Ne pokušava impresionirati spektakularnim brojkama i tehnologijama, nego kvalitetom izrade, tihom vožnjom, solidnom dinamikom i osjećajem da će bez "pogovora "odraditi sve što vlasnik od njega traži
Otprilike tri mjeseca nakon statične premijere na kojoj je Volkswagen prvi puta prikazao novi T-Roc, sada je došlo vrijeme i za "praktični dio" upoznavanja, prve vožnje. Portugal nam je poslužio kao idealna kulisa za prvi kontakt s potpuno novim T-Rocom. Serpentine i lijepe ceste u zaleđu Lisabona, kombinirane s raznolikim asfaltom omogućile su nam vrlo detaljan uvid to što novi T-Roc može i koliko se razlikuje od prethodnika. Prvi dojam: Volkswagenov bestseller je napredovao u skladu s reputacijom koju je godinama gradio. Prva generacija prodavala se fenomenalno, i za to je postojao dobar razlog, a s novom generacijom preduvjeti za tržišni uspjeh postali su još bolji.
Vanjski dizajn i oblik ostaje poznat, ali je dotjeran upravo onoliko koliko treba. T-Roc više ne djeluje stisnuto ni previše kockasto proporcije su skladnije, prednji dio ozbiljniji, a LED svjetlosna traka na stražnjem kraju donosi moderni detalj kakav se se očekuje 2025. godine.
Sličnost s novim Tiguanom je očita i "očito namjerna" što uopće nije loše. T-Roc je zbog toga dodatno prepoznatljiv, a epitet "malog T-Roca" mu sigurno neće naštetiti. Uostalom, i ispod karoserije ima brojnih sličnosti s "većim i starijim bratom".
Volkswagen AG
Iznutra su promjene u odnosu na prethodnika još izraženije. Kabina ostavlja dojam o kakvom kod prethodnika nismo mogli ni sanjati, a čini se da i sve kvalitativno dignuto za jednu razinu. Mekani su uglavnom materijali, tu su brojni umetci i tkanine, a izuzetno uredna ergonomija i osjećaj čvrstoće vraćaju T-Roc tamo gdje kupci žele da bude, nakon što su neki prethodni modeli VW-a tu malo zastranili.
Interior with multifunction steering wheel, digital instruments, infotainment system and driving experience control.
Isprobali smo model s R-Line opremom, a njegova sjedala zaslužuju posebnu pohvalu. Velika su i prostrana, pravilnog profila i dovoljno tvrda za duže rute, a pritom nude sportski osjećaj bez pretjerivanja. Prostor sprijeda je izvrstan, dok je straga konačno vrlo dobar. Nije raskošan kao kod nekih konkurenata, ali sasvim dovoljan da putnici ne moraju razmišljati kud će s koljenima prije svake vožnje. Prtljažnik, s 475 litara dovoljno je velik, oblikom i pristupačnošću ostaje među najpraktičnijima u klasi i dodatno profitira od dvostruke podnice.
475 litres of stowage space up to backrest height of rear bench seat.
Infotainment je jedan od ključnih noviteta: 12,9-inčni zaslon s navigacijom, bržom radom i poboljšanim rasporedom izbornika djeluje mnogo modernije. ChatGPT integracija radi dobro, glasovne komande su brze, a ponuda funkcija mnogo bogatija. Digitalni instrumenti nude jasan, no ne previše maštovit prikaz, a novi head-up zaslon zaslužuje čistu peticu jer je velik i vrlo jasan.
Volkswagen AG
Ono što smo prvo primijetili kada smo krenuli u vožnju je velik korak naprijed koji je auto napravio u pogledu zvučne izolacije. Deblja stakla, dodatna apsorpcija oko lukova i pragova te bolja izolacija motora postižu tišinu koja je uzorna ne samo za auto ove klase , nego i mnoge model iz viših klasa. Na 130 km/h, T-Roc zvuči kao da vozit 80 km/h. U kombinaciji s adaptivnim DCC ovjesom, automobil također ostavlja dodatni dojam većeg i skupljeg modela. realno - preko ležećih policajaca klizi gotovo kao Passat, a u Sport postavci se utvrdi i postaje iznenađujuće agilan.
Volkswagen AG
Isprobali smo 1.5 eTSI motor sa 150 KS i moramo priznati da je on i dalje najbolji VW-ov kompromis za svakodnevicu. Uglađen je, tih, linearno vuče i rijetko su mu potrebni visoki okretaji. Blagi hibridni sustav popunjava praznine pri kretanju, a često kotrljanje s ugašenim motorom donosi stvarnu korist kada je u pitanju potrošnja.
Volkswagen AG
Na dionici koja je imala dosta zavojitih otvorenih cesta i autocesta prosječno smo trošili 6,3 l/100 km, što je vrlo dobar rezultat s obzirom na malo žešći ritam vožnje. DSG je i dalje priča za sebe. Uglađen je u komfornom načinu rada, pomalo nagao u sportskom, učinkovit, brz ali ne i savršeno komforan kada poželite voziti agresivnije.
Volkswagen AG
Na zavojitoj cesti T-Roc se ponaša impresivnije nego što biste očekivali od relativno malog SUV-a. Karoserija se zaista minimalno naginje, upravljač u Sport modu dovoljno je tvrd i pruža mnogo povratnih informacija, a podupravljanje nastupa rijetko i predvidljivo. DCC ovjes a adaptivnim amortizerima ima širok raspon onoga što može ponuditi, od mekane, izuzetno komforne vožnje do tvrdog, gotovo hot-hatch stila. Auto u vožnji je vrlo sposoban i, što je možda važnije, intuitivan. Vozač se s njim vrlo brzo "sprijatelji".
U praksi T-Roc ostavlja dojam automobila koji je vrlo dobro sazrio. Ne pokušava impresionirati spektakularnim brojkama i tehnologijama, nego uravnoteženošću: kvalitetom izrade, tihom vožnjom, solidnom dinamikom i osjećajem da će bez "pogovora "odraditi sve što vlasnik od njega traži. Uz DCC i bogatu R-Line opremu, dojam je gotovo premium, no jasno nam je da će kupci u Hrvatskoj češće birati skromnije izvedbe. Kako se one ponašaju u praksi i što sve nude saznat ćemo tek nakon prvog domaćeg testa no već sada je jasno da je T-Roc temeljito poboljšan u svemu što možda nije bilo idealno. Dinamičniji, tiši, kvalitetniji i zreliji, ima sve adute potrebne za uspjeh.
Prodaja u Hrvatskoj je već počela, a prvi auti u salone stižu uskoro. Kupci mogu birati između pet razina opreme, T-Roc, Trend, Life, Style i R-Line, te šest boja karoserije i dvobojnih kombinacija krova. Cijene kreću od 28.991 € za osnovni model s motorom od 116 KS, 30.223 € za verziju Trend, 32.425 € za Life, dok Style počinje od 34.820 €. Sportski R-Line s 150 KS bit će dostupan nešto kasnije.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.