundai Motor Group zauzima peto mjesto. U listopadu je ostvarila gotovo identične brojke kao lani, 65.589 registracija (+0,1 posto). Hyundai je u blagom plusu, dok Kia bilježi minimalan pad. Međutim, u prvih deset mjeseci grupacija je u minusu četiri posto, ponajprije zbog slabije potražnje u prvoj polovici godine.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.