Početna Novosti 97 pregleda

Na benzin i struju: Dva nova BYD-a stigla u Europu

FOTO: BYD

Električni Comfort već se može naručiti, dok prodaja ATTO 2 DM-i u Europi kreće početkom 2026. godine. Cijene za pojedina tržišta tek trebaju biti objavljene

BYD u Europi nastavlja širenje ponude u najtraženijem segmentu malih SUV-ova i to dvostrukim napadom. Potpuno električni Atto 2 Comfort dobiva veću bateriju i doseg do 430 kilometara prema WLTP-u, dok Atto 2 DM-i uvodi plug-in hibrid u kojem većinu pogona odrađuje struja, a benzin služi kao osiguranje za dulja putovanja. 

Author: BYD foto: BYD

Električni Atto 2 Comfort ostaje kompaktan izvana. Dugačak je 431 centimetar, širok 183 i visok 168 cm, ali s međuosovinskim razmakom od 262 cm nudi kabinu blisku klasičnih kompaktima. U odnosu na slabije električne izvedbe dobiva bateriju korisnog kapaciteta 64,8 kWh, što je gotovo 20 kWh više. Prema tvorničkim podacima to je dovoljno za 430 kilometara u mješovitom WLTP ciklusu ili oko 600 kilometara gradske vožnje. Elektromotor razvija  204 KS i 310 Nm, pa ubrzanje do 100 km/h traje 7,9 sekundi, uz ograničenu najveću brzinu od 160 km/h.

Author: BYD foto: BYD

Povećani kapacitet nije usporio punjenje. Atto 2 Comfort podržava istosmjerno punjenje snagom do 155 kW, pa je za punjenje baterije od 10 do 80 posto potrebno oko 25 minuta, naravno na dovoljno snažnoj punionici. Serijski dolazi i trofazni AC punjač snage 11 kW, koji omogućuje punjenje od nule do sto posto za nešto više od sedam sati. Tehnološka pozadina je BYD-jeva Blade baterija s litij-željezo-fosfatnom kemijom i konstrukcijom Cell-to-Body, u kojoj je baterija strukturni dio karoserije. Time se dobiva više energije u istom volumenu i veća torzijska krutost, ali i dodatni sigurnosni argument.

Author: BYD foto: BYD

U unutrašnjosti se Comfort oslanja na već viđeni dizajn, ali je oprema podignuta za stepenicu. Digitalni instrumenti od 8,8 inča i središnji zaslon dijagonale 12,8 inča nude većinu funkcija, uključujući aplikacije poput YouTubea, Spotifyja i Android Auto ili Apple CarPlaya. Tu su brži USB-C priključci (do 60 W), bežični punjač, grijana i električno podesiva prednja sjedala te panoramski stakleni krov. Prtljažnik nudi 450 litara, a preklapanjem stražnje klupe raste na 1370 litara. 

Author: BYD foto: BYD

S druge strane, BYD Atto 2 DM-i cilja na kupce kojima je punu elektrifikaciju još teško prihvatiti. Riječ je o plug-in hibridu s BYD-jevom Super Hybrid DM tehnologijom, kombinacijom 1,5-litarskog benzinskog motora visoke termičke učinkovitosti i jednog ili dvaju elektromotora, ovisno o verziji. Sustav većinu vremena radi kao električni automobil, dok benzinski motor uglavnom služi kao generator. U jačoj izvedbi Boost ukupna snaga sustava iznosi 212 KS, ubrzanje do 100 km/h traje 7,5 sekundi, a najveća brzina je 180 km/h. Baterija od 18 kWh nudi 90 kilometara električnog dosega uz ukupno oko 1000 kilometara u mješovitoj vožnji. Slabiji Active razvija 166 KS, do 100 km/h stiže za 9,1 sekundu, ali zbog baterije od samo 7,8 kWh nudi skromnijih 40 kilometara električnog dosega uz ukupno oko 930 kilometara u mješovitoj vožnji.

Author: BYD foto: BYD

Dimenzijama se hibrid praktički ne razlikuje od električne izvedbe, a prtljažnik nudi 425 litara, odnosno 1335 litara s preklopljenim naslonima stražnje klupe, što je i dalje u rangu obiteljskog kompakta. Razlike se najviše vide u detaljima dizajna, pa hibridni Atto 2 donosi drukčiji prednji odbojnik i nešto izmijenjene oznake. 

Author: BYD foto: BYD

Obe inačice, električna Comfort i plug-in hibridna DM-i, dijele sličnu filozofiju opreme i sigurnosti. Serijski dolaze sustavi pomoći u vožnji poput adaptivnog tempomata, asistencije zadržavanja vozila u traci, nadzora mrtvog kuta, automatskog kočenja u nuždi i nadzora prometa straga. Tu je i BYD glasovno upravljanje “Hi BYD” i integracija umjetne inteligencije u infotainmentu. 

Author: BYD foto: BYD

Električni Comfort već se može naručiti, dok prodaja ATTO 2 DM-i u Europi kreće početkom 2026. godine. Cijene za pojedina tržišta tek trebaju biti objavljene. 


 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.