Ukupni pobjednik ovogodišnjeg izvještaja je Mazda 2, s iznimno niskim udjelom značajnih nedostataka, svega 2,9 posto
Najnoviji TÜV-Report 2026 donosi najopsežniji presjek tehničkog stanja automobila u Njemačkoj u razdoblju od srpnja 2024. do lipnja 2025. Obuhvaćeno je 9,5 milijuna pregleda i 216 modela, među njima i 18 električnih. Zaključak je zabrinjavajući: udio vozila s ozbiljnim nedostacima raste, a električni modeli pokazuju izrazito različite rezultate. Tesla pritom ponovno drži nepopularno posljednje mjesto.
Ukupno 21,5 posto automobila nije prošlo tehnički pregled zbog velikih ili opasnih nedostataka, što je rast od gotovo jednog postotnog boda u odnosu na prethodni izvještaj. I manjih nedostataka ima više, 12,3 posto, što potvrđuje trend starenja voznog parka i slabijeg održavanja. Auti u njemačkoj su sve stariji, više od 27 posto automobila ima 15 ili više godina, a upravo starija vozila čine najveći udio onih koji padaju na tehničkom-
foto: Tesla
Prvi put TÜV detaljnije ocjenjuje električne modele. Najbolje prolaze Mini Cooper SE, Audi Q4 e-tron i Fiat 500e, a vrlo dobro kotiraju i Volkswagenovi ID.3 te ID.4/ID.5. No dno ljestvice otkriva najveće iznenađenje, Tesla Model Y ima najvišu stopu nedostataka u klasi dvogodišnjih i trogodišnjih automobila, čak 17,3 posto. Radi se o najlošijem rezultatu u toj kategoriji u posljednjem desetljeću. Najčešće problematične točke su ovjes, kočnice i rasvjeta, pri čemu stručnjaci ističu da težina baterije i rijetko korištenje kočnica zbog rekuperacije potenciraju kvarove ovjesa i kočionog sustava. Tesla Model 3 stoji tek nešto bolje, sa stopom od 13,1 posto.
Ukupni pobjednik ovogodišnjeg izvještaja je Mazda 2, s iznimno niskim udjelom značajnih nedostataka, svega 2,9 posto. Među starijim vozilima najpouzdaniji su Volkswagenovi modeli Golf Sportsvan i T-Roc u klasi 4 do 7 godina, Mazda CX-3 u klasi 8 do 9 godina te Mercedes B-klasa među 10 do 11 godina starim automobilima. U kategoriji najdugovječnije kvalitete, koja se prvi put uvodi, pobjednik je Mercedes, ispred Audija i Toyote. Ukupno najgorim se pokazao Renault Clio, s 40,4 posto grešaka u kategoriji do 13. godina.
foto: Volkswagen
Novi izvještaj jasno pokazuje kako se razlike među proizvođačima produbljuju, a kako starost automobila postaje ključni faktor sigurnosti. Iako su električni modeli sve prisutniji, njihov tehnički učinak kreće se od izvrsnog do vrlo lošeg, što će biti važna tema sve većeg tržišta rabljenih električnih vozila.
Kompletne rezultate s najboljim i najgorim modelima donosimo u tablicama u nastavku:
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.