Početna Magazin 343 pregleda

Ovo su najvrjednije marke automobila na svijetu

FOTO: Dubravko Kolarić

Najveći gubitnik među automobilskim brendovima je Tesla, čija je vrijednost prema Interbrandu pala za dramatičnih 35,2 posto

Najnovije izvješće Interbranda Best Global Brands 2025 još jednom je potvrdilo da se automobilska industrija nalazi u razdoblju snažnih promjena, ali i da su najvrjedniji brendovi i dalje oni s dugom tradicijom i stabilnim identitetom. Među njima, Toyota je ponovno zauzela vodeću poziciju, i to ne samo u automobilskom svijetu nego i u globalnom kontekstu, gdje se nalazi na 6. mjestu ukupne ljestvice, odmah iza Applea, Microsofta, Amazona, Googlea i Samsunga.

Prema Interbrandovoj procjeni, vrijednost Toyotinog branda iznosi 74,2 milijarde američkih dolara, što je rast od 2 posto u odnosu na prethodnu godinu. Japanski div održava visoku vrijednost zahvaljujući globalnom povjerenju, pouzdanoj tehnologiji i ispravnoj tranziciji prema elektrifikaciji, u kojoj kombinira hibride, plug-in hibride, vodikove sustave i baterijski električni pogon.

Author: Toyota foto: Toyota

Drugi najvrjedniji automobilski brend je Mercedes-Benz, čija je vrijednost procijenjena na 50,1 milijardu dolara, iako uz pad od 15 posto. Na trećem mjestu nalazi se BMW s vrijednošću od 46,8 milijardi dolara (−10 posto), što pokazuje da tradicionalne luksuzne marke, unatoč usporavanju prodaje u Europi i Kini, i dalje čuvaju iznimno jak imidž.

TOP 10 VW na vrhu, kinezi dolaze: Ovo su najprodavanije marke i modeli u Europi

Najveći gubitnik među automobilskim brendovima je Tesla, čija je vrijednost prema Interbrandu pala za dramatičnih 35,2 posto, na 29,5 milijardi dolara. Nakon godina rastuće euforije, ova brojka signalizira oštar pad povjerenja i smanjenu potražnju, uz sve izraženiji zamor tržišta zbog problema s prodajom i kontroverzi oko Elona Muska. Tesla je u poretku pala na 25. mjesto ukupne ljestvice, što je nagli pad u odnosu na prošlu godinu.

Author: Tesla foto: Tesla

Na listi 100 najvrjednijih brendova svijeta prema Interbrandu za 2025. godinu nalazi se ukupno 14 proizvođača automobila, što pokazuje koliko automobilska industrija ostaje jedan od ključnih stupova globalne ekonomije i percepcije vrijednosti. Uz Toyotu, Mercedes, BMW i Teslu, među deset najvrjednijih auto-brendova nalaze se i Honda, Hyundai, Audi, Ferrari, Volkswagen, Porsche, Nissan, Kia, BYD i Range Rover

Interbrand u svojoj metodologiji vrednuje tri ključna kriterija: financijske rezultate brenda, njegov utjecaj na odluke potrošača te snagu i održivost brenda u kontekstu tržišne konkurencije. U tom okviru, Toyota i dalje predstavlja referentni primjer stabilnosti, Mercedes i BMW simbol luksuza i kontinuiteta, dok Tesla upozorava koliko brzo popularnost može prerasti u tržišnu opasnost.

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Na samom vrhu Interbrandove globalne ljestvice i dalje dominiraju tehnološki divovi. Apple ostaje najvrjedniji brend na svijetu s impresivnih 470,9 milijardi dolara, unatoč padu od 3,7 posto, dok ga u stopu prate Microsoft s rastom od 10,2 posto i vrijednošću od 388,5 milijardi, te Amazon (319,9 milijardi dolara ) i Google (317,1 milijardu dolara), koji su također zabilježili stabilan rast. Peto mjesto zauzima Samsung s vrijednošću od 90,5 milijardi dolara, čime je ponovno potvrdio status najmoćnijeg azijskog brenda.

TOP 10 AUTOMOBILSKIH BRENDOVA PREMA INTERBRANDU 2025.

1. | Toyota | 74,2 mlrd $ | +2,0 %

2. | Mercedes-Benz | 50,1 mlrd $ | −15,0 %

3. | BMW | 46,8 mlrd $ | −10,0 %

4. | Tesla | 29,5 mlrd $ | −35,2 %

5. | Honda | 24,8 mlrd $ | −7,3 %

6. | Hyundai | 24,6 mlrd $ | +6,9 %

7. | Audi | 15,4 mlrd $ | −10,7 %

8. | Ferrari | 15,4 mlrd $ | +17,8 %

9. | Volkswagen | 15,0 mlrd $ | −9,1 %

10. | Porsche | 15,0 mlrd $ | −13,9 %

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.