Crna i bijela su još do prije nekoliko godina bile najbolje po držanju vrijednosti automobila, no nedavne studije pokazuju da one u Europi uzrokuju najbrži pad vrijednosti automobila jer su široko dostupne na tržištu rabljenih automobila
BASF Color Report, izvješće njemačke kemijske tvrtke koja svake godine analizira razvoj boja u automobilskoj industriji, otkrilo je da se trend polako mijenja i da su današnji automobili sve šareniji, iako ne tako razigranih boja kao što su bili 1970-ih. Bijela, crna, srebrna i siva su i dalje uvjerljivo najpopularnije boje, ali u posljednje vrijeme minimalno ustupaju mjesto "šarenijim" varijantama.
Žuta je, na primjer, udvostručila svoj tržišni udio u cijelom svijetu, a čak se i zelena vratila nakon mnogo godina u sjeni. Ovo su jasni znakovi promjene u ukusu vozača, što bi također moglo biti povezano s promjenom stavova ljudi nakon pandemije. U vremenima neizvjesnosti ljudi često traže umirujuće elemente, a u tom smislu tople boje poput žute i zelene etablirale su se kao simboli pozitivnosti.
Promatramo li boje po kontinentima, vidimo da su prošle godine u Europi, Bliskom istoku i Africi dominirale neutralne boje, a najpopularnije su bile siva i crna. U 2024. godini najveći rast popularnosti u Europi doživjela je bež boja, koja je ponovno u modi i gotovo je udvostručila svoj tržišni udio. Već spomenuta zelena također je dobila na popularnosti i nametnula se kao jedna od najzanimljivijih boja za budućnost. S druge strane, bijela i plava boja su izgubile najveći tržišni udio u Europi.
U Sjedinjenim Američkim Državama i Južnoj Americi bijela, koja desetljećima dominira, također je izgubila na popularnosti, i to za čak pet postotnih bodova ukupnog udjela. Međutim, jedna druga neutralna boja, siva, je zabilježila najveći porast od 10 posto.
Na azijskom tržištu najpopularnijom bojom se pokazala crna čiji je udio porastao za za dodatnih dva posto, dok je popularnost bijele boje opala. I u Aziji je žuta boja doslovno udvostručila svoj tržišni udio.
Mnogi prilikom odabira boje misle i unaprijed, odnosno o tome, kako će automobil s određenom bojom držati svoju vrijednost. Crna i bijela su još do prije nekoliko godina bile najbolje po tome, no nedavne studije pokazuju da one u Europi uzrokuju najbrži pad vrijednosti automobila jer su široko dostupne na tržištu rabljenih automobila.
Najpopularnije boje automobila u svijetu u 2024.:
Bijela 34 %
Crna 22 %
Siva 17 %
Srebrna 8 %
Plava 7 %
Crvena 4 %
Zelena 2 %
Žuta 1,5 %
Smeđa 1 %
Bež 1 %
Ljubičasta 1 %
Zlatna 0,5 %
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.