Stari hitovi i novi izazivači - Volkswagen ostaje na vrhu, dok kineske marke bilježe eksplozivan rast i sve više potiskuju europske rivale
Europsko tržište automobila još jednom je pokazalo da se nalazi u fazi tranzicije, ali i da stari poznanici još uvijek drže ritam. Prema podacima tvrtke Jato Dynamics, u kolovozu 2025. registrirano je 790.177 novih automobila, što je rast od pet posto u odnosu na isti mjesec prošle godine. Brojka je to koja ohrabruje, a struktura prodaje otkriva puno zanimljivih pomaka.
Najprodavaniji model bio je Volkswagen T-Roc s 14.693 registracije. Riječ je o odlazećoj generaciji, no ona se očito oprašta u velikom stilu. Rast od 14 posto pokazuje da je T-Roc i na zalasku karijere pravi hit.
Na drugom mjestu završio je vječni bestseler Dacia Sandero (13.834, pad 11 posto), a treći je Toyota Yaris Cross (12.201, pad 8 posto). Dok Sandero i Yaris Cross lagano gube zamah, Tiguan, drugi veliki adut Volkswagena, pokazuje dobru formu. S 12.094 primjerka skočio je čak 23 posto i smjestio se tik uz bok Cliju, koji je s 12.091 registracijom pao na peto mjesto, vjerojatno i zbog dolaska nove generacije.
U drugom dijelu ljestvice najviše se istaknuo Hyundai Tucson, koji je uz 11.350 prodanih primjeraka skočio 28 posto. Slijede Dacia Duster, Toyota Yaris, Opel Corsa i Volkswagen Golf. Duster bilježi pad od 16 posto, što je pokazatelj da dolazak novog Bigstera ipak mijenja odnose snaga unutar Dacijine ponude. Golf pak, unatoč blagom padu, i dalje ostaje u top 10, dokaz da kultni model još uvijek ima poklonike.
Top 10 modela u Europi u Kolovozu 2025.
1. Volkswagen T-Roc – 14.693 (+14 %)
2. Dacia Sandero – 13.834 (−11 %)
3. Toyota Yaris Cross – 12.201 (−8 %)
4. Volkswagen Tiguan – 12.094 (+23 %)
5. Renault Clio – 12.091 (−1 %)
6. Hyundai Tucson – 11.350 (+28 %)
7. Dacia Duster – 9.813 (−16 %)
8. Toyota Yaris – 9.666 (−6 %)
9. Opel Corsa – 9.585 (+2 %)
10. Volkswagen Golf – 9.444 (−2 %)
Kineske marke još jednom dokazuju da dolaze u velikom stilu. U kolovozu je u Europi prodano više od 43.500 automobila kineskih proizvođača, čak 121 posto više nego godinu ranije. Time su prestigli Audi (41.300) i Renault (37.800). Važno je naglasiti da se ovdje radi o 40 različitih marki, ali pet najuspješnijih, MG, BYD, Jaecoo, Omoda i Leapmotor, drže čak 84 posto ukupne kineske prodaje.
MG je tako pretekao Teslu i Fiat, BYD je preskočio Suzuki i Jeep, a novaci Jaecoo i Omoda već ostavljaju iza sebe imena poput Alfa Romea i Mitsubishija. Trend je očit, dok europske marke balansiraju između elektrifikacije i očuvanja motora s unutarnjim izgaranjem, kineski proizvođači agresivno grade tržišni udio.
Među velikim grupacijama najviše su rasli BMW (+11,4 posto) i Renault (+7,8 posto), dok je Volkswagen kao najuspješniji igrač ostvario skromniji, ali stabilan rast od 4,8 posto. Hyundai i Stellantis također bilježe pozitivan trend, dok Toyota lagano klizi prema dolje s minusom od 1,5 posto. Najveći gubitnici su Volvo s padom od 21,2 posto i Tesla, koja je u kolovozu izgubila 22,5 posto prodaje. Upravo Tesla je, unatoč dominaciji Modela Y među električnim vozilima, izgubila primat u segmentu električnih automobila. Naime, Volkswagen ju je pretekao s 16.523 prodanih električnih vozila naspram Teslinih 14.753.
Top 10 proizvođača u Europi u Kolovozu 2025.
1.Volkswagen grupa – 219.048 (+4,8 %) – 27,7 % tržišta
2. Stellantis – 106.078 (+2,2 %) – 13,4 % tržišta
3. Renault grupa – 75.328 (+7,8 %) – 9,5 % tržišta
4. Hyundai grupa – 68.923 (+3,3 %) – 8,7 % tržišta
5. BMW grupa – 61.402 (+11,4 %) – 7,8 % tržišta
6. Toyota grupa – 59.677 (−1,5 %) – 7,5 % tržišta
7. Mercedes-Benz – 44.225 (+1,4 %) – 5,6 % tržišta
8. Ford – 25.930 (−1,4 %) – 3,3 % tržišta
9. Volvo – 16.101 (−21,2 %) – 2,0 % tržišta
10. SAIC Motor – 16.000 (+44,5 %) – 2,0 % tržišta
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.