Najgora guma nam dolazi iz Kine i moguće ju je također kupiti u Hrvatskoj
ADAC je u suradnji s europskim autoklubovima među kojima je i naš HAK, proveo svoj tradicionalni test ljetnih guma. Ovoga puta su pod povećalom stručnjaka bile gume dimenzija 225/40 R18 koje se najviše koriste na snažnijim i sportskim izvedbama kompaktnih modela i modela srednje klase.
Testirao je ukupno 18 modela guma, a ukupni rezultat testa je pozitivan. Većina guma pokazala se dobrima i ponudila dobru ravnotežu između sigurnosti i udobnosti. Ono što je posebno pozitivno je veliki broj guma koje su oduševile u kategorijama sigurnosti vožnje i ekološke učinkovitosti.
Gume Continental SportContact 7, Bridgestone Potenza Sport, Michelin Pilot Sport i Goodyear Eagle F1 Asymmetric uspjele su odskočiti od ostalih guma suvereno zauszevši vrh poretka najboljih zbog svojih karakteristika. Gume marki Continental i Bridgestone posebno su impresionirale izvrsnim voznim svojstvima na suhim i mokrim cestama, kratkim putovima kočenja i visokom udobnošću vožnje.
U sredini poretka nalaze se neke gume koje su pokazale solidne performanse, ali su imale male slabosti u pojedinim kategorijama. Među njima su Vredestein Ultrac Pro i Yokohama Advan Sport V107 koje nude dobru ravnotežu između sigurnosti i udobnosti, ali ne mogu baš držati korak s vrhunskim modelima u kategoriji prianjanja na mokrom i kategoriji ekološke učinkovitosti.
Na donjem kraju popisa nalazi se i niz guma s manje dobrim rezultatima. među njima su Norauto Prevensys 4 i Syron Tyres Premium Performance 2, koji su pokazali jasne slabosti u područjima sigurnosti vožnje i ekološke učinkovitosti i nisu mogle ispuniti visoka očekivanja. Ipak, ove gume su ocijenjene s ukupnom ocjenom "dovoljan" što znači da nisu u potpunosti razočarale na testu.
Najgora guma nam dolazi iz Kine i moguće ju je također kupiti u Hrvatskoj. To je Double Coin DC-100 koja je ostvarila posebno razočaravajući rezultat i najgoru moguću ocjenu na testu. Ova guma ocijenjena kao "nezadovoljavajuća" jer ima ozbiljne sigurnosne nedostatke u performansama kočenja, posebno na mokrim cestama. S ovom gumom je put kočenja iz 80 km/h na mokroj podlozi punih 17 metara duži nego kod gume Continental SportContact 7. ADAC ističe da u kritičnim situacijama to može biti ključna razlika između pravovremenog zaustavljanja i teške nesreće. Doublecoin DC-100 također se pokazao ispodprosječnim u disciplinama akvaplaninga i stabilnosti u zavojima.
Uz klasične kriterije performansi kao što su kočenje na suhom i mokrom, ponašanje u vožnji i akvaplaning, ocjenjivan je i otpor kotrljanja. To značajno utječe na potrošnju goriva, a time i na utjecaj guma na okoliš. Ovdje postoje neke značajne razlike.
Dok neki modeli ostvaruju bodove s niskim otporom kotrljanja i time doprinose uštedi goriva, druge gume troše znatno više energije zbog većih gubitaka trenja. Prijeđeni kilometri guma također jako variraju, o čemu posebno česti vozači trebaju voditi računa pri odabiru odgovarajućeg modela.
Prednosti i nedostaci testiranih guma prema HAK-u
Continental SportContact 7
vrlo preporučljivo
+ vrlo dobra na području sigurnosti vožnje, ujednačena guma, najbolja na testu na suhom, dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma, najbolja na testu na području održivosti
– manji nedostatci kod poprečnog akvaplaninga
Bridgestone Potenza Sport
vrlo preporučljivo
+ vrlo dobra na suhom, dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma
– nešto veća težina, nešto veća potrošnja goriva
Michelin Pilot Sport 5
vrlo preporučljivo
+ ujednačena guma, dobra na suhom, dobra na mokrom, vrlo visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva
– manji nedostaci kod poprečnog akvaplaninga
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6
vrlo preporučljivo
+ ujednačena guma, dobra na suhom, dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva
–
Vredestein Ultrac Pro
vrlo preporučljivo
+ dobra na suhom, dobra na mokrom, rubno nisko abrazivna guma, niska potrošnja goriva
– samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, nešto veća težina
Yokohama Advan Sport V107
vrlo preporučljivo
+ vrlo dobra na suhom, dobra na mokrom, vrlo niska potrošnja goriva
– manji nedostaci kod akvaplaninga, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, povećano abrazivna guma, nešto veća težina
Firestone Firehawk Sport
vrlo preporučljivo
+ dobra na suhom, dobra na mokrom, lagana guma, niska potrošnja goriva
– manji nedostatci kod akvaplaninga, ne prevelika predviđena kilometraža, povećano abrazivna guma
Falken Azenis FK520
vrlo preporučljivo
+ dobra na suhom, dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, niska potrošnja goriva
– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci kod poprečnog akvaplaninga, manji nedostaci na mokrom, nešto veća težina
Dunlop Sport Maxx RT2
vrlo preporučljivo
+ dobra na suhom, dobra na mokrom, najlakša guma na testu, niska potrošnja goriva
– ne prevelika predviđena kilometraža, povećano abrazivna guma
Nexen N Fera Sport
vrlo preporučljivo
+ dobra na suhom, dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva
– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci kod akvaplaninga
Toyo Proxes Sport 2
vrlo preporučljivo
+ dobra na suhom, dobra na mokrom, niska potrošnja goriva
– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci kod akvaplaninga, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, povećano abrazivna guma, nešto veća težina
Ceat SportDrive
preporučuje se
+ kratak zaustavni put na suhom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, rubno lagana guma, niska potrošnja goriva
– manji nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom
Kumho Ecsta PS71
preporučuje se
+ vrlo kratak zaustavni put na suhom, dobra na mokrom, vrlo niska potrošnja goriva
– slaba po udobnosti vožnje na suhom, nedostaci na području sigurnosti vožnje na suhom, niska predviđena kilometraža, povećano abrazivna guma, nešto veća težina
Nokian Tyres Powerproof 1
preporučuje se
+ rubno dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma
– nedostaci u udobnosti vožnje na suhom
Giti GitiSport S2
preporučuje se
+ niska potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, najmanja predviđena kilometraža na testu, povećano abrazivna guma, nešto veća težina
Norauto Prevensys 4
djelomično se preporučuje
+ rubno dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva
– slaba na suhom
Syron Tires Premium Performance
djelomično se preporučuje
+ nisko abrazivna guma, vrlo niska potrošnja goriva, lagana guma
– vrlo slaba na suhom, nedostaci na mokrom
Doublecoin DC100
ne preporučuje se
+ vrlo visoka predviđena kilometraža, vrlo nisko abrazivna guma, vrlo niska potrošnja goriva
– neadekvatna sigurnost u vožnji, slaba na suhom, vrlo slaba na mokrom
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.