U ukupnom poretku proizvođača, najveći gubitnik je Tesla, a dobitnici su BYD, Cupra, Škoda, Alfa Romeo i Alpine
Europsko tržište novih automobila i dalje balansira između rasta i stagnacije. Prema najnovijim podacima ACEA-e, u prvih devet mjeseci 2025. godine u Europskoj uniji registrirano je 8,05 milijuna novih osobnih automobila, što predstavlja blagi rast od 0,9 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. No, iza tih brojki kriju se velike promjene u strukturi pogona, dok električni automobili blago napreduju, Tesla dramatično gubi tlo pod nogama.
U prvih devet mjeseci Tesla je zabilježila pad registracija od 38,7 posto, na 111.328 vozila, što joj je smanjilo tržišni udio na 2,9 posto. Za razliku od nje, kineski BYD ostvario je nevjerojatan rast od 248 posto, s 80.807 prodanih primjeraka, čime potvrđuje status najagresivnijeg izazivača na europskom tržištu električnih automobila.
Podaci ACEA-e pokazuju da je udio električnih automobila bio 16,1 posto, što je rast od 30 posto u odnosu na isto razdoblje 2024. godine. Iako se rast čini velikim, valja spomenuti da je on uglavnom posljedica prošlogodišnjeg velikog pada, a ACEA napominje da je udio od 16 posto "još uvijek ispod razine potrebne u ovoj fazi električne tranzicije". Najveći doprinos tom rastu dolazi iz Njemačke (+39,2 posto), Belgije (+14,4 posto) i Nizozemske (+5,1 posto), dok je Francuska bila iznimka s padom od 2 posto.
Hibridi ostaju najpopularniji izbor europskih kupaca. Njihov udio dosegnuo je 34,7 posto, što odgovara 2,48 milijuna vozila, uz snažan rast u Francuskoj (+30,5 posto), Španjolskoj (+29,3 posto) i Njemačkoj (+10,1 posto). Plug-in hibridi bilježe svoj šesti uzastopni mjesec rasta, uz porast od 54,5 posto, dosegnuvši 8,8 posto tržišta, zahvaljujući eksplozivnom rastu prodaje u Španjolskoj i Italiji.
Istodobno, vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem nastavljaju gubiti udio. Benzinci su pali na 27,7 posto tržišta (pad od 19,7 posto prema prošloj godini), dok su dizelaši spali na 9,3 posto, što je najniža razina u povijesti automobilskog tržišta EU. Udio elektrificiranih vozila sada prvi put premašuje 60 posto svih novih registracija, uglavnom zbog velikog skoka hibridnih vozila.
U ukupnom poretku proizvođača, najveći dobitnici su Cupra (+40,7 posto prodaje), Škoda (+10,3 posto), Alfa Romeo (+38,3 posto) i Alpine (+117,7 posto). S druge strane, među gubitnicima su Seat (-18,1 posto), Porsche (-13,7 posto), Volvo (-16 posto) i Jaguar (-79,6 posto). Grupa Volkswagen kao cjelina zabilježila je rast od 4,8 posto, dok je Stellantis pao za 7 posto.
Iako električna tranzicija očito ne ide onako brzo kako su EU i proizvođači to zamišljali, trend je jasan. Europa se polako, ali sigurno, udaljava od ere klasičnih benzinaca i dizelaša.
| Vrsta pogona | Udio Q1–Q3 2025 | Udio Q1–Q3 2024 | Promjena (p.p.) |
|---|---|---|---|
| Benzin | 27,7 % | 34,4 % | -6,7 |
| Hibrid | 34,7 % | 30,1 % | +4,6 |
| Električni | 16,1 % | 13,1 % | +3,0 |
| Plug-in hibrid | 8,8 % | 6,9 % | +1,9 |
| Diesel | 9,3 % | 12,4 % | -3,1 |
| Ostalo (LPG, CNG, H₂) | 3,2 % | 3,1 % | +0,1 |
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.