Početna Novosti 57 pregleda

Njemačka autoindustrija ima najmanje radnika od 2011., a bit će još gore

FOTO: Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing
Najgore stoji Stellantis, čije tvornice rade na samo 45 posto kapaciteta, dok se i drugi proizvođači bore s padom potražnje, prelaskom na električne pogone i sve snažnijim pritiskom kineske konkurencije

Za industriju koja se godinama oslanjala na profitabilne dizelske i benzinske modele, tranzicija prema električnoj mobilnosti financijski je teška i spora

Njemačka autoindustrija, nekoć simbol europske industrijske snage, danas zapošljava najmanje radnika u posljednjih četrnaest godina. Prema podacima njemačkog statističkog ureda koje prenosi Reuters, u sektoru je trenutačno zaposleno 721.400 ljudi (uključujući i radnike u tvrtkama dobavljača) što je najniža brojka od 2011. godine, kada je industrija zapošljavala 718.000 ljudi.

Iako se na prvi pogled radi o velikoj radnoj snazi, trend koji stoji iza tih brojki mnogo je zabrinjavajući. U samo nekoliko godina sektor je izgubio desetke tisuća radnih mjesta, ponajprije u koncernima poput Volkswagena i Boscha, koji su već godinama u intenzivnim programima rezanja troškova. Smanjenja su postala gotovo rutina, od zatvaranja proizvodnih linija do gašenja razvojnih timova i optimizacije lanaca dobave.

Author: BMW foto: BMW Razlozi su višeslojni. Prije svega, njemački proizvođači već dulje vrijeme osjećaju snažan pritisak kineskih marki, koje agresivno ulaze na europsko tržište s jeftinijim električnim modelima. Istodobno, rastu troškovi razvoja električnih pogona, baterija i softverskih platformi, a regulativa postaje sve stroža, posebno u području emisija i sigurnosnih standarda. Za industriju koja se godinama oslanjala na profitabilne dizelske i benzinske modele, tranzicija prema električnoj mobilnosti financijski je teška i spora.

Njemački mediji napominju da je ovo tek početak dubljih rezova. Analitičari predviđaju daljnji pad zaposlenosti do 2030. godine, ponajviše zbog ubrzane automatizacije i prelaska na električne pogone, koji zahtijevaju manje radnih procesa i manji broj radnika nego klasični motori s unutarnjim izgaranjem. U sektorima poput proizvodnje mjenjača, ispušnih sustava ili ubrizgavanja goriva već se bilježe masovna ukidanja radnih mjesta.

Author: Audi foto: Audi

Autoindustrija i dalje ostaje ključna za njemačko gospodarstvo, ali je jasno da se nalazi u jednom od najtežih razdoblja u svojoj modernoj povijesti. Bez novih investicija, konkurentnijih modela i uspješnog restrukturiranja, pad zaposlenosti mogao bi se nastaviti brže od najcrnijih prognoza. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.