Kako bi otkrili što se isplati kupiti ADAC nije u obzir uzeo samo cijenu već je i izračunao ukupne troškove vozila u razdoblju zadržavanja od pet godina i uzeo u obzir troškove održavanja, operativne troškove i, iznad svega, gubitak vrijednosti
Za većinu ljudi vrijednost za novac najvažniji je aspekt pri kupnji automobila. Zbog toga je njemački auto klub ADAC napravio listu od 76 automobila koje su ocijenili po odnosu između troškova i kvalitete.
ADAC navodi da automobili nikada nisu bili tako skupi kao danas. Ističu da je posebno u najjeftinijim segmentima vozila, klasama mikro i malih automobilia, izbor povoljnih ponuda danas ograničen. U njemačkoj samo tri automobila na tržištu koštaju manje od 15.000 eura, a u Hrvatskoj je situacija još gora, samo jedan auto košta manje od 15.000 eura, ADAC ističe da stvari ne izgledaju bolje ni u višim klasama vozila, jer kupci moraju izdvojiti oko 40.000 eura za automobil srednje klase.
Kako bi otkrili što se isplati kupiti ADAC nije u obzir uzeo samo cijenu već je i izračunao ukupne troškove vozila u razdoblju zadržavanja od pet godina i uzeo u obzir troškove održavanja, operativne troškove i, iznad svega, gubitak vrijednosti. Kada se sve to zbroji dobiva se ukupna ocjena za troškove određenog automobila. ADAC je tu ocjenu usporedio zbrojio ocjenom koju je pojedini model dobio na njihovom testu (članak iznad) i podijelio s dva, da bi dobio konačnu ocjenu za "vrijednost za novac" pojedinog automobila.
Ocjene su dijeljene po njemačkom sustavu ocjenjivanja gdje je 1 najbolja, a 6 najgora ocjena. Samo 29 od 76 modela dobilo je ocjenu "vrlo dobar", a ni jedan nije ocijenjen kao "odličan". Na prvom mjestu se našao Renault Clio TCe90, s ukupnom ocjenom 2,1. Iza njega, na diobi drugog mjesta su Kia Picanto 1.0, Renault Clio E-Tech Hybrid 145, Škoda Kamiq 1.0 TSI i Volkswagen Golf 1.5 TSI s ocjenom 2,2.
U vrhu su gotovo isključivo benzinski i hibridni modeli, a električni i dizelski su potpuno podbacili te se počinju pojavljivati tek od sredine ljestvice. No dobre ocjene električnih auta na testu omogućile su im relativno dobre plasmane unatoč tome što su im ocjene za troškove prilično loše.
Porsche Cayenne E-Hybrid Tiptronic S koji u Njemačkoj košta od 114.000 eura zauzima zadnje mjesto na ljestvici za 2024. godinu. Izuzetno snažan i luksuzno opremljen SUV iz Stuttgarta je automobil koji nudi puno zabave u vožnji i dobio je ocjenu 2,2 na testu automobila, ali nabavna cijena veća od 100.000 eura i ukupni mjesečni troškovi veći od 1700 eura su preveliki da bi se dobio dobar omjer cijene i kvalitete pa je ukupna ocjena na kraju 3,8 što bi bio ekvivalent hrvatskoj ocjeni "dovoljan". Identičnu ocjenu dobili su i BMW X5 xDrive30d, Mercedes-Benz GLS 450 d i Mercedes-Benz GLE Coupé 300 d.
U nastavku donosimo popis svih automobila s ocjenama ADAC-a, od najboljeg do najgoreg modela. Detaljniju tablicu možete pronaći na internetskoj stranici ADAC-a.
