Pregled najmoćnijih serijskih automobila s isključivo benzinskim motorima bez ikakve električne pomoći, koji dokazuju da sirova snaga motora s unutarnjim izgaranjem još nije rekla posljednju riječ
Dok svijet automobila juri prema elektrifikaciji, postoje strojevi koji pokazuju da čisti benzinski motori još uvijek imaju što za reći kada su u pitanju performanse i to urlikom V8, V12 i W16 monstruma koji bez pomoći baterija razvijaju više od 2000 KS. Donosimo pregled najjačih serijskih benzinskih motora u autima današnjice. Bez ikakve električne pomoći i bez kompromisa.
Bugatti Chiron – 1500 KS
Mnogi će odmah pomisliti na Bugatti kad se spomene ekstremna snaga. I s pravom. Novi Tourbillon ima 1800 KS, no ne ulazi na ovoj popis jer je hibridni. Njegov prethodnik Chiron je, s druge strane, čisti benzinac. Koristi 8,0-litreni W16 s četiri turbo punjača koji razvija 1500 KS i 1600 Nm. Iako je danas to tek ulaznica u "klub 1500+", njegov motor ostaje jedan od najsofisticiranijih inženjerskih pothvata u povijesti.
Bugatti Bolide – 1600 KS
Još luđi brat Chirona, Bolide koristi isti motor, ali doveden do krajnjih granica, 1600 KS iz 98-oktanskog goriva, uz dodatna poboljšanja usisa, ispuha i turba. Iako se prvotno govorilo o 1850 KS uz 110-oktansko gorivo, serijska verzija ipak ostaje vjerna standardnom gorivu. No i dalje nije legalna za cestu.
Koenigsegg Jesko - 1622 KS
Švedski Koenigsegg nikako ne može izostati s ovog popisa. Njihov Jesko koristi 5,0-litreni V8 koji se vrti do 8500 o/min i uz pomoć E85 goriva proizvodi 1622 KS. Osim sirove snage, Jesko ima i jedno od najsloženijih rješenja mjenjača ikad viđenih, s devet brzina i sedam spojki.
Hennessey Venom F5 - 1842 KS
Američki Hennessey, poznat po ekstremnim preradama, odlučio je samostalno razviti automobil i motor. Rezultat je Venom F5 s 6,6-litrenim twin-turbo V8 motorom nazvanim Fury. Motor razvija 1842 KS i 1617 Nm. što ej i više nego dovoljno da bude među najsnažnijima i najbržima na svijetu.
Hennessey Venom F5 Evolution – 2059 KS
Još moćnija verzija Venoma F5 razvijena je uz pomoć Ilmora, specijalista iz Formule 1. Motor zadržava osnovnu konfiguraciju, ali dobiva veće turbine, bolje hlađenje i lakše komponente. Rezultat je čak 2059 KS i gotovo 2000 Nm. To je ujedno i najjači benzinski motor koji je ikada ugrađen u neki cestovni auto.
Giamaro Katla - 2157 KS
Talijanski Giamaro želi uzdrmati scenu hiperautomobila. Njihov V12 s četiri turbo punjača i sedam litara obujma razvijen je s Italtecnicom i isporučuje čak 2157 KS. Motor je već predstavljen, no prvi primjerci automobila očekuju se tek 2027. godine.
SSC Tuatara Aggressor - 2231 KS
Američki SSC i njihov Tuatara Aggressor koriste 5,9-litreni twin-turbo V8 koji, kada se napaja metanolom, razvija nevjerojatnih 2231 KS. Iako auto nije homologiran za cestu, pokazuje koliko snažni mogu biti benzinski motori.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.