Jovica Paliković, najpoznatiji i najtrofejniji hrvatski pilot svih vremena zamijenio je miris oktana bešumnim i ekološki savršenim autom i jednako se dobro snašao
Jovica Paliković, test vozač Auto starta pobjednik je drugog Nikola Tesla EV Rallya koji se vozio zadnja četiri dana po Sloveniji, Italiji i Hrvatskoj! Velik je to uspjeh najuspješnijeg hrvatskog automobiliste. Rođeni Zagrepčanec najpoznatiji je po osvajanju Rallya Monte Carlo pred 34 godine, a gotovo da nema titule i naslova prvaka u motociklizmu i automobilizmu koji nema u svojoj bogatoj vitrini.
Ovaj put je osmerostruki prvak bivše države u reliju pokazao da jedako tako umije i s bešumnim elektro autima. Za upravlječem iMieva najbolje je odvozio gotovo 1000 km dugu utrku u kojoj je borba s vremenom bila u drugom planu u odnosu na ocjenske vožnje spretnosti. Ovogodišnje izdanje Nikola Tesla EV Rallya okupilo je više od 40, što električnih, a što plug in i hibridnih auta.
Usprkos činjenici što su u utrci sudjelovale i super napredne Tesle, s autonomijom od 360 i 500 km, nisu postizale najbolje rezultate. Nimalo čudno, jer ovo je natjecanje u kojem nije bio naglasak na brzincima, na spektakularnoj jurnjavi, već sasvim suprotno. Kako prevaliti što više kilometara sa što manje utrošene energije, kako spretno izbjegnuti prepreke na cestama, voziti što umješnije te ono možda i najvažnije – kako se dobro razonoditi i opustiti i sve to u sudjelovanju s prirodom.
Sve su to bili parametri koje su pratili suci, a konačni rezultati pokazali su kako se najbolje s posve novim oblikom natjecanja nosio prekaljeni hrvatski automobilistički as. Jovica Paliković prikupio je najmanje negativnih bodova (4852) te je ostavio iza sebe Benjamina Budju, Slovenca koji je bio za upravljačem električnog Smarta (4999), Damjana Milivojevića (SLO - 5146) u Renault Zoe-u…
I četvrto i peto mjesto pripalo je Slovencima, a na šestom je također u iMievu završio još jedan hrvatski pilot, Zoran Pehar. Valja istaknuti i osmo mjesto Vjekoslava Majetića, vlasnika Dok-inga koji je za upravljačem Looxa, svog vlastitom proizvoda završio na osmom mjestu. Zanimljivo, najuspješnije Tesle završile su na 13., odnosno 15. mjestu.
Sve to nije nimalo smetalo Maye Musk, mamu Elona Muska, proizvođača Tesle koja je bila specijalna gošća Igora i Tine Kolovrat, uspješnih organizatora Rallya. Za Amerikanku ne samo da je drugo izdanje utrka elektro auta u domovini Nikole Tesle bilo senzacionalno, već su je dojmile i prirodne ljepote Slovenije i Hrvatske. Posebice je bila oduševljana Muzejom najvećeg našeg znastvenika u Smiljanu, a zbog posjeta Lici zakasnila je na svečano proglašenje dobitnika na zagrebačkom Jarunu.
Ipak, nije izigrala obećanje i stigla je okupljenim motoriziranim ekološki osvještenim automobilistima kazati kako će sljedeće godine ona sasvim sigurno doći, kako će tvornica Tesla potpomognuti Rally, ali i započeti s investicijama ugradnje Teslinih elektro chargera po Hrvatskoj… Jednako je tako poručilia kako će svim snagama pokušati privoliti i svog sina Elona Muska da ovom reliju pomogne da postane neizostavnom globalnom pričom o e-mobilnosti. Malo je tko još prošle godine vjerovao kako će entuzijazam Igora Kolovrata nadmašiti balkanske granice.
Ovogodišnji je reli bio demonstracije uspješne organizacije i svojevrsna iskaznica za buduće projekte vezane uz e-mobilnost. Nažalost, ove godine na reliju nije bilo vodećih hrvatskih kompanija koje se bave električnom energijom i njenim obnovljivim izvorima, ali sve je izvjesnije da se Nikola Tesla EV Rally upisao na svjetsku kartu najzanimljivijih i najpotentnijih ekološko-sportskih događanja. Ovo je bilo natjecanje koje je imalo za cilj propagiranje posve novih, ekološki apsolutno čistih tehnologija.
Brojni znatiželjni ljubiteji modernih automobile i napredne tehnike pratili su karavanu na ciljevima, a svih etapa. Posebice je bila dojmljiva etapa koja je završila u Jarče polju, desetak kilometara ispred Karlovca. Tamo se okupilo gotovo 1000 gledatelja koji su na licu mjesta mogli saznati sve o budućnosti vožnje na energiju dobivenu iz obnovljivih izvora
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.