Renault Clio TCe 90 benzin 2.1
Kia Picanto 1.0 benzin 2.9 1.6 2.2
Renault Clio E-Tech Hybrid 145 hibrid 2.2
Skoda Kamiq 1.0 TSI benzin 2.2
VW Golf 1.5 TSI benzin 2.2
Honda Jazz Crosstar 1.5 i-MMD e:HEV Hybrid 2.3
Hyundai i20 1.0 T-GDI benzin 2.3
Lexus LBX hibrid 2.3
Opel Corsa 1.2 DI Turbo Hybrid 48V benzin 2.3
Renault Symbioz E-Tech Full Hybrid 145 hibrid 2.3
Skoda Karoq 1.5 TSI benzin 2.3
Suzuki Swift 1.2 Dualjet Hybrid benzin 2.3
VW T-Cross 1.0 TSI OPF benzin 2.3
Audi A3 Sportback 35 TDI dizel 2.4
Hyundai i10 1.0 T-GDI benzin 2.4
Mazda CX-30 2.0 e-SKYACTIV-G 122 benzin 2.4
MG MG4 Electric Elektro 2.4
Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 benzin 2.4
Opel Astra Electric Sports Tourer Elektro 2.4
Peugeot e-308 156 električni 2.4
Opel Corsa Electric (54 kWh) električni 2.5
Peugeot e-2008 156 električni 2.5
Peugeot e-208 156 električni 2.5
Renault Scénic E-Tech Electric 220 Long Range električni 2.5
Renault Captur Mild Hybrid 160 benzin 2.5
Skoda Superb Combi 2.0 TDI SCR dizel 2.5
VW ID.7 Pro električni 2.5
VW Passat Variant 2.0 TDI dizel 2.5
VW Tiguan 1.5 eTSI OPF benzin 2.5
Citroen C5 X Hybrid 225 Stop&Start hibrid 2.6
Hyundai Kona 1.6 GDI Hybrid hibrid 2.6
Mini Countryman C benzin 2.6
Skoda Superb 1.5 TSI mHEV benzin 2.6
Tesla Model 3 električni 2.6
Toyota Prius 2.0 Plug-In Hybrid hibrid 2.6
Toyota RAV4 2.5 Hybrid hibrid 2.6
Volvo EX30 Single Motor Extended Range električni 2.6
Honda ZR-V 2.0 i-MMD e:HEV hibrid 2.7
Honda e:Ny1 električni 2.7
MG MG4 Electric Extended Range električni 2.7
Skoda Enyaq 85x električni 2.7
Skoda Kodiaq 2.0 TDI dizel 2.7
Subaru Impreza 2.0ie benzin 2.7
Subaru Crosstrek 2.0ie benzin 2.7
Tesla Model 3 Maximale Reichweite električni 2.7
Volvo EX30 Twin Motor Performance električni 2.7
VW ID.7 Tourer GTX električni 2.7
Audi Q4 Sportback 45 e-tron električni 2.8
BMW X1 xDrive30e hibrid 2.8
Mazda MX-30 e-SKYACTIV R-EV hibrid 2.8
Mercedes-Benz A 250 e hibrid 2.8
Mercedes-Benz EQT Standard 200 Standard električni 2.8
Dacia Duster TCe 100 ECO-G Gas 2.9
Honda CR-V 2.0 i-MMD e:HEV hibrid 2.9
Skoda Superb 2.0 TDI SCR dizel 2.9
Mercedes-Benz GLA 250 e hibrid 3.0
SsangYong Tivoli 1.5 GDI-T benzin 3.0
BMW i5 eDrive40 električni 3.1
BMW 520d Touring dizel 3.1
Mercedes-Benz GLB 220 d dizel 3.1
Audi A6 Avant 40 TDI dizel 3.2
BMW 520d dizel 3.2
Honda Civic Type R benzin 3.2
Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv D 254 dizel 3.2
Mercedes-Benz EQE SUV 350+ električni 3.2
Genesis G80 Electrified električni 3.3
Kia EV9 električni 3.3
Kia Sorento 2.2 CRDi dizel 3.3
Porsche Taycan Performancebatterie Plus električni 3.5
Mercedes-Benz E 220 d T-Modell dizel 3.6
Mercedes-Benz E 200 benzin 3.6
VW Touareg 3.0 V6 TDI SCR dizel 3.7
BMW X5 xDrive30d dizel 3.8
Mercedes-Benz GLS 450 d dizel 3.8
Mercedes-Benz GLE Coupé 300 d dizel 3.8
Porsche Cayenne E-Hybrid hibrid 3.8
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